- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 oktober 2007 om 13:58 #273901
.-{2F4OV}-.Kheb een mailtje gestuurd naar Twins Tuning. En dit kreeg ik terug:?
Wazige gasten tog…Dat is meer een service die de verkoper je moet verlenen, ik kan je er niet
mee verder helpen.succes,
TWINS—–Oorspronkelijk bericht—–
Van: sil michels [mailto:sil_michels14@hotmail.com]
Verzonden: dinsdag 2 oktober 2007 18:06
Aan: twinsscooterservice@planet.nl
Onderwerp: AfspraakHallo,
Ik heb onlangs de nieuwe 100cc Simonini Racing Engine gekocht bij JMPB
Onderdelen. Hier de link zodat U een impressie krijgt van het product;
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3447
Nou ben ik langs een scootershop geweest bij mij in de buurt en heb wat
geinformeerd bij mensen en ik word doorverwezen naar U. Dus ik wilde vragen
of ik met de complete racing engine vrijdagmiddag kan langskomen om wat
vragen te stellen en mijn cilinder achter te laten voor afwerking/evt
tuning. Ik kan waarschijnlijk rond 2 uur langskomen. Komt dit gelegen?Mvg,
Sil Michels
3 oktober 2007 om 14:39 #273902Wat een NOOBS… Beetje trieste reactie.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...3 oktober 2007 om 15:14 #273903Shiit, net alsof een internetwinkel je blokje gaat tunen, per slot van rekening kunnen ze alleen maar geld mee verdienen door het tunen enzo :S echt wat een lijers
3 oktober 2007 om 15:37 #273904Twins zijn ze de laatste tijd erg flouw:( Ze hebben nergens tijd voor (volgens mij zijn ze echt gewoon lui:con)
Waarom zouden ze een scootercilinder wel willen aanpassen voor 45 euro en jouw cilinder niet:boos Had je trouwens Twins scooterservice Nuenen gemaild?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno3 oktober 2007 om 15:49 #273905Belachelijk.Die klote scooters zijn IN natuurlijk.En die cilinders kennen ze natuurlijk.Bij de Simo zullen ze moeten zoeken,hoe ze deze ideaal kunnen maken veronderstel ik.
3 oktober 2007 om 16:50 #273906Wat vaag dat twins zon rare email stuurt.
Bel ze op of ga langs
Spegelt 37, 5674 CE Nuenen
Tel.: (040) 284 55 353 oktober 2007 om 16:58 #273907Heeft denk ik geen zin:(
Gast kan honen maar wilde mijn NSR cilinder niet doen
Gast kan big end uitpersen en bigend vervangen maar wilde mijn NSR cilinder niet doen
Gast kan spoelpoorten omhoog fresen maar wilde mijn DR70evo niet bewerken, ook mijn Fast arrow wilde hij niet aan beginnen.Ja, dan niet hoor:boos
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno3 oktober 2007 om 17:01 #273908zou anders 3br een mailtje sturen..
die waren ook bereid me met een 50cc te helpen..
(niet dat dit voor het race blok topic was als mensen dat gaan denken)tis alleen de vraag of je het hele zooitje uit handen wil geven en opsturen.. of dat je het zelf liever een beetje kan blijven controleren en weet wat ze precies gaan doen..
meen trouwens dat dit de link was 3br-tuning.nl (wel IE gebruiken anders werkt ie maar half)
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.3 oktober 2007 om 17:03 #273909Joost is wel oke 🙂 die wil vast wel de cilinder bewerken dan als die het niet te druk heeft.
Als het alleen afgewerkt moet worden…
Je zou het ook nog naar XSH kunnen sturen maar dan zit er wel een duurder prijskaartje aan…. ik zou joost dan maar eens een telefoontje lastig vallen
Wel vaag van TWINS hun getunde scooter cilinders zien er wel altijd erg nice uit.
3 oktober 2007 om 21:45 #273910
.-{2F4OV}-.Thx voor de reacties. Maar Twins wordt misschien overmoedig. Maar daar heb ik schijt aan. Kstap vrijdag, als ik tijd heb in mn waggie, en jaag gwoon met de cilinder naar Twins tuning. Alleen afwerken kan eigenlijk elke mongool en beetje tunen. Maar ik wil gwoon een goede naam erachter hebben staan en niet Sil Michels Tuned;)
4 oktober 2007 om 05:15 #273911wat een eikels..slaat toch echt nergens op..vooral dat rare mailtje terug..
naja…als zij het geld niet willen verdienen dan verdient iemand anders het wel..4 oktober 2007 om 06:28 #273912
.-{2F4OV}-.Ik heb waarschijnlijk een goed idee voor het blok fatsoenlijk erop te krijgen ZONDER koelribben te hoeven frezen;)
Dit is mijn idee… Het blok heeft een zij-inlaat, dat wil zeggen dat er een hoop ruimte over is richter t achterspatbord. Nu wil ik mn rechterkant van t frame ertussen uit slijpen en een nieuw stuk daarvoor maken. Dit wordt van 2,5mm plaatstaal ofsow en wordt zover verbreed dat de complete cilinder ertussen past zonder koelribben te hoeven frezen. Maar dan zit je nog met de koelribben van de cilinderkop boven en miss zelfs rechtsvoor. Daarom wil ik het blok helemaal tegen het spatbord aanleggen, miss zelfs stukje erin als het nodig is. Zodat ook de cilinderkop helemaal vrij komt.
Hier is een foto van de kit gemonteerd op de rode ciao.

Het blok kan nog een heel stuk naar achter. Waarschijnlijk zover dat de rechtopstaande koelvinnen van de cilinderkop nog voor de tank erboven uitsteken.
Het blok kan eventueel ook nog een beetje omlaag gehangen worden. Maar dit hou ik t liefst zo klein mogelijk.
Zou dit gaan? Graag commentaar hierop;)
4 oktober 2007 om 07:22 #273913Daar zou ik niet aan gaan beginnen, en koelribben achter de tank heeft zowiezo geen nut want dan krijgt het alsnog geen wind koeling.
Je moet gewoon net zoals op de fotos doen, en over dat verbreden, ik zie niks aan zijn frame verbreed.. echt vreemd.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel4 oktober 2007 om 07:28 #273914
.-{2F4OV}-.Zou jij liever aan cilinder gaan frezen? ik snap niet wat hier fout aan is?
Alleen de bovenste koelribben zitten een beetje achter het frame, maar die krijgen egt nog wel windkoeling hoor;)
4 oktober 2007 om 08:02 #273915
RebelHet vetste en waarschijnlijk sterkte zou zijn:
Brug deronderuit slijpen
en een buizen frame er tussen maken met ophangpunten natuurlijk en plaats voor koppeling etc.Wel wat werk maar super gaaf en sterk.
Je kan eigenlijk dan net zo goed zelf un frampje bouwen 😛Maar heb er wel vertrouwen in dat je iets vets maakt.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.