- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 oktober 2007 om 16:59 #273981
Hoef je nou serieus geen enkele koelrib af te slijpen :)?
Las dat stuk idd weer vast en maak nog iets wat brug met tank verbind en je hebt echt een super oplossing
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno7 oktober 2007 om 17:06 #273982Fredzzz :
Mmm… raar.Twins krijgt van mij wel een goeie naam. Stonden open voor alles wat met de Sprocatti te maken had, en dat is ook niet bepaald een ‘scooter’ iets. Ze vonden het interesant en hielpen mij veel met de PVL binnenrotor.
En wat een kut blok trouwens die nieuwe 100cc; als je echt je frame moet aanpassen zodat het past. Ik had hem nog in een back-order staan maar verwijder ik per direct, ik wacht wel af hoe het bij jou allemaal afloopt Sil.
Is er geen manier, zoals Heuvel zegt, dat je iets anders kan aanpassen zodat het past… cilinder+kop koelribben ofzo? Want om je frame te verbouwen voor dit blok is wel erg veel gevraagd van Simonini… zeker geen plug and play gedoe.Suc6 ermee, vraag op Scooterforum.net maar rond naar tuners…
Héél raar Fredzz,want ik heb toendertijd met de Sprocatti ook bij twins gestaan & daar wilden ze zelfs niet aan beginnen.Ik had ook gelezen dat Jos Dijkman de PVL in orde gebracht had.
Anders bel ik Twin nog eens op , om te vragen waarom ze jou er wel mee helpen & mij toen niet.Vind ik raar hoor…..7 oktober 2007 om 17:19 #273983barry :
Fredzzz :
Mmm… raar.Twins krijgt van mij wel een goeie naam. Stonden open voor alles wat met de Sprocatti te maken had, en dat is ook niet bepaald een ‘scooter’ iets. Ze vonden het interesant en hielpen mij veel met de PVL binnenrotor.
En wat een kut blok trouwens die nieuwe 100cc; als je echt je frame moet aanpassen zodat het past. Ik had hem nog in een back-order staan maar verwijder ik per direct, ik wacht wel af hoe het bij jou allemaal afloopt Sil.
Is er geen manier, zoals Heuvel zegt, dat je iets anders kan aanpassen zodat het past… cilinder+kop koelribben ofzo? Want om je frame te verbouwen voor dit blok is wel erg veel gevraagd van Simonini… zeker geen plug and play gedoe.Suc6 ermee, vraag op Scooterforum.net maar rond naar tuners…
Héél raar Fredzz,want ik heb toendertijd met de Sprocatti ook bij twins gestaan & daar wilden ze zelfs niet aan beginnen.Ik had ook gelezen dat Jos Dijkman de PVL in orde gebracht had.
Anders bel ik Twin nog eens op , om te vragen waarom ze jou er wel mee helpen & mij toen niet.Vind ik raar hoor…..Zal wel komen omdat fredzz er alleen met de ontsteking is geweest waarschijnlijk en dat is gewoon een universeel onderdeel.
Maar als hij er met het complete blok was gekomen ik wil dit lopend en afgesteld hebben.
NOWAY dat twins dat gedaan had, is geen pia of mina hoor het hem nou al zeggen.7 oktober 2007 om 18:32 #273984Mooi werk.
als ik de fotos zo bekeek kon je je brug wel zo aanpassen dat het er onder paste.
wel zijkant van de koelribben eraf maar de brug hoeft niet verbreed te worden.http://aycu20.webshots.com/image/30299/2003868743810059087_rs.jpg
ging om deze foto, maarja zo heb je wel alle koelribben..
edit: je moet trouwens wel even kijken of je voorvario gemonteerd krijgt als hij onder je brommer zit.
ik denk dat je vario vast klemt in de brug, is dat waar?46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel7 oktober 2007 om 18:43 #273986uh is dat wel zo stevig?
7 oktober 2007 om 19:23 #273987Wat ik alleen niet begrijp sil waarom maar dan ook waarom ben je eerst met je normale frame begonnen …. :pest
Had een beun frame gepakt en gekeken wat je daar mee kon doen , er zal vast wel wat anders zijn geweest wat ook kon ik denk dat je een beetje te overhaast bent geweest , die paar koelribben die er dan af zouden zijn gefreest zou ook niet echt erg zijn geweest lijkt me.
7 oktober 2007 om 19:31 #273989JA BOEIE, het is nu toch al gebeurt en als de kappen erop zitten zie je er toch niet meer veel van.
Maar ja idd wel jammer van zijn mooie framepje
7 oktober 2007 om 19:51 #273990ik zou egt gwoon die 2 cm koelrib eraf hebben geslepen:| vind dit wel erg omslachtig, en ik betwijfel of je ciao zo mooi/ stevig als eerst word. je bent nu een ciao om je blok heen aant bouwen, ik zou t andersom hebben gedaan. gwoon als prince, hij heeft er toch ook geen problemen mee na een rit van 30km gassen?
7 oktober 2007 om 21:04 #273991respect als je daar straks nog mee boven de 100 gaat rijden :con
7 oktober 2007 om 21:49 #273992kijk, daar heb ik nou respect voor.
mensen die doen wat hun zelf het beste lijkt.
ik denk dat het allemaal wel goed komt!
ga zo door Sil!Respect!8)
7 oktober 2007 om 22:11 #273993
.-{2F4OV}-.@thomas: De voorvario klemt niet aangezien het “vliegwiel” zeer dicht tegen t frame zit. Er zit nog een verhogen met een kleinere diameter op da ding. Daarom hebben we hier een gat geslepen:

Ander zou dat verhoogde stuk aanlopen. Dit verhoogde stuk zit al halverwegen de dikte van t frame. Dus dat komt wel goed.@diac: thx

Maar het frame is in goede handen en zal zeer goed verstevigd worden. Daar hoef je je niet druk om te maken. En kweet niet wat de meeste mensen gedaan zouden hebben. Of je koelribben eraf halen en kans hebben dat je cilinder kapot gaat..(kost je 850 euro) of je frame gaan verslijpen (als je daarna opnieuw laat coaten, 100 euro)
7 oktober 2007 om 22:44 #273994Helemaal mee eens Sil, het blok is heilig(a)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno8 oktober 2007 om 07:30 #273995
RebelJa inderdaad
en ik denk dat sil zijn frame wel extra laat verstevigen
zowieso lasnaden zullen echt wel steviger zijn dan het frame al was
Wel super werk
8 oktober 2007 om 18:37 #274004
.-{2F4OV}-.Het frame wordt zowieso steviger dan t al was. Is dadelijk (hopelijk) onverwoestbaar. Overal strippen/platen van staal erin gelast:)
Ook ga ik mijn variobus aanpassen op school. Dat betekent de afstand tussen de schijven goed maken.
Weet iemand hoe groot de busafstand moet zijn??
Ik heb de snaar in het dunste gedeelte gemeten. Dit kwam volges mij op 7mm uit;) Als ik de busafstand onder in mijn nieuwe malossi vario meet, dan is die op de bus 10mm! Dat is dus een verschil van 3mm:o
Moet die busafstand 0,7mm zijn of iets groter? Misschien dat ie bij 7mm weer de snaar opvreet;)
Wie heeft hier iets nuttigs over te zeggen?*edit: kheb geen malossi snaar
8 oktober 2007 om 19:09 #274005.-{2F4OV}-. :
Of je koelribben eraf halen en kans hebben dat je cilinder kapot gaat..(kost je 850 euro) of je frame gaan verslijpen (als je daarna opnieuw laat coaten, 100 euro)of je frame gaan verslijpen dat zodalijk de 16pk niet gaat houden en de kosten van je blok en je frame op je toeter hebben.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.