Vespa-Ciao.NL
:: 2Stroke's Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2Stroke's Ciao

• Dit onderwerp bevat 46 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 weken geleden door Wim.
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Fully2Stroke
    Topic starter

Nee deze kleur is denk ik niet 100% hetzelfde maar iets donkerder, persoonlijker vind ik het mooier de originaliteit is toch al weg gegaan toen ik eraan begon te schuren.

Zonder Smering Loopt Alles Naar De T*ring
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Fully2Stroke
      Topic starter

Ik kon het gewoon niet laten ik heb de overige spullen die al in de primer stonden ook al voorzien van hun laklaag, zie hieronder het prachtige resultaat. (De mooie stickers heb ik van Andrews De Meijer gekocht)45677011_2069666076404823_4810411535283257344_n45779635_2119883884943393_3678676816584769536_n45680366_357079705113643_3886165466883817472_n45723560_722196654846184_6666469080880381952_n45514932_346794919419138_5742579275723177984_n

Tiesman1986
        Bijdrager

Ziet er allemaal gelikt uit 😀

zevenenergie
          Donateur

Stak spuitbeurtje :thumb

Fully2Stroke
            Topic starter

Zijn we dan, 2 jaar later bijna, en het hok is nog niet af door andere projecten. Binnenkort toch maar weer eens beginnen eraan, heeft iemand een lijst met welke schroefjes waar zitten toevallig hahaha

Robin_Ciao
              Bijdrager

Haha mooi project. Ik hem momenteel mijn ciao ook uit elkaar liggen, wordt deze week gespoten. Met een beetje geluk zelfs morgen. Ik heb al mijn schroefjes in een verdeelbak van de action gedaan en dan met papiertjes opgeschreven wat wat is. Ik zou eventueel wel wat foto’s kunnen sturen. Of als je een vraag hebt over waar een schroef gaat kan ik je ook wel even helpen.
                Mvg Robin

Fully2Stroke
                Topic starter

Hallo allemaal, dat is weer een tijd geleden dat ik terug op mijn topic kom. Even een recap, na het spuiten van de ciao was het project door mijn liefhebberij van auto’s, te komen stilvallen. Toen ik het project terug wilde oppakken kwam ik tot verbazing erachter dat alles wat ik gespoten had, was gescheurd. Weg moeite, weg project. Nu een aantal jaren later heb ik het terug opgepakt. De ciao is nu volledig gepoedercoat en bijna klaar om terug op de weg te gaan. Natuurlijk kom ik hier niet alleen even “trots” vertellen dat hij terug tot leven komt, ik heb ook jullie hulp nodig. De setup is nu als volgt, 50cc DR, Krukas van CM, polini cilinderkop, polini luchtfilter, polini country uitlaat en een 12/10 carburateur. Nu komt het, ik krijg dat klote ding niet voorruit. Stationair draait ie redelijk goed. De punten staan op 0.40mm en de sproeier is op dit moment van schrijven 64. Ik heb van alles geprobeerd, koudere bougie, grotere sproeier, originele luchtfilter, kleinere sproeier maar niks helpt. Zodra je gas wilt geven zakt ie toeren en valt hij uit. Het blokje is volledig gereviseerd, alle pakkingsvlakken zuiver en nieuwe pakkingen uiteraard. Ik heb hem momenteel om het veilig te houden op een verhouding van 1:33 (op 5 liter benzine). Heeft iemand dit probleem al voorgehad? Ik voeg ook even een foto toe om te laten zien hoe ver ik ben. Alvast bedankt.20251011_120256

bram0vitz
                  Bijdrager

Welkom terug!
                    Ik zou zeggen dat je met je sproeier te groot zit en je mengsel te vet is…
                    Zou het eerder een sproeier 54/56 geven en gewoon 1op50 mengen..

beetje prutsen hier en daar

Fully2Stroke
                    Topic starter

Bedankt voor je reactie, ik zal het nog eens proberen met een kleinere sproeier, te vet denk ik persoonlijk niet, de bougie zag er toch in ieder geval niet vet uit. Ik had trouwens sproeier 60 ookal geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

Fully2Stroke
                      Topic starter

Hallo,

Ik heb nu sproeier 56 geprobeerd, met de originele luchtfilter en het probleem blijft.

Hierna sproeier 53 geprobeerd, maar ook weer hetzelfde effect.

Nu is mij opgevallen dat er lucht/mengsel via de luchtfilter naar buiten wordt geknikkerd. Ook heb ik al speling op mijn pas nieuwe krukaslagers (ja deze zijn correct gemonteerd).

Ik begin nu steeds meer richting mijn 2dehands carter te kijken. Zou hier een defect aan kunnen zijn? De hele luchtfilter hangt vanbinnen onder de benzine.

Mvg,

FonS
                        Bijdrager

Je inlaat lekt dus. Dat kan liggen aan je carter en/of je krukas.
                          Heb je foto’s van het carter gemaakt voordat je het in elkaar zetten?

Fully2Stroke
                          Topic starter

Dag Fons, nee hier heb ik helaas geen foto van. Heb jij toevallig ervaring met de imitatie carters?

FonS
                            Bijdrager

Oh, een imitatie carter… Dan is het zéker dat je inlaat lekt.
                              Koop een origineel tweedehands carter en begin opnieuw.
                              Ervaringen met het imitatie carter zijn al veel te vinden op dit forum. Hiervan lekt de inlaat vanwege een productie fout.

Fully2Stroke
                              Topic starter

Excuses, het is een origineel carter, bedoelde het meer in de zin of de imitatie goed was of niet, maar niet dus :). Ben hem op dit moment weer aan het demonteren, ben nog niks aparts tegen gekomen.

Fully2Stroke
                                Topic starter

Ik heb het blokje gedemonteerd, en zie al zo dat er speling zit op de kleine helft van het carter voor de lager. De lager klinkt ook niet kapot. Voor de rest zie ik geen mogelijkheid waardoor hij slecht zou draaien, buiten dat de pakkingen zeiknat waren. 😀 (misschien toch teveel olie?)
                                  Nu wil ik wel eerst weten of dit carter nog OK is voordat ik weer nieuwe pakkingen ga zetten. Dit carter is ook een 2dehands (wel origineel piaggio) en ik ben vergeten te melden, hij heeft NOOIT correct gedraaid met dit carter. (Het originele carter was gescheurd). 20251012_14502420251012_14501720251012_14523920251012_145234

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.