Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,231 tot 1,245 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Buitendiameter van spruitstuk moet nog kleiner worden gedraaid… want het rubber past er niet overheen.

Ook heb ik vandaag mn 932×13 snaar getest, maar deze slipt nog door:( Dus moest nog starten met boormachine..

Ook rijdt hij nog niet lekker.. dus miss iets grotere sproeier erin. Morgen ga ik er nog ff mee kloten, maar sproeier halen gaat helaas niet lukken op zondag.

.-{2F4OV}-.

Vandaag lekker eraan gewerkt:) Maar de snaar die ik nu heb werkt ook voor geen meter en ik zit te denken of ik geen 15mm snaar erop moet gooien… Hij slipt niet in de schijven maar in de voorvario en dit probleem kan niet opgelost worden door strakker te spannen.
        Ik zou ook de variobus kunnen aanpassen, maar denk dat ik eerst 15mm snaar probeer. Zowiezo zou 15mm snaar beter zijn, omdat deze de kracht van mn blok beter overbrengt.

Ook mn spruitstuk voor 28mm carburateur moet ik aanpassen aankomende week. Hieronder een foto van de aanpassingen:
        Buitendiameter moet naar 34mm. En op 4mm vanaf de bovenkant moet een sleuf van 0,5mm gedraaid worden. Hierdoor zal het precies in het spruitstuk passen.

Als laatste zal ik aanstaande maandag bij de lokale bromboer sproeier 92 bestellen. Arvid heeft sproeier 90 op zn simo kit. Maar die van mij is nog afgewerkt en mn twin air luchtfilter is nieuw. Dus ik zal wel 92 / 94 nodig hebben.

Ook heb ik voor t eerst mn eigen benzine gemengd met olie. Met behulp van Stage6 maatbeker. Werkt zeer handig:)

Ik heb nu 1:40 gemengd.. is dit goed of is andere verhouding beter?

Ook heb ik mn voorremhendel verlast en eraan gemaakt. En mijn voorrem doet het nu ook:thumb

Svennoow
        Bijdrager

Staat dat niet op je Stage 6 maatbeker:P hahahahahaha waarom zo’n fancy maatbeker met stage 6 erop terwijl je ook gewoon een maatbeker kan pakken?:P

naja voorderest super project;)(Y)

ArvidW
          Donateur

Sil, maar mijn spruitstuk is al 20.5mm en jouwe is 19mm (kan ook nog uitmaken kwa sproeiermaat)

1:40, hmm ik mengde de eerste km’s 1:25 …. Zou ik ook doen als ik jou was, mijn cilinder / uitlaat zijn totaal niet verstopt ofzo geraakt.

Nu rijdt ik met 1:35, alsnog heel rijk maar wil mijn lieve blokje natuurlijk geen schade aandoen / laten slijten :):knuffel

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

@Svennoow: Fancy maatbeker? Kheb nog nooit zelf gemengd. En nu wilde ik da wel doen en toen ik mn spruitstukrubber bij jos dijkman wilde bestellen zag ik toevallig deze maatbeker. Leek me zeer handig en 3 euro is ook niet superduur.

@ArvidW: Ik denk dat ik dan mooi 1:40 blijf rijden. Ik ben niet zo’n fan van het rijk laten lopen. Denk dat het niet goed is voor je cilinder om 1:25/1:30 te rijden. Teveel olie is ook niet goed. Normaal rijd je 1:50 en dat is goed zat, daarom vind ik 1:25 wel errug overdreven. Ik blijf mooi met 1:40 rijden;)

Bartjee
              Donateur

Haha sil:P Eerst zeg je van is 1:40 goed, krijg je antwoord van Arvid met hoe hij het heeft gedaan en doet en dat dat echt goed gaat en dan zeg je van nee doe k nie ik doe 1:40 is goed zat:P Sukkel:P
                Was gister trouwens nog leuk met stijn:P Doe em de groete als je em ziet:)

TimoO_
                Donateur

huh, dat verhaal van jou snap ik nog minder hoor Bart? 😛

ArvidW
                  Donateur

Hij bedoelt dat Sil eerst vraagt om advies, en als hij dat krijgt dat hij het dan niet meer hoeft te weten aangezien hij al een beslissing genomen heeft.

Sil, ik heb net voor je gezocht op internet, meeste scooters met bijvoorbeeld een Malossi Speed 7t rijden met een mengverhouding varierend tussen de 1:30 en 1:40, aangezien jouw cilinder gloedje nieuw is zou ik niet op de grens gaan zitten hoor….. Zeker niet aangezien je cilinder AC is en zeer waarschijnlijk nog een hogere bedrijfstemperatuur zal hebben dan de LC cilinders.

(zoek anders zelf maar eens op “mengverhouding MHR” op google;))

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Bedankt Arvid voor het opzoeken. Dan denk ik dat ik dan hetzelfde als jou ga rijden; 1:35 is wel goed dan:thumb

.-{2F4OV}-.

Ik ben heel lang aan het zoeken geweest naar een snaar die 950mm lang is en 15mm breed. Uiteindelijk heb ik er een gevonden, maar of hij bruikbaar is weet ik niet;) Iemand een idee??

http://www.gates.com/europe/brochure.cfm?brochure=2840&location_id=3632

Dan zou ik deze moeten hebben: PowerGrip® GT3 950-5MGT met breedte 15mm.

.-{2F4OV}-.

Jongens vandaag is het gelukt! Mijn Simo vespa heb ik lopend/springend/rennend gestart!=)=)=)

Kheb eerst een paar keer erop gesprongen en de snaar slipte niet meer door. Maar hij startte nog steeds niet;) Bleek dat de startsegmenten m niet door de compressie kregen geduwd. Ja miss 1 slag.. Maar dat was naar een keer of 7-8 aanzetten genoeg. Met v-snaar 925×13, choke erop en sproeier 94 erin startte hij!!!

Maar als ik t gas vol open gooi verzuipt ie nog.. dus ik denk dat sproeier 92 precies de goede maat moet zijn. Helaas heb ik dit weekend geen tijd. Alleen werken en dan naar eindhoven naar Xnergy en dan blijf ik daar.

Maar t is dus toch mogelijk om de motor zonder 220V boormachine te starten. Khoop dat ik volgende week weer een stapje dichter bij een goed lopend simo blok kom:thumb

Waarschijnlijk is volende week ook het 28mm spruitstuk klaar, want deze week was de leraar die me zou helpen ziek…

Mike
                          Bijdrager

werelds sil:) goeie shit, ga zo door:D

Mike

LeMoN
                            Bijdrager

netjes hoor! Maak wel een filmpje zodra hij goed loopt!

.-{2F4OV}-.

Jacker! Kwil egt n filmpje online zetten waar je m perfect hoort lopen:thumb

.-{2F4OV}-.

Even een vraagje; Mijn startsegmenten hebben niet genoeg grip om mn cilinder door de compressie te duwen. Heeft het zin om de startsegmentveertjes er uit te halen? Hebben ze dan meer grip? Of kan ik deze aan de binnenkant van de koppeling vast maken zodat ze niet meer kunnen slippen?

15 berichten aan het bekijken - 1,231 tot 1,245 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.