Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 871 tot 885 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa freak michel
    Bijdrager

heej zeer mooi allemaal
      maar ik heb een vraagje krijg je je blok nu nog uit het frame ?
      wat ga je verder nog aan de brommer doen ?

TimoO_
      Donateur

@ Vespa freak michel: lees eens, er staat : en het blok kan er (met wat geweld) onderuit! dus gelukkig wel 🙂

goed gedaan Sil, ga je de kap mooi aanpassen zodat deze er ook nog op kan? en ga je het nog rose/wit spuiten? ik zou dat driehoekige geval, wat je zoiezo te zien krijgt, effe wit spuiten, dan valt het wat minder op met de witte kappen :).

vespa freak michel
        Bijdrager

ow sorry heb aleen heel effe stukje gelezen

ArvidW
          Donateur

Echt super ! :thumb Vind vooral die foto van recht van voren gaaf, waar je mooi alle koelribben intact kan zien zitten 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

crossfreak
            Bijdrager

trouwens ook in je frame de ‘gleuven’ voor je blok ophaning langer gemaakt?

moest ik ook doen…maar blijkbaar niet lang genoeg…ken geen groter poulie op zetten 🙁

!Japieoh!_!Ciao!

crossfreak :
                trouwens ook in je frame de ‘gleuven’ voor je blok ophaning langer gemaakt?

moest ik ook doen…maar blijkbaar niet lang genoeg…ken geen groter poulie op zetten 🙁

Je kan er toch gewoon een andere snaar opzetten?

crossfreak
                Bijdrager

nope..past allemaal niet.ook al bij een auto zaak geweest en hadden ook niet de zelfde maat snaar.
                  die er nu onderzit is gewoon beetje uitgerekt.

.-{2F4OV}-.

Over twee weken rest van het laswerk;) Volgende week is qlimax dus kan ik niet:lol

Cilinder moet opgestuurd worden naar XSH voor afwerking/tuning.

Dan blok compleet in elkaar zetten en eronder leggen. Dan vario erop en hopen dat de snaar de goede maat heeft en dus past. En dan proberen te starten??

Afwerking moet dan natuurlijk ook nog compleet gebeuren, maar als het niet loopt heeft dat owk nog geen zin;)
                    Voetenplankje aanpassen en uitfrezen. (roze racegaas erachter)
                    Zijkappen aanpassen en uitfrezen (voor zij-inlaat)
                    Frame spuiten/coaten

Maar dat duurt nog wel ff;)

Rebel

Ga je het wel nog lijnlassen vind puntlassen meer nadelen hebben
                      Je verstevigd de punt maar rondom te punt word alles veel zwakker.
                      en het ziet er niet uit 🙁

Maar als je nu die puntjes mooi glad maakt en dan je hele frame lijnlast zou het echt machtig zijn sil 😀

.-{2F4OV}-.

Kweet niet of hij het nog wilde lijnlassen;)

Dat zal ik hem wel vragen over 2 weken. Maar mijn cilinder stuur ik nog niet op. Laat ik nog ff mooi op t blokje zitten zodat ik dan kan proberen of ik m egt nog wel eronder krijg…

Edjuh
                        Bijdrager

Met tunen verander je de cilinder misschien zodanig dat hij met de uitlaat geen perfect koppel meer vormt(figuurlijk gesproken), is dat wel slim?

En ik moet je sticker nog opsturen, niet aan gedacht.

.-{2F4OV}-.

@Edjuh: Maakt nix uit. Het enige wat er getuned wordt zijn de poorten die op t carter aansluiten. Deze spits toe afgeschuint voor een iets snellere gasreactie (betere flow). Meer wordt er niet aan getuned. Anders kan het idd zijn dat de uitlaat tegenstribbelt;)
                            Sticker hoeft niet meer:lol Barry heeft mij een setje opgestuurd!:thumb

hansieb
                            Moderator

Word die bij XSH nu alleen een beetje afgewerkt of ook al getuned 😛

Xsh light tuning ?

.-{2F4OV}-.

XSH Light Tuning pakket ja.. Alleen zuiger laat ik niet afwerken, want dat is niet nodig. Maar in dit pakket wordt er eigenlijk nog nix getuned;)

XSH Cilinder Tuning

.-{2F4OV}-.

Ik zit nu al een tijdje te denken aan het startprobleem dat er waarschijnlijk aan zit te komen;)

Nou had ik zelf miss een oplossing en ik wilde jullie mening vragen;)

Het starten zal makkelijker gaan bij een hogere snelheid. Dus ik wilde er gwoon sterkere startveertjes inzetten waardoor de koppeling pas aangrijpt bij bijvoorbeeld 15-20 km/u;) Die zijn natuurlijk niet te koop, maar die zou je wel kunnen laten maken. Hieronder een link en ik hoor t wel;)

404

15 berichten aan het bekijken - 871 tot 885 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.