Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Ik vind het zo ongeloofenlijk zonde om die koelribben eraf te slijpen, verrekte ontwerper van de Ciao, had die geen rekening kunnen houden met het simonini 2007 blok:boos:?

Kun je het blok niet nog 1cm lager hangen in het frame, dan houdt je aan de bovenkant 1mm meer koelribben over:)

En als je het blok een klein beetje draait, dus zeg ipv op “3uur” op “4uur” zet win je weer wat koelrib wat je er niet af hoeft te slijpen.

Ik zou eerder heel je frame aan gort slijpen dan het blok maar met één vinger aan te raken, frame kost inc poedercoat maby 300 euro, je blok 850 !:o

Ik ga eens wat foto’s van mijn eigen ciao bekijken en eens goed nadenken wat er voor oplossingen er nog meer zijn !:)

Edit:
      Dit zou ik mischien doen, Frame verstevigen van tank naar eerste ophangpunt met een gebogen bankje, en dan een heel deel van het frame wegslijpen. Dan steken er dus koelribben uit naast het frame en heb je een mooie koeling, mischien is geforceerde koeling niet eens nodig 🙂

Rood= koelrib
      Groen = verstevegingsbalk
      Geel = deel van frame wat weggeslepen moet worden

En ik denk dat het er zeer gaaf kan gaan zien 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

erwinko
      Bijdrager

maar als je het blok voorover kantelt, past de uitlaat zowiezo niet lekker meer.

maar dan gaat het vooral om de koeling, de uitlaat zijde komt in de luwte te liggen.
        precies de heetste zijde die de minste koeling krijgt. lijkt me niet zon slim plan 😉

.-{2F4OV}-.

kheb er ook veel over nagedacht en ben vanmiddag bij 2 scooterzaken geweest die tog wel versteld stonden van t blok en cilinder. Cilinder is een 6t met 2 fluiters en ovale uitlaatpoort;) Was veel vermogen uit te halen, maar hij moet nog afgewerkt worden en (deels) getuned. De poorten van carter naar cilinder bdoel ik dan. Ook moet miss t zij-inlaatgat nog beetje geflowed worden;)

Ik ga proberen het frame zo aan te passen dat het blok er in zn geheel inpast. Ma of da lukt:?

Fredzzz
          Moderator

De poorterij van carter naar cilinder kan altijd aangepast worden en verbeterd worden bij Simonini blokkies en cilinderkes… had iemand hier in de buurt ook gedaan met oude type blok…

.-{2F4OV}-.

Dat laat ik ook cker doen;)

Dur zit btw een dikke braam in mn fluiterpoort;) kunne ze die owk weghalen:thumb

@Arvid: Zoiets zal t wel moete worde ja;) Maar volges mij is t niet goed om aan 1 kant koelribben weg te halen en aan andere kant niet. Dan kan de cilinder aan 1 kant heter worden, vervormd die en loopt die vast. Maar als je een paar koelribben verwijdert kan dit waarschijnlijk geen kwaad;)

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

nogmaals, voor de 3e keer.
                wat is de maat van links naar rechts van de blokbout punten?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

hansieb
                Moderator

Waar gaat die heen dan sil ? ik ben benieuwd wordt die getuned of alleen afgewerkt…

barry
                  Donateur

Héy Thomas;
                    Bij de Sprocatti moet je ook langs de rechterkant opvullen.

.-{2F4OV}-.

Hij gaat waarschijnlijk naar Twins tuning in Gerwen. Hij wordt afgewerkt en de spoelpoorten die direct aan t carter zitten worden waarschijnlijk afgeschuint. Maar kmoet nog naar Twins.

@thomas: Afstand van blokpunten had ik tog al gezegd. Die passen gwoon precies tussen t frame. Dus framebreedte…

hansieb
                      Moderator

OOo bij twins is die zekers in goede handen :thumb

Gaat je wel een paar duiten kosten maar ze leveren mooi werk af, wordt er ook wat met de cilinder gedaan dan of blijft die ongeroerd?

Ik hoop dat simo binnenkort de losse carters gaat leveren dan word het echt heel interessant !

.-{2F4OV}-.

De spoelpoorten die aant carter zitte worden afgeschuint, miss nog meer;) Mja ik wacht af wat die gast van Twins ervan zegt.

Wat wil je met de losse carters dan? Als je mina cilinder erop wilt moet de krukas wel vervange worden. Heeft verkeerde slag. Kzou nie weten welke erin kan. Volges mij niet gwoon mina krukas;)

KennyVespa
                          Bijdrager

kan je niet gewoon een andere big end erin persen, speedbuxxy heeft dit ook al vaker verteld

speedbuxy
                            Bijdrager

KennyVespa :
                              kan je niet gewoon een andere big end erin persen, speedbuxxy heeft dit ook al vaker verteld

Ja kan gewoon een excentrisch bigend in geplaats worden.
                              Dan is de slag zo van 46 naar 43 temaken.

speedbuxy
                              Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
                                Hij gaat waarschijnlijk naar Twins tuning in Gerwen. Hij wordt afgewerkt en de spoelpoorten die direct aan t carter zitten worden waarschijnlijk afgeschuint. Maar kmoet nog naar Twins.

@thomas: Afstand van blokpunten had ik tog al gezegd. Die passen gwoon precies tussen t frame. Dus framebreedte…

Heb je twins er al over gebeld?
                                Want zijn aparte lui daar.
                                Wouden ook nooit wat aan m,n peugeot blokken doen want was geen pia of mina.
                                Zelfs afstellen wouden ze al niet, want peugeot hebben we geen verstand van en hebben we ook niks voor.
                                Dus hele aparte lui.
                                Dus reken er maar niet op dat hun je blokje helemaal onder handen nemen.
                                Cilinder willen ze vast nog wel doen, maar carters bijwerken en ook nog tunen?
                                Ik heb er een hard hoofd in is namelijk geen pia of mina

.-{2F4OV}-.

Thx voor de info. Had ik eigenlijk al een beetje verwacht van die gasten. Khad al gehoord dat t aparte lui zijn;) Maar eigenlijk hoeft owk alleen maar de cilinder hoor. En miss de zij-inlaat nog een beetje. Maar dat wil ik hun juist vragen.

15 berichten aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.