Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PoliniCiao
    Bijdrager

met pinascowiel zal hij echt duchtig gaan lopen sil =) K wil filmpjes zien :), idd vraag me ook wel eens af of die orginele overbrenging al dat geweld aankan..

.-{2F4OV}-.

ArvidW :

.-{2F4OV}-. :
        Op de variovertanding na, maar dit laat ik zo aangezien ik hard wil optrekken:thumb

Nee, je wilt graag hard op je rug terrecht komen tijdens het wheelyen;)

Mooie “potentiele” aanwinst:) zo’n pinasco vliegwiel. Je zult wel flinke gasreactie krijgen:D’

Ben je niet bang dat je met die dempertjes veel harder neerkomt als je aan het wheeleyen bent?

Ow, mischien is het verstandig om als het vliegwiel eraf ligt direct ff je ontsteking iets te vervroegen! Je blokje zal wel behoorlijk wat toeren gaan maken;):)

Hey arvidw,

Ik kom niet hard neer hoor… Beetje gas erbij en je komt rustig neer:D

Kweet niet hoe ik mn elektronische ontsteking moet vervroegen:con

.-{2F4OV}-.

erwinko :
          moet je na een paar dagen vario rijden met die setup eens ff de speling van de bovenste vario schijf checken 😉

je gaat je dood schrikken :S

malossi blok heeft 2 uur vario gereden ofzo. koppeling was speling vrij en goede schijven. laatst wilde ik de koppeling lenen van mn broer maar had al dikke speling :S

Wat bedoel je precies met speling op de schijven:?

.-{2F4OV}-.

PoliniCiao :
            met pinascowiel zal hij echt duchtig gaan lopen sil =) K wil filmpjes zien :), idd vraag me ook wel eens af of die orginele overbrenging al dat geweld aankan..

Khoop van wel:o Zo niet … Dan zal ik wel op malossi vertanding moete overstappe denk ik;)

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

ik had vroeger ook altijd heel snel speling op mijn schijven (de koperen bus van de onderste schijf) die lubbert uit

uit eindelijk krijg je dan dit.

toen ik later een complete andere achtervario had heb ik er nooit last meer van gehad en ik rij er nu zeker zo’n jaar of 1,5 op.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

ArvidW
              Donateur

.-{2F4OV}-. :
                Hey arvidw,

Ik kom niet hard neer hoor… Beetje gas erbij en je komt rustig neer:D

Kweet niet hoe ik mn elektronische ontsteking moet vervroegen:con

KennyVespa :
                kan je dat gewoon doen die onsteking vervroegen of moet je zoon vervroegingsspie hebben? en waar krijg je die

Ik maak wel ff Mini-howto

Edit: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=4480&n=last#bottom

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Thx Thomas voor de foto’s:D

Nu snap ik het ja;) Khoop niet da da bij mij het geval is…

@ArvidW: Kwacht nog ff op anderen die het proberen… Kheb zowieso bijna geen tijd. Dus mocht het mislukke, dan zit heb ik een probleem.. En kzie nu ook dat bijvoorbeeld tonni er anders over denkt watbetreft de draairichting van de spoelen voor de vervroeging;) Wat Tonni zegt klinkt mij ook logischer hoor. Ma kweet er verder owk niks van….

ArvidW
                  Donateur

Tonni heeft gelijk, ik heb plaatje verkeerd getekent (maby iets tè snel howto gemaakt:P) . Als je hem 1mm uitboort en daarna TEGEN de klok in draait dan werkt het nog helemaal prima. Ik rijdt er nu mee rond, stationair niet eens problemen met terugslag ofzo:)

Als het blok onder je brommer vandaan is is het een karweitje van paar minuutjes, dan zou ik het zeker eventjes doen. Hangt hij nog onder je brommer dan zou ik niet de moeite nemen om heel dat blok eronder vandaan te gaan halen, beetje veel werk, en ik weet niet eens of het heel veel helpt, ik weet alleen dat na vervroeging het blok nogsteeds prima loopt (en harder, maar dat komt vast door iets anders…..:P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Hey jonges..

Kheb slecht nieuws:(

Kheb gisteravond een ongeluk gehad met mn brommer. Het licht viel enkele honderd meters voor het ongeluk uit en ik dacht dat ik da stukje nog wel kon rijden zonder licht. De brommer is volges mij totall los. De vooruit en bumper van de auto ik helemaal kapot. (ben niet door de ruit gevloge omdat het een nieuw type auto was met veiligheidsglas) Daarna op het gras gevlogen. (glukkig). Ik denk dak mn blok enz allemaal verkoop (als het nog werkt…) Liep iig als een tiet!
                      Over snelheid enz laat ik me graag niet uit in verband met politie..

Ik hoop dat ik in de zomervakantie genoeg geld heb gespaard om een Simonini Racing Engine te kopen, want wil da kei graag. Vario verkoop ik dus niet… bewaar ik voor de simo engine.

Schade aan mezelf:
                      Mn jukbeen onder rechtoog is beshadigd.
                      Mn lip is ingescheurd en gehecht.
                      Mn rechteroog had tijdelijk slecht beeld (trok bij in ambulance)
                      Mn rechtbovenbeen doet verrekes pijn.
                      Mn linkervoet doet overal pijn
                      Beide benen zijn overal beschadigd
                      Mn rechterhand is gekneusd
                      Mn nek doet verrekes pijn
                      Mn rechterschouderblad doet pijn
                      Mn rechter sleutelbeen ook

Dur zijn fotos gemaakt in het ziekenhuis en nix gebroke:o

Kheb al met al geluk gehad, maar khoop dat mn onderdelen nog goed zijn;)

PS: Iedereen die zonder licht rijdt en denkt dat ze je zien! Niet doorrijden, ook al is het nog ma een klein stukje net als bij mij:(

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

wow dat is idd heel slecht nieuws :S

licht is idd heeel belangrijk, sommige mensen (eigelijk vooral autos en fietsers) rijden allemaal zonder licht.
                        dat is echt dom, ik kom laatste tijd steeds meer autos tegen die gewoon als het schemerig is gewoon zonder licht rijden of stads licht.

succes, en herstelse!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

hannesjeuh
                        Bijdrager

dat is idd slecht nieuws. Ik rijdt ook soms niet altijd met licht aan. Ik ga er ook meer op letten om licht aan te leggen.

goed herstel toegewenst!

hansieb
                          Moderator

GELUKKIG geen verwondingen *Die ernstig zijn* ….. 🙁

P.s ik hoop voor je dat je niks aan die auto hoeft te betalen! word een duur grapje anders ik kan der over meepraten.

1e tijd is het kut maarja , beetje sparen en er komt wel weer en nieuwe ciao.

vespa-joey
                            Bijdrager

:O succes man! echt jammer. had nog wel een x samen willen rijden!
                              beterschap!

joey636
                              Bijdrager

beterschap sil.
                                man echt jammer.
                                ik hoop voor je dat nog wat spul van je brommer kan redden.

Rebel

Wow man echt zwaar klote
                                  gelukkig dat jij niks ernstigs hebt.
                                  beterschap nog

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.