- Dit onderwerp bevat 61 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 9 maanden geleden door eddi.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 juni 2007 om 08:03 #283856
RebelMensen in heb een vraag,
Ik wil nog iets met mijn oude vespa doen en bedacht me dat 3 blokken achter elkaar wel iets unieks waren.Opzicht zou het moeten kunnen.
Eigen achterbrug maken waar zeker 3 blokken tussen passen.
3 Poulies op elkaar lassen zodat de overbrening gelijk is.
Alleen het stukje met de koppeling lijkt me vervelend.
Er zullen zeker de zelfde poulies op moeten komen, maar hoe ga ik 3 snaren die op de even hoog zijn naar 1 punt krijgen?
En denken jullie dat het zal gaan werken?
Zonee wat zijn de problemen volgens jullie?Problemen:
Aandrijving (waarschijnlijk snaren over elkaar heen? verbrede koppeling?)
Tank (denk wel dat we iets kunnen splitsen maar of dit geweldig werkt?)14 juni 2007 om 08:35 #447993
RebelIk ben al bezig met tekeningen aan het maken hoe het moet werken
worden wel een paar blokken op verkloot denk ik 😛
maja zal wel moeten gaan.
Jos dijkman lukt het ook alleen dan doet hij het wat proffesioneler en ingewikkelder.Hmm de koppeling verbreden zal wel probleem worden gezien de krukas niet echt langer kan.
Klik erop om het te vergroten
14 juni 2007 om 09:38 #447995Lijkt mij geen enkel nut die foto, je zet gewoon de kracht van 1 blokje, naar blokje 2 en die weer naar 3. en hij gaat er alleen maar meer weerstand aan lopen.
Dit is wel iets te makkelijk gerekent
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel14 juni 2007 om 09:42 #447996mischien een idee om de blokjes verticaal te zetten en dan een traanplaat op maat maken om de blokjes af te schermen 😕
14 juni 2007 om 09:58 #447998
RebelVerticaal worden ze toch niet aangedreven
Herr Flick
Daarom is het id1
En zover ik weet draait hij eerst het achterste blok aan maar zodra alle 3 de blokjes op touren zijn moeten ze wel zeker 2x zoveel kracht geven als 1 blok ofniet dan?Maar moet nog veel voor bedenken dit is gewoon 1 idee ervoor 😉
14 juni 2007 om 11:18 #448000Zet je ze alle drie boven elkaar. 3 poulies aan elkaar lassen en zorg je er voor dat de blokken elke keer een klein stukje naar links plaatst. (de afstand hart poulie naar poelie) zodat de snaren recht lopen.
14 juni 2007 om 11:33 #448001
RebelWerkt volgens mij niet geweldig
Dan moeten we verlengde blokbouten gebruiken en denk zelf dat, dat niet geweldig stevig gaat zijn.
Maar als ik zo kijk moet het iig lukken om 3 blokken in 1x aan te krijgen de aandrijving zal nog wel even op zich laten wachten maar ik heb er wel vertrouwen in.
We hadden ook zelf al zon id
1 blok boven het wiel
2 blokken boven elkaar in brugmaar dat zal denk ik helemaal niet lopen.
Ik denk zelf nog steeds als de overbrenging er is dat de voorste 2 blokken automatisch mee gaan trekken alleen ze kunnen niet meer touren draaien gezien maar 1 achterwiel en std kruk dus het is van belang zowieso dat de blokken identiek zijn en zelfde afgesteld staan.
14 juni 2007 om 12:00 #448002ik denk dat je ze beter in de breedte naast elkaar kunt maken, dan pak je voor de 2 linker blokken kleine carters met gaten er in en je last de krukassen zeg maar aan elkaar. moet wel heeel nouwkeurig gebeuren natuurlijk maar dat zou moeten werken denk ik.
14 juni 2007 om 12:05 #448003dei blokken moeten wel allemaal precies hetzelfde vermogen hebben of hoe zie ik het? want anders komt het vermogen nog maar van 1 blok af.
14 juni 2007 om 12:06 #448005Kan je niet beter 2 blokken doen.
1 blok drijft de poelie aan en het andere blok drijft het tandwiel aan de andere kant van je wiel aan?
14 juni 2007 om 12:28 #448007
RebelHansieb
Ik weet niet zeker of dat gaat werken?Maar als ik naar de sprinter van josdijkman kijk heeft hij het, het zelfde opgelost als mijn id?>
B03t
Ja weet ik dat is het probleemTim
Ik weet niet precies wat je bedoeld maar als je 3 blokken naar elkaar hebt kunnen ze zowieso niet allemaal de poulie aandrijven.of je bedoeld een 2/3 cilinderig carter maken maar dat gaat me tever teveel draai werk.
14 juni 2007 om 12:34 #448009Herr FlicK :
Lijkt mij geen enkel nut die foto, je zet gewoon de kracht van 1 blokje, naar blokje 2 en die weer naar 3. en hij gaat er alleen maar meer weerstand aan lopen.Dit is wel iets te makkelijk gerekent
dus jij denkt dat je met 3 blokken evenveel power zult hebben als met 1?:con
14 juni 2007 om 12:35 #448010Bo3T :
dei blokken moeten wel allemaal precies hetzelfde vermogen hebben of hoe zie ik het? want anders komt het vermogen nog maar van 1 blok af.Nee toch, als jij met je moeder op een tandum zit (je moeder levert minder vermogen) dan gaat dat toch ook prima, als jou mammie stopt met trappen moet jij toch opeens harder trappen, dus maakt niet zo veel uit of ze precies hetzelfde vermogen hebben.
Dan zou een V12 ook nooit echt lekker kunnen kopen, zelfs met een spagetti uitlaatspruitstuk zal de ene cilinder zijn uitlaatgassen net iets makkenlijker kwijt kunnen, dus dan zou je V12 maar op 1 cilinder lopen:P
@G-no, idd ! 😛
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno14 juni 2007 om 12:40 #448011
RebelIk denk van niet ik denk dat je meer hebt
elk blok apart levert niet veel maar draaien elkaar aan en dat draait achterwiel een dus ik denk wel mee power niet 3x 50cc maar dat het anders zit
en al krijg ik al 3 blokken aan het lopen zo lijkt me wel vet
(en je moet ze zeker evenveel kracht laten hebben arvid!)
als jij zo hebtvooraan 50cc
midden 100cc simo
achter 50ccrijd die 100cc veel te hard want je geeft 1x gas en alle blokken krijgen evenveel gas ma simo maakt veel meer touren daarop dus draai je hem zo vast zover ik het vind.
Maar hebben jullie nog suggesties om er wel 150cc (minder offcourse) van te maken
dus een betere overbrenging en samenwerking van de blokken?
14 juni 2007 om 13:22 #448014misschien kan je de trapas aandrijven met de drie blokken en de trapas weer de poelie
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.