Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 781 tot 795 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

nee man niet aan beginnen, zo’n uitlaatje hoort op scooter niet op vespa.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

hansieb
      Moderator

Hoop geld beter laat je er 1 door ABT MAKEN

2f4r draait net even wat meer toeren dan jouwn cilinder!

.-{2F4OV}-.

Mijn uitlaat is idd berekend op de cilinder, dus waarschijnlijk beter. Het is ook niet mijn bedoeling om deze uitlaat te kopen;) Maar wilde eig alleen weten of het zou presteren.

Als ik tog een terugloop uitlaat erop wil, dan kan ik m idd beter laten maken door ABT, zoals hansieb zegt;)

En ik denk dat een terugloop wel mooi is op mijn vespa. Kben zelf geen fan van terugloopuitlaten op vespa. Maar op een race ciao kan het wel mooi staan lijkt me;)

.-{2F4OV}-.

Ik ben er net achter gekomen wat hpi betekent. Horse Power Ignition.

Volgens mij heb ik een variant van HPI ontsteking op mijn simonini blok. Dit lijkt tog erg veel op mijn vliegwiel;) Kweet alleen niet wat er bij mij onder zit;)

http://www.hpi.be/IDM.htm

diac
            Bijdrager

lijkt er wel verdacht veel op dat vliegwiel van jou:P
              damn, dat simonini blok is net een half scooterblok.
              suc6 verder, ben benieuwd naar de eerste test! 😀

Rebel

Heb je nog een foto van de onsteking zelf
                het komt me echt zo bekend ergens van voor ma k weet ut zelf ff niet meer zkr

am5/6 ducati onsteking
                of puch onsteking
                of iets anders

puch was ut niet
                am6 volgens mij ook niet

speedbuxy
                Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
                  Ik ben er net achter gekomen wat hpi betekent. Horse Power Ignition.

Volgens mij heb ik een variant van HPI ontsteking op mijn simonini blok. Dit lijkt tog erg veel op mijn vliegwiel;) Kweet alleen niet wat er bij mij onder zit;)

http://www.hpi.be/IDM.htm

Kan je snel genoeg zien.
                  Als jij ook maar 1 spoel hebt is het waarschijnlijk dezelfde.
                  Maar niet dat je daar blij mee hoeft te wezen, want dat zijn dikke kut ontstekingen.

En z,on cristofolini pijp zou ik niet nemen zou uberhoud geen scooterpijp nemen.
                  Want jou cilinder is niet zo hoogtoerig als de top cilinders en pijpen van scooters.
                  Dan kan je idd beter 1 laten maken bij dpr, want abt is veel te duur.
                  Maar er zit denk ik veel meer winst in de cilinder.
                  Want die lijkt mij op de foto,s vrij tam.
                  .

Bo3T
                  Bijdrager

als je ding het doet moet je maar een keer naar deurne komen vlamme 😛 wil dat monster wel eens zien gaan dan haha.

Tonni
                    Moderator

@ Sil: Die bus moet zeker af te draaien zijn hoor. Ik heb de mijne gewoon gevijld, het is niet zo extreem hard hoor. Ik hoefde er overigens maar 1 of 2 mm af te halen. Toch vaag dat die bussen standaard te lang zijn.

Een ander idee: Er bestaan ook vario rollen van 17x 12. Als die erin zitten is het probleem misschien ook al opgelost, dan ligt het vario huis ook dichter bij de halfpoelie.

Rollen van één mm smaller kan gewoon bij de Malossi of Polini vario, de verbinding tussen de delen wordt gerealiseerd door de drie kunststof geleidertjes aan de plaat en niet door de rollen, zoals bij een standaard vario wel het geval is.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

erwinko
                      Bijdrager

vliegwiel lijkt ook veel op honda vliegwiel..

.-{2F4OV}-.

Khoop niet dat het een kutontsteking is;)

En 1 a 2 mm eraf halen;) Dat is in werktuigbouwkunde taal tog een behoorlijk grote afwijking hoor!

heuvel85
                          Bijdrager

maar als je grotere rollen erin zet is je bereik ook kleiner van je vario..want de vario werkt doormiddel van het bereik van de rollen..

de ontstekingen zijn wel oke heur..heb ze ook al wel op crossers gezien!lopen wel oke!

.-{2F4OV}-.

Thx heuvel:thumb

En dat eerste wat jij zegt, daar dacht ik dus ook al meteen aan:lol Maar verlies je niet ook een bereik bij het aanpassen van je bus?

speedbuxy
                              Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
                                Khoop niet dat het een kutontsteking is;)

De ontsteking is niet lettelijk kut.
                                Maar hij komt totaal niet in de buurt van een binnen rotor.
                                Is eigenlijks haast een orginele ontsteking.
                                En bij hpi denk je toch aan wat anders;)
                                Maar verder loopt het wel prima hoor dat bedoelde ik er niet mee.

Blokje al richting marco?

heuvel85
                                Bijdrager

klopt!

het is een gewone ontsteking..vandaar ook universeel van HPI!

mischien dat het vliegwiel wat lichter is maar dat denk ik ook niet..

ik denk dat het eigenlijk ook geen verschil maakt vergeleken met tonni zijn idee..je hebt namelijk een hogere riem dus hij zal ook net zo hoog komen denk ik..

kan je niet een bredere en minder hoge riem krijgen..

dan zit je meteen goed met de orri maat van de vario..

mischien dat die riem ook wel beter is als de malo!

15 berichten aan het bekijken - 781 tot 795 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.