Vespa-Ciao.NL
:: 3 OVC Sprintpuch! Nieuw speelgoed @P3

Home Forums Perso’s Andere merken 3 OVC Sprintpuch! Nieuw speelgoed @P3

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 141)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LvDoni
    Topic starter

Omdat in dit forumdeel maar 1 topic was, en ik wel een interessant puchje heb, plaats ik hem hier ook maar!

Laat ik beginnen bij het begin:
      Toen ik 15 was kocht ik mn eerste brommer, een kaptein mobylette..
      Daarna volgde al snel een MT5, waar ik nog steeds op rij.
      En toen kwam er wat leuks: een Puch maxi plus! mooi ding, reed fantastisch, maar enorm lelijk. ik zag er toen de waarde niet van in en heb um verkocht voor 150 euro.

daarna een puch in onderdelen gekocht, WAT EEN TROEP! ding was echt helemaal niks. het blok maar gereviceerd, maar goed rijden deed het niet. cilinder was af, ontsteking haperde, en de opgeboorde bing carburateur deed het ook niet best meer. Toen maar een andere ontsteking, cilinder en carb gekocht, en verkocht. ik had er geen vertrouwen meer in. Nou hoorde ik laatst dat de puch nog altijd super loopt! dit heb ik er nog van weten te maken:

daarna wou ik nooit weer een “kutpuch“. Totdat ik voor 30 euro een partij onderdelen kon kopen voor een paar cent. Dankzij een voorvork van TsMetrakit kon die weer aan de rit, maar sinds de koppaking eruit ligt heb ik er nooit weer naar omgekeken.

totdat JcGilar mij een advertentie leit zien van een gilardoni blok. nou loop ik al tijden te schreeuwen dat ik zou gaan sprinten, en nu moest het maar eens echt gebeuren! blokje dus maar gekocht!

Fototjes:

De gilardoni en de 19 bing, allemaal gloedjenieuw! ik heb nu ook een minarelli spruitstukje (Dankje JcGilar!!)

Er was ook een vent die mn waterkoeling van de vespa wou, prima! ik zou er een 50cc raceblok voor krijgen. blokje was echt super, enorme spoelpoorten, supergrote uitlaatpoort, de cilinder moest er met paspennetjes op, en de drijfstang was ovaal en gepolijst. maarjah, wat moet je ermee als je een gilardoni hebt? nou daar wist hij wel wat voor, hij had nog een nooit gebruikte korte EBR en een spatbordje. Ruile maarr 8)

Ik heb nu een std ontsteking, maar mn broer had nog wel een oud kettingzaagje, met een fijne ontsteking! vliegwiel is echt superlicht, nu maar even kijken of het aan de loop wil op een poeg.

De puch word verder wit, met (uiteraard) oranje velgen. ook komt er een 910 zitje op en misschien een buis tussen het frame.
      ik ben nu bezig met de naven van mijn velgen. de voornaaf is echt supermooie gepolijst, werkelijk geen krasje of kuiltje te zien!

dit was het voor nu, updaten doe ik in deze post. kan soms wat lang duren aangezien ik geen digicam heb 😳

** 20-06-06 **
      Gister mijn blok maar eens uit elkaar gehaald. wat zie ik? een 3 lagerig blok… met ijzervijlsel binnenin 😯 NIET BEST! .. wat blijkt? de sec. as lagert dus in het alu van het carter, maar er zat een soort kuiltje in de sec. as, waardoor hij een beetje alu van het carter uitvreet. gelukkig is het maar een klein stukje wat uitgevreten is. Toen het blok leeggemaakt, en schoongemaakt. De spoelpoorten konden wel wat netter afgewerkt worden.. dus daar ben ik nu nog steeds mee bezig!

En vandaag: De grote dag, de HPI 2003 ophalen. ik kom bij die 2wielerzaak om half 11, blijkt dat hij pas om 1 uur open is. ik maar bellen, nee hoor geen gehoor 🙁 . nahjah, dan maar weer 50km naar huis. we waren nog ff in de omgeving aan het kijke, en toen werd ik gebeld. de meneer va nde HPI!! hij kwam direct naar de zaak. en dus teruggereden, hij heeft keurig zijn excuses aangeboden, en het belangrijkste: ik heb mn HPI!! 😆

FOTO`S!! met dank aan RACEKEES 8)
      HPI 2003:

gepolijste naaf en carterkap:

Carters, poorten moeten nog even wat mooier geschuurd worde, maar kep al zere vingers van dat schure 😈

en mn frame, dit moet um worde!

**UPDATE 14-07-06***
      2 spetember moet de puch aan de loop zijn, dus afgelopen dagen veel zitten schuren, dremelen etc etc.

spoelpoortjes zijn nu mooi glad en super afgewerkt:

Uitlaatje ook half klaar, moet nog voorbochtm eindconus en een demper op, en dan maar kijken of het werkt 😉

Even alles in elkaar geschoven, om te kijken hoe het lijkt:

alleen moet ik nu even gaan bedenken hoe ik de brommer aan krijg, aangezien mijn carburateur voor het koppelingshendeltje/kabel/enzo hangt.

Gister Onderdelen bij mijn oom besteld… chromen kappen, fietshandvaten, dat soort kleine dingen. aangezien mijn oom bij een fiets/brommer zaak werkt, kan ik veel onderdelen goedkoper krijgen.
      ik wacht dus op een telefoontje, hopelijk komt die vanavond 😉

*** UPDATE 25-7-06 ***

Vandaag was ik de hele dag vrij, dus ik dacht: laat ik eens met mijn koppeling bezig gaan! Eerst helemaal uit elkaar gehaald.. schoongemaakt, en weer in elkaar gezet. Maarjah, ik qas toch bezig, dus ik dacht: ik ga maar eens een verstevegingsring maken… oftewel, gaatjes boren en lekker tappen:

maar toen was er een probleem, waar haal ik het metaal voor de ring vandaan? ik dus even denken en meten… tjah, de onderkant van een koppelingshuis, dat moet NET kunnen:

toen de gaatjes erin geboort etc etc, de ring paste er mooi op!!
      MAAR: de ring was te dik 😯 ik was er al bang voor. gelukkig kende mn pa hier iemand die een oude (lees: antieke) draaibank had staan.. maargoed, het is gelukt!

nu nog even ontbramen… de binnen en buiten rand zijn ook even afgedraait zodat hij helemaal rond is.

*** UPDATE 11 AUG. ***

Zo, Kep mn zooi weer bij TsMetrakit weggehaald. zn pa Liewe heeft mijn velgen gestraald, en een blokje op mn voorvork gelast! Danku Liewe!!

in de primer:

zo zijn ze ook wel vet 8)

klaar:

glimt wel mooi dacht ik:

**** UPDATE 14 Aug ****

zo, ik ben bezig gegaan met mijn bamibike zitje (heeft toch nog niemand?)
      Kep hem even op een houten plank gelegt om te kijken hoe het eruit ziet, ik vind het wel grappig.

Owja: ik heb besloten om maar niet te gaan sprinten 2 sept, het is gewoon TE vroeg 😥

*** UPDATE 10-9-06***

kleine update deze keer: zitje zit onderhand in de plamuur en is versterkt met glasvezel

zitje is nu geschuurd, hijs lekker strak!

heb ook even een plaatje gemaakt voor de toekomstige temperatuurmeter, ik ga hem nog even mooi schuren en polijsten:

zo, dit was het weer voor nu. owja: ben ook al vrij ver met schuren van het frame… maarjah door school en werk kom ik er amper meer aan toe 😡

—– UPDATE 27-02-07 ——

Het frame is gespoten!! Thanks to TsMetrakit, zn vader Liewe, en Harry!

——- UPDATE 6-03-07 ——-

heb het blokje er even onder gehangen 😆

—— UPDATE 18-04-07 ——-

Kep net even mn eindconus gerold en een demper opgescharreld:

morgen las ik hem dicht op school 😉

———- UPDATE 24-04-07 ——–

vind de uitlaat wel mooi zo met dat blauwe

——— UPDATE 18-05-07 ——————

Zo, vandaag mijn sprinter zo ver mogelijk klaar gemaakt… moet nog het 1 en ander hebben en doen:

to do/to have list:
      – Uitlaat lassen
      – Koppeling aanpassen (andere veertjes) en monteren
      – kabels aansluiten
      – hpi afdraaien
      – voortndwiel en ketting monteren
      – voorvork verlagen
      – chromen kappen erop zetten

zo staat hij er nu bij:

—– UPDATE 1 juni 07 ———

Hij is klaar!

Kameraad van mij bij mijn puch!

De bedoeling was om zaterdag 2 juni te sprinter op damwoude. Helaas is tijdens het testen vandaag de koppeling kapotgegaan, waardoor ik helaas niet kan rijden.

——- Update 27-06-07 ———

Polini watergekoeld cilindertje voor op de puch!

********* UPDATE 28-06-07***************

😆 met dank aan mijn broer!!!!!!

********* UPDATE 04-07-07***************

M`n broer heb een carburateur geregeld! 24mm Mikuni vlakschuif! Ziet er wel schier uit! 😉

********** Update 16-07-07 *********

Nieuwe velgjes:

Zien er niet zo mooi uit.. dus hebben we de spaker eruit gehaald, alleen zitten die vastgeklonken, en zaten ze muurvast! 20 klinknagels uitgeboord per velg, dus 40stuks in totaal, om de velgen uit elkaar te krijgen.

De spaken worden gestraald en gespoten, velgrand misschien opnieuw verchroomd, en de naven gepolijst. De naven zijn al deels gepolijst:

Nu nog wat info over OVC. OVC is een vriendenclubje, et begon met 2 sprinters, toen kwam ik erbij, en nu zijn er nog 2 bijgekomen. We zitten nu op 5 puch-sprinters!
      De OVC-sprinters:

Info:

Setup:
      74cc Gilardoni LTV-tuned (door mezelf wat aangepast :))
      21mm dellorto
      Top Racing krukas
      Twinair luchtfilter
      LTV-Koppeling (zonder spiebaan, daarom schoot hij van de krukas)
      HPI 2003 binnenrotor
      Uitlaat is een combinatie van Luc Foekema en Fokko vd Velden.
      Vertanding: 15-45
      Topsnelheid: NB

reiniero
      Bijdrager

ziet er eg super vet uit mooie kleuren en vet blokje natuurlijk wel jammer van die koppeling maar ja als hij het doet wel een FILMPJE eh:P dat lijkt me wel vet:P maar moet je dat frame niet verstevigen miss is zo’n ebr stang voor ertussen een idee? maar hij is echt mooi geworden;)8):thumb

de papkarre
        Bijdrager

gaaf ding weet je al snelheid voor dat de koppeling stopte?
          en wat is je setup?

LvDoni
          Topic starter

Ah, de setup, ik voeg nog even wat info toe onderdaan pagina 1, moment 😉

En een stang? nee niet nodig, hij word echt niet krom, het fram van een puch is vrij stevig. Het zijn vaak de achterbruggen die krom trekken, en dat hou je ook met een stang 😉

J3sp3R
            Bijdrager

Mooie dingen joh, die puchjes van OVC!

Edjuh
              Bijdrager

Mooi ding, net hansieb zn ciao.

Ik wil FILMPJES!

Wouz-LwB
                Donateur

Vette puchjes , Alleen wat hebben jullie met oranje ?:P hehe

hansieb
                  Moderator

Oranje rules man ! :pest maar vet dingetje louwe ik wil hem nog eens horen brullen!

LvDoni
                    Topic starter

Kan allemaal hans, als hij goed loopt, gewoon een keer langskomen!

Vrijdag dus de koppeling kapot gereden, Maar heb nog wel een stukje GOED kunnen rijden, zij het met een kleute-afstelling. Stotterend naar de 70 toe, en toen vloog hij er ineens vandoor, alsof ik een afterburner in mn kont had, niet normaal…

heuvel85
                      Bijdrager

goh jah wat een toffe dude die dat zo wou ruilen..

jammer van dat sprintblok wat nooit werd gebruikt:con

whaha!!ziet er top uit dude!!

LvDoni
                        Topic starter

Haha, bedankt voor de voorvork hoor Heuvel 😉

nouja, dat watergekoelde setje was dan ook wel erg leuk met die polini radiateur!
                          Eigenlijk jammer dat de voorvork in de puch zit, en niet in je 103 project. Ik ben zooo gek op franse racertjes!

edit: dat 50cc blokje heb je niet meer cker?

andyman
                          Bijdrager

hey waar heb je dat zadel gekocht want een vriend van me zoek ook zoon zadel

Andy

heuvel85
                            Bijdrager

nee klopt…dat blok is via ebay naar frankrijk gegaan…

voor maar liefst 175euro..

wel jammer..maarja!;)

LvDoni
                              Topic starter

175 euro! dan had ik beter die kunnen ruilen + bijbetaling, haha!

Maargoed, was echt een heeeeeeeeeeel speciaal blokje 😉

@andyman: dat zadel is deels “home-made”… hij komt uit zo`n tank/zit combinatie van een minibike. Het probleem is dat je een enorme inham krijgt als je het zitje eraf zaagt, omdat de tank er in overloopt. Je moet dus wel handig zijn met polyester en plamuur!

En het monteren op een puch is niet makkelijk, er is een speciaal subframe voor gelast, en afgedekt met een plaat aan de onderkant, die ook helemaal om het frame is gelast. erg veel werk! Ik weet niet waar je vriend het zitje voor nodig heeft, maar misschien kan hij beter voor een polini 910 of 911 zitje gaan.

andyman
                                Bijdrager

o ok
                                  zal zeggfen tegen me vriend

maar toch bedankt

Andy
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.