Vespa-Ciao.NL
:: 3 OVC Sprintpuch! Nieuw speelgoed @P3

Home Forums Perso’s Andere merken 3 OVC Sprintpuch! Nieuw speelgoed @P3

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 141)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LvDoni
    Topic starter

@G-no, heb geen foto`s, ik moet er nog heen. 😉 Maar AF1 word hem niet, ookal ligt hier nog een goede cilinder. met een roterende inlaat heb ik geen membraam op de cilinder meer nodig, dus word het een 70cc simoni of athena voor minahori, met een slag van 43mm.

En onsteking, ik dacht eerst aan dit:

Het hart van een std vliegwiel gebruiken, en die op de krukas zetten. op dat “hart” zit een nokje voor contactpuntjes, die je op je deksel kan schroeven, met een accu eraan. Maar ik denk niet dat contactpuntjes 14k aan toeren bijhouden 😉 Een toerental waar ik volgens “kenners” op kan rekenen met zo`n cilinder.

Maargoed, misschien is het enorm veel werk hoor, dan zie ik er vanaf. Ik heb niet 24/7 de tijd om met de sprinter bezig te zijn, en moet nodig mijn propadeuse halen, maar als het een kwestie van oplassen en draaien/frezen is….

heuvel85
      Bijdrager

dan pak je toch een onsteking van ducati(infrarood:P)werk prima op een sprint puch..er rijden er een paar bij mij in ut oude dorp..loopt echt als een geak..en zeer veel toeren!

LvDoni
        Topic starter

@Heuvel,. op de 1 of andere manier kan ik weinig van die onsteking vinden.

Vraag 1: Is het duur? 🙂

LvDoni
          Topic starter

jeeej…

alleen is dit niet mijn blok 😉 Ik ga er over 3 week mee aan de slag!

setup:

– 70cc simonini minahori
            – roterende inlaat
            – accuontsteking (?)
            – opmaatuitlaatje

doel: 17pk, met redelijk wat koppel

LeMoN
            Bijdrager

ziet er bruut uit!

Rebel

17pk maar is er niet meer uit puch roterende inlaat te halen?

HELLRAISER
                Bijdrager

Ik vind 17 pk al behoorlijk veel, hoor niet al te geweldige verhalen over simo cilinders(pia).

speedbuxy
                  Bijdrager

LvDoni :

jeeej…

alleen is dit niet mijn blok 😉 Ik ga er over 3 week mee aan de slag!

setup:

– 70cc simonini minahori
                    – roterende inlaat
                    – accuontsteking (?)
                    – opmaatuitlaatje

doel: 17pk, met redelijk wat koppel

Een 70cc min horizontaal cilinder?
                    Een scooter cilinder is volgens mij niet echt geschikt voor een brommer die uit laag toerental weg trekt.
                    Tenmiste geen 1 van de schakels of automaten die ik ken op sprints rijden met scooter cilinders.
                    Schakel rijd namelijk toeren opbouwend en een scooter is meteen op het juiste toeren tal,
                    dus een scootercilinder ligt qua uitlaatpoort veel te hoog getimend om nog mooi te kunnen trekken in laagge toeren.
                    .

LvDoni
                    Topic starter

17pk maar is er niet meer uit puch roterende inlaat te halen?

Ik blijf aan de veilige kant, en ik denk dat 17pk al een hele toer word! Het is ook “maar” 70cc. Er is 20+ pk uit te halen, maar dan moet je emt Kawasaki 85cc cilinders beginnen

Ik vind 17 pk al behoorlijk veel, hoor niet al te geweldige verhalen over simo cilinders(pia).

heb de cilinder in handen gehad, afwerking is redelijk, alleen zit er weinig ronding in de spoelkanalen. Die lopen bijna stijl omhoog, iets wat toch je vermogen weer beperkt.

Een 70cc min horizontaal cilinder?
                      Een scooter cilinder is volgens mij niet echt geschikt voor een brommer die uit laag toerental weg trekt.
                      Tenmiste geen 1 van de schakels of automaten die ik ken op sprints rijden met scooter cilinders.
                      Schakel rijd namelijk toeren opbouwend en een scooter is meteen op het juiste toeren tal,
                      dus een scootercilinder ligt qua uitlaatpoort veel te hoog getimend om nog mooi te kunnen trekken in laagge toeren.

True! Deze simo heeft een slag van 43mm (net als puch), en hoef je niet/nauwelijks op te hogen. De timingen blijven dus zoals ze zijn. Ook is het neit echt een hoog getimede cilinder.

EN, punt 2: de timing valt mee, maar low-end power heb je inderdaad niet, maar vergeet niet dat de koppeling pas bij 9000toeren aangrijpt. Maar met zo`n scootercilinder word het belang van een goede koppeling veel groter.

Of het straks allemaal werkt, weet ik niet, maar ik ga het gewoon proberen!

ArvidW
                      Donateur

Gaaaf, je gaat een roterende inlaat op je puch zetten:thumb

17pk? Zeker gaaf, zeker als je kijkt dat veel van die sprintpuchjes 11-13pk hebben, die zijn al snel dus wat moet jouwe met 17 dan wel niet gaan doen 😀

Topvermogen zou je natuurlijk wel op kunnen krikken, maar als dat ten koste gaat van een brede powerband heb je d’r alsnog niets aan, trek je alsnog langzamer op. Ik zou dus niet te extreem gaan zitten met je timingen, met het monteren daar ook al een beetje rekening mee houden.

Kun je wat foto’tjes van je inlaat en cilinder posten, ben wel benieuwd naar dat snelle spul:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

LvDoni
                        Topic starter

@Arvid, Hehe.. ik ben er dus nog niet mee begonnen. Nouja.. ik heb het nog niet gemaakt 🙁 Dat gaat over 3 week gebeuren, heb het materiaal, een setje fonkelnieuwe carters, en over 3 week heb ik ook nog eens “tijd”. En het duurt wel even voordat dit loopt ben ik bang, het is allemaal “custom-made”. Om de kosten te drukken ga ik waarschijnlijk 3 setjes maken, 1 voor mezelf, en 2 voor de verkoop.

17pk? Zeker gaaf, zeker als je kijkt dat veel van die sprintpuchjes 11-13pk hebben, die zijn al snel dus wat moet jouwe met 17 dan wel niet gaan doen

Veel van de sprintpuchjes 11-13pk? Vrouger… jetzt nicht mehr 😉 Er zijn nog maar een paar die nog met luchtgekoelde 74cc`s rijden, emt een beetje mazzel zitten ze rond de 12 pk, maar bijvoorbeeld fokko vd velden zit al VER boven de 20 pk. En dan zijn de oppermachtige tomosjes er nog, die in minder dan 7 seconden naar 120km/u knallen…
                          Met die 17pk kom ik er niet, het is puur een prestigeproject, om te kijken of ik het kan :p

.-{2F4OV}-.

Juist dat is tog ook tof! Iets proberen wat niemand heeft gedaan:D

Succes ermee jonge:thumb

LvDoni
                            Topic starter

Hehe, tjah.. ik dacht ook dat niemand dat gedaan had, wel dus! Er zijn meer mensen die een roterende puch hebben 🙁

Als ik iets wil doen wat nog niemand heeft gedaan moet ik het FOS-systeem gaan toepassen, ookal zijn hier meerdere mensen meeb ezig. 😉

ArvidW
                              Donateur

Kun je mij uitleggen wat het FOS systeem is, ik zoek er al een tijdje naar maar er wordt nogal geheimzinnig rondom gedaan en amper info over prijsgegeven.

Heeft toch iets te maken met een complete ring van uitlaatpoorten boven de spoelpoorten ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

de papkarre
                                Bijdrager

wat voor setup hebben die tosjes dan wel niet in 7 seconden wtf zo snel is onze auto geen eens (me pa ze motor wel ma ja 955 cc)

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.