Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,216 tot 1,230 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Bullshit OKO / MIKUNI / REPLICA keihins kunnen prima lopen!

Het is natuurlijk zo dat een echte keihin 28mm 1 van de betere is maar deze kost direct ook 200 euro. De afwerking van de replica’s is gewoon een heel stuk minder maar ze kunnen ook prima lopen.

Zie topic over de OKO carb
      http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=51340

Zie weinig negatieve reacties…

Btw fred why in gods name rijd je niet met je PVL dat is toch even een beter caliber dan een HPI 2007

.-{2F4OV}-.

PVL ontsteking van hem is analoog dacht ik;)

De HPI 2007 is digitaal en in te stellen met 2 ontstekingscurves… correct me if i’m wrong:!

Maar ik weet ook wel dat de egte carbs beter lopen. Maar ik denk dat deze carb het ook goed zal doen. Dit zullen we zien in de toekomst…

.-{2F4OV}-.

Whaha:lol

Daar staan juist positieve commentaren;) Maar een ding vind ik wel raar dat ik in da topic las.. En dat is deze zin:

Ik heb me bij Fred Motoren laten vertellen dat je de maten van keihin/stage 6 enz. sproeiers moet delen door 2 en dan heb je de maat van een dell’orto sproeier

Klopt dit:?

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Wat zit je nou te zeuren over je sproeiers Sil 😉 probeer gewoon een sproeier rond de 120 en kijk of je groter of kleiner moet.

je zal toch niet in een keer je goeie sproeiert hebben, gewoon ff lekker afstellen 😉

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Fredzzz
            Moderator

De maten zijn iig heel anders, kan je dus niet exact met elkaar vergelijken nee. Maar hoe dat zit met delen door 2 enzovoort weet ik niet.

.-{2F4OV}-.

Kben benieuwd;) Dadelijk zul je zien dat er tog sproeier 175 in moet:lol

Nja kom ik wel achter tijdens t testen he:thumb

ArvidW
                Donateur

Om je een indicatie te geven:
                  – 50cc Fast arrow
                  – 18mm keihin
                  – Zelfbouw uitlaat
                  Sproeier 105

– 50cc Athena
                  – 18mm keihin
                  – Zelfbouw uitlaat
                  Sproeier 110

– 67cc Malossi
                  – 18mm keihin
                  – Zelfbouw uitlaat
                  Sproeier 130

Zou dus niet met 120 beginnen….;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

jordi 0
                  Bijdrager

imitatie keihins moeten over het algemeen vele grotere sproeiers in als orginele keihin, ik zou gewoon een doosje (stage6) sproeiers en dan gaan testen.

ik had in mijn imitatie toen een echte keihin vlotternaald gedaan en dat liep al een stuk beter (geen last meer van overlopen)

veel succes

Tim
                    Bijdrager

ArvidW :
                      Om je een indicatie te geven:
                      – 50cc Fast arrow
                      – 18mm keihin
                      – Zelfbouw uitlaat
                      Sproeier 105

– 50cc Athena
                      – 18mm keihin
                      – Zelfbouw uitlaat
                      Sproeier 110

– 67cc Malossi
                      – 18mm keihin
                      – Zelfbouw uitlaat
                      Sproeier 130

Zou dus niet met 120 beginnen….;)

ik vind het dan wel raar dat ik bij mijn schakel (peugeot xps) op sproeier 110 zit terwijl ik alleen de prop uit de uitlaat heb en ook orriginele carburateur enzo..

jordi 0
                      Bijdrager

sproeiers is niks over te zeggen, bij verschillende setup’s en carb’s. ik reed met 138 terwijl een maatje van me met 190 reed met een imitatie carb. dus valt weinig zinnigs over te zeggen

@topic starter, wat zei marco eigenlijk toen je met je blok bij XSH kwam, eerste ciao blokje wat die deed zeker of niet??

barry
                        Donateur

En nu Zil zijn cilinder getuned is-en mooi afgewerkt,zal de sproeiermaat zeker anders zijn dan bij een cilinder waar niets aan gedaan is.
                          Eigenlijk wel leuk om het eens te testen.Alles hetzelfde,maar een bewerkte-en een niet bewerkte cilinder.

.-{2F4OV}-.

Marco vond t opzich wel tof volgens mij:D Ik was ook zeer blij aangezien bijna niemand me wilde helpen, op EPC na dan;)

Ik snap er nix meer van met die sproeiers…:?

.-{2F4OV}-.

Kheb hem net weer gestart met Dell’orto 21mm met sproeier 90.

Deed t al beter. Maar snaar slipt en had dipje.

Maar kheb vandaag voor t eerst t gas denk zo’n 2 seconden vol open gegooid in mijn straat, maar da ding is niet te houden! Kweet bijna cker dat ie veel harder dan 100 km/u loopt! Met rode drukveer erin en trok zowat de vespa onder mn reet uit;)

Bartjee
                              Donateur

Als Arvid op zijn citta al de 100 haalt, moet t op jou ciao zeker lukken:thumb

.-{2F4OV}-.

Moet ook cker idd;) Alleen egt kut da snaar slipte en hij n dipje had..

Kwil zo graag voele hoe die goed loopt he! Da moet egt te sick worden:D

Laat staan met 28 OKO!:D

15 berichten aan het bekijken - 1,216 tot 1,230 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.