- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 oktober 2007 om 08:11 #273916
ik vind het opzich wel een goed idee van je 2f4ov..
de rijwind komt toch van voren en niet van zij, en dat komt heus wel tussen je brugjeal zou zo’n buizenframe ook gigantisch mooi zijn, tis alleen uitkijken dat je wel je nummers behoud
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.4 oktober 2007 om 08:40 #273917
.-{2F4OV}-.Ik wil het niet te moeilijk maken, maar wel stevig genoeg. En ik hoop ook nog mijn kappen te kunnen gebruiken. Anders vind ik het zonde van de kappen. Die zijn zo mooi gespoten en maken de brommer af;)
4 oktober 2007 om 13:28 #273918en dan komt het blok iets meer naar de rechterkant toch? (als ik het goed begrijp)
hoe wil je dat doen met de aandrijving?de koppeling komt dus dieper in het frame te liggen waardoor de v-snaar tegen de zijkant van de brug aan loopt..
ook zal hij er niet erg van houden als de poulie’s niet in 1 lijn liggen 😉
4 oktober 2007 om 13:43 #273919ik denk dat in dit geval watergekoeld maken nog een simpelere oplossing is, ik zou het gewoon doen zoals prince het gedaan heeft, koelribbe eraf. je zult toch geen lange ritten maken….
4 oktober 2007 om 15:03 #273920
.-{2F4OV}-.@erwinko: Dat begrijp je helemaal fout. Blok blijft zo zitten als op de foto. Alleen laat ik de koelribben aan de rechterkant erop. Daarom verbreed ik het frame alleen naar rechts. Dat is aangegeven met gele pijlen in de foto. Snaar laat ik natuurlijk in 1 lijn ligge..
@G-no: Dan moet ik het frame nog verbreden. Kan ik net zo goed meteen verder verbreden zodat de koelribben niet gefreesd hoeven te worden tog:? En lange ritten of niet, je weet maar nooit.
4 oktober 2007 om 15:04 #273921
sjaak trekhaakik vind het ook wel een goed idee ,maakt niet uit gof een deel van de koelribbe achter de tank zitte ,wind komt er toch wel bij.
4 oktober 2007 om 16:28 #273922volgens mij is er bij die rode ciao ook aan de zeikanten gefreest bij de cilinder..kan die schuine koelribben op de cil niet zien..en die zitten er bij cil wel..
ik zou de cil gewoon aanpassen!zo behoud je je frame nog gewoon..
4 oktober 2007 om 21:35 #273933
.-{2F4OV}-.Ik ben vanavond naar Twins geweest. Wat een eikel is die vent zeg. Ik heb ongeveer drie kwartier gereden. Ik kom daar binnen en hij kijkt gwoon naar t carter en zegt: Dit is geen scooterblok dus kan ik niks mee. Dus ik zeg van: Deze cilinder komt ongeveer overeen met een scooter en ik wil alleen vragen of u die kan afbramen. Zeg ie zo: Je kunt tog lezen, er staat SCOOTERservice op dat bord voor aan de deur. Dus ik doe er niets aan. Ik zeg: Maar op internet staat dat u cilinders doet afwerken. Dit is tog een cilinder. Ik betaal er gewoon voor. Zegt ie: U kunt zolang praten als u wilt, maar ik doe er tog niks aan. Er staan klanten te wachten. Dus ik met open mond mijn dure blok weer van de balie gehaald en ik kon weer vertrekken. Hij wilde nog niet eens weten wat het voor blok was ofsow.. het interesseerde de man helemaal niets. Ik voelde me opzich best kut, mja wat kan ik eraan doen:?
Dus ik ben maar naar huis gereden en heb iemand gebeld die ik ken. Hij heeft bij ons in de buurt de snelste scooter en hij is bankwerker. En hij wilde mij graag helpen met mn project. Dus we hebben vast wat maten opgenomen. Ik had al een stuk uit t frame geslepen smiddags. Hij komt zondagmiddag langs en dan slijpen we nog wat dingen en geef ik waarschijnlijk het frame mee. Hij gaat deze dan op zn werk goed maken. Dus dat wordt morgen de hele dag frame strippen. Hij hoeft er waarschijnlijk niet eens wat voor te hebben. Ik hoef alleen materiaal te betalen. Dus dat is goed nieuws.
@sjaak trekhaak: Het is: “Don’t drink and drive, smoke and fly!”
4 oktober 2007 om 21:38 #273934Gaar man! Wat een pummel!
Mbt het frame, je laat er geen gras over groeien:D
4 oktober 2007 om 21:40 #273935
.-{2F4OV}-.Cker niet… Nu ik iemand heb gevonde die er verstand van heeft en ook nog es kan lassen, draaien enz komt het allemaal goed
4 oktober 2007 om 21:42 #273936Woah, wat een eikel!!
Ongelovelijk dat hij zo bot tegen je doet!
Waarschijnlijk is het te moeilijk voor die kerel en scheept hij je daarom zo af.
En je ciao is een scooter, het is immers een automaat! een brommer heeft versnellingen.Mooi dat je iemand hebt gevonden die je wilt helpen.
Ben weer benieuwd naar je resultaten.4 oktober 2007 om 21:46 #273937idd, wat een eikel!!:boos
en dat mag zich dan een “Tuner” noemen!!:no
een cilinder is toch een cilinder:?
heeft niks met het blok te maken..
als je nou alleen met de cilinder ging.. wat zou die man dan zeggen eh?
denk dat ie dan nog niet eens had gezien dat het niet op een scooterblok zit!
maarja, “the show must go on”ben blij voor je dat je een echte geinteresseerde hebt gevonden!
veel suc6 met je project, blijf dit zeker volgen!
4 oktober 2007 om 22:08 #273938Wat zonde van twins …… optiefen dan maar vieze heumeu !
WAT THE FOK DOe je met je frame !!! waaaaahhh dit ziet er eng uit =) je mag hem hierna nog wel een keer laten coaten dus ?
Had je een kerel die anthony heette dan ? dat schijnt de tuner van twins daar te zijn.
4 oktober 2007 om 23:03 #273940speedbuxy :
.-{2F4OV}-. :
Hij gaat waarschijnlijk naar Twins tuning in Gerwen. Hij wordt afgewerkt en de spoelpoorten die direct aan t carter zitten worden waarschijnlijk afgeschuint. Maar kmoet nog naar Twins.@thomas: Afstand van blokpunten had ik tog al gezegd. Die passen gwoon precies tussen t frame. Dus framebreedte…
Heb je twins er al over gebeld?
Want zijn aparte lui daar.
Wouden ook nooit wat aan m,n peugeot blokken doen want was geen pia of mina.
Zelfs afstellen wouden ze al niet, want peugeot hebben we geen verstand van en hebben we ook niks voor.
Dus hele aparte lui.
Dus reken er maar niet op dat hun je blokje helemaal onder handen nemen.
Cilinder willen ze vast nog wel doen, maar carters bijwerken en ook nog tunen?
Ik heb er een hard hoofd in is namelijk geen pia of minaDaarom zei ik ook bel ze eerst maar want zijn maffe lui.
Zelfs ik met m,n peugeot,s hoef er niet eens te komen.
En dat zijn zelfs scooters.Had toen ongeveer presies hetzelfde als jou,
ik wou alleen maar dat ie op de bank goed afgesteld werd.
Dus ik ze bellen of ze open waren? nou dat waren ze.
En of er ook een scooter afgesteld kon worden op de bank? nou dat kon ook wel.
Dus ik die kant op.
Kom ik daar met m,n scooter en hij kijkt er naar,
maar dit is geen minarelli of piaggio dit is een peugeot.Ik zei nou dat moet toch geen probleem zijn?
Nou hier doen wij niks mee, dus hier kan ik ook niks mee.
Nou heb ik nog een discusies met hem gehad dat de carb en vario enzo gewoon hetzelfde zijn als pia en mina
Maar nee hij wou er niks aan doen is geen pia of mina.Dus daarom zei ik ook van bel ze eerst maar.
Want ik had je dit al kunnen vertellen.
Dat van jou is namelijk niet eens een scooter.
En die lui houden daar niet van uitdagingen willen alleen plug and play pia en mina scooters afstellen en tunen.4 oktober 2007 om 23:24 #273941
sjaak trekhaak@sjaak trekhaak: Het is: “Don’t drink and drive, smoke and fly!”
waar is dat dan van ken ik niet ,een maat van me had een stikker op zn`auto en daar stond why drink and drive if you can smoke en flye maja boeie, lijkt me wel kut jong als je zo`n mooi frame hebt er er dan in moet gaan slijpe ,gelukkig word alles nu goed gefikst,ben benieud hoe het gaat lope
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.