Vespa-Ciao.NL
:: 3 spoels contactpunten blokje bravo naar 2 ???

Home Forums Techniek Motorisch 3 spoels contactpunten blokje bravo naar 2 ???

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

HansUtnoak
    Topic starter

IMG-20240922-WA0003IMG-20240922-WA0001

HansUtnoak
      Topic starter

Ik heb het hevoel dat dit totzal fout is …..

1

Crullie
        Donateur

Lijkt allemaal goed, behalve het aarde stekkertje van de ontsteking spoel, die steekt uit en dus komt het vliegwiel er tegen aan, even naar binnen richten.
          En ik zie nog een oude stekker ? onder de nieuwe condensator draad stekker zitten (contact punten) volgens mij, zo ja dan mag die er ook tussenuit.
          Alle bedrading zo wegleggen dat dus de ontsteking nok en vliegwiel niks meer kan raken in draaiende werking.
          Contact punten op 0.45mm afstand zetten en broem volgens mij.
          Succes :thumb

TICKLING BARN

HansUtnoak
          Topic starter

Thx krullie , maar heb een vraag welke oude kabel je pre ies bedoeld ? Alsook of ik nket de condensator met 2 draden moet gebruiken en die monteren in het ronde gat die je ziet op de foto ? Anders blijft dit gat ongevuld … kan dat kwaad ? Pff hoe ik zo vadt kan zitten met dit kloteding aarrrgghhh

Crullie
            Donateur

Heb het niet over een kabbel gehad maar over een stekker die ik zie onder de gele draad op de contact punten, zie daar geen draad uitkomen dus leek het mij dat die over en te veel was en dus weg kan maar daar zal de ontsteking draag aan vast zitten waarschijnlijk.
              Condensator zit perfect ook al kan hij ook in dat gat geplaatst worden. Mis wel het sponsje voor de nok smering.
              Heb je al geprobeerd of je een vonk hebt ?

Edit: ik zie dat je de bobine kabel nog niet hebt aangesloten van contact punten naar de bobine toe, eerst dat nog even doen voordat je op vonkjes gaat testen.

Oja en mijn Forum naam schrijf je met een hoofdletter C —  Crullie dus niet met een K.

TICKLING BARN
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.