Home › Forums › Perso’s › Andere merken › 3 OVC Sprintpuch! Nieuw speelgoed @P3
- Dit onderwerp bevat 140 reacties, 33 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 7 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 januari 2008 om 19:28 #260709
@Arvid, de geruchten gaan over een ring van uitlaatpoorten over de gehele ronding van de cilinder (!)… hoe dit precies gefabriceerd word weet ik niet.
@Papkarre, die hebben een 80cc honda cilinder, omgerekend met de slag van een tomos zitten ze op ruim 80cc. Vergeet niet dat die dingen 2 speed hebben… de hele eerste versnelling zitten ze op hun achterwiel. 2 jaar geleden leker tomosjes kansloos.. k*t dat ze toen liepen.. :O
19 januari 2008 om 19:31 #260732Ik ben vandaag ook even weer bezig geweest. .. heb een voorbochje gemaakt voor de rest van de uitlaat. Die had ik eerder al eens gemaakt, maar heb hem nog niet vastgelast. Uitlaat komt aan de rechterkant van de brommert, en had hem even gepast, vandaar het plakband :T
Eerst nog even een ploatje van mijn nieuwe carters voor het roterende blok:

En dan de uitlaat, het begint met uitslagen van de conusjes:

voorbochtje, deels gelast:

En het geheel:

De uitlaat is nog voor de gilardoni, wil hem nog naar de 12 pk hebben voor jubbega, zodat ik nog 25e kan worde =)
heb ook een ontwerpje voor een frame gemaakt, de bedoeling is dat hij van aluminium wordt:
20 januari 2008 om 12:05 #260733ziet er goed uit ga zo door
18 april 2008 om 14:30 #260844Zo, zal eens een update doen.
Brommer is in en uit elkaar geweest, nieuw blok gebouwd, cilinder ed. aangepast, en getest. Het ding is ziek snel, als de koppeling aangrijpt bij 60km/u dan is hij niet te houden, het voorwiel komt van de grond! Ook is het frame nu zo krom als een banaan.
Cilinderkop afgedraaid (squish is nog te ruim, 0.62mm)

In z`n geheel:

mijn mascotte lucky: 🙂

gewoon wat doelloze plaatjes:

Mijn nieuwe uitlaat:

HansieB heb`m al horen lopen, toch iets feller als een vespa hè? 😀 Het ding is momenteel stuk trouwens, de HPI lig nu bij de fabriek, en hoop hem snel terug te hebben. 1 mei is er brommersprint in jubbega, hier ben ik wel aanwezig, maar rij niet, aangezien ik te laat was voor de inschrijving. In damwoude rij ik wel!
18 april 2008 om 15:16 #260845VET doni!
Jah hij liep al net even IETS feller :lol dan vespa ook al was die brak afgesteld.
Kan je voor mij binnenkort ook een kop uitdraaien (a)
18 april 2008 om 15:59 #260846neuh, vespa-kop is moeilijk in te spannen 🙁
20 april 2008 om 13:08 #260847ziet er mooi uit man! als dat uitlaatje klaar is is ie wel vet, zo lekker veel conussen
’ga je dat alu sprintframe ook nog maken? is ongeveer hetzelfde als Fokko’s sprintertje =)
28 april 2008 om 08:09 #260893Die uitlaat ligthier nog steeds in papier, ik kom er eigenlijk amper aan toe. Dat alu frame is inderdaad een beetje gebaseerd op fokko`s sprinter. Misschien komt er nog een zelfbouwframe, maar niet van alu denk ik. Ik heb al het 1 en ander zitten solidworksen, en heb al een paar lichte, maar sterke modelletjes. Dit is echter wel voor de lange termijn, ik heb het nu veel te druk met school helaas.
Ik heb te veel plannen, en te weinig geld en tijd helaas. Het roterende blok gaat er nog wel komen, maar ook dat zal nog eventjes duren. De cilinder (80cc athena) bestel ik binnenkort al wel 😉
29 april 2008 om 20:01 #260894Leuke spulletjes 🙂 Je bent goed bezig. Ik vind die uitlaatjes die je bouwt echt über neidig! Ik ben niet zo’n Puch man maar die echte sprinters zijn altijd wel kick. Denk dat die roterende inlaat echt gaat knalluh.
Ik zou toch wel eens een sprintje tegen je willen trekken 😛 Ik vind namelijk die Simonini 2007 ook bar snel trekken. De eerste keer dat ik daarmee reed kreeg ik echt het gevoel dat ik op de ouwe sr van een maat van mij zat. Jezus wat power een man. Ik ben nog een beetje aan het zoeken naar de juiste rollers maar dat komt ook wel goed 😛
3 mei 2008 om 22:06 #260903Bedankt voor het compliment..! maar ik denk niet dat een simo-blokje mij eruit trekt. Misschien met vario, maar ik verwacht het niet. Lijkt me wel een leuk idee om te proberen trouwens, je weet het nooit 😉 Een goed afgesteld vario`tje kan veel doen :O
3 mei 2008 om 23:55 #260904Ik rijd inderdaad met een vario met 90mm schijven en hoop toch zowiezo de 100km/h te halen en het liefst 100 + natuurlijk.
Het enige probleem is dat de power niet op straat te krijgen is door die standaard klote zooi. Mijn achterkoppeling is aan diggels gedraait tijdens het rijden met de Simo, dus ik heb weer wat om op te lossen.Ik heb geen idee hoe hard die echte sprintpuchies lopen en trekken. Ik vind dat Simo blokkie onder een Cittaatje eigelijk wel leuk genoeg 😉 Het is voor mij alleen om een beetje te spelen op een zondag morgen. Beetje 35 rijden tot er een scooter voorbij komt en dan het gas erop en der in de meeste gevallen voorbij 😛
8 mei 2008 om 17:49 #260905Tjah, de power op de weg krijgen is het probleem inderdaad. Heb vandaag even snel een koppeling gemaakt. Heb zondag een meeting en was koppelingsloos… dus eventjes snel wat in elkaar gefixt (lang leve de draaibank thuis!)

35 rijden, en het gas open trekken bij een scooter is inderdaad geniaal! 😀 Na de sprint in damwoude komt dit blok onder een snorpuchje met kenteken, dat wordt nog lachen!
alleen 35 rijden is er niet bij, bij 60km/u is de koppeling pas volledig aangegrepen =)
8 mei 2008 om 17:52 #260906ziet er goed uit ;D
weet alleen niet precies hoe het bij puch werkt die koppeling maar toch.ps. gebruik alstublieft ff andere boutjes dan die kruiskoppen :no
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel8 mei 2008 om 17:57 #260907Nou, zo`n koppeling werkt gewoon met segmentjes die scharnieren over een staafje. De veren houden hem tegen zegmaar. Het probleem is alleen dat bij 7000 toeren de staafjes krom trekken, vandaar die ring. Ook is hij nu verlicht (de segmentjes -> hoger aangrjptoerental, nu 9.5K :O)
En die kruiskoppen, ik heb helaas niks anders. En ach, met een goed passende schroevendraaier werkt het prima, je moet alleen niet teveel willen 😉
8 mei 2008 om 18:18 #260908waar is dat nou weer goed voor dat ie zo laat aangrijpt? of is dat eigelijk wel de bedoeling?
en dat idee met dat blokje onder n snor met kenteken zetten is echt masterlijk, ik wil dat ook es gaan doen met mijn snel blokkie 😀 effe die scootertjes wat uitlaatgassen laten ruike
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.