Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

wat vreemd ??
      als je het blok via de onderkant erin doet, past hij dan niet gewoon ?

want die kerel van CCC die had er juist busjes tussen zitten ?

meet anders eens de afstand van carter punt tot carterpunt graag 😉

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Fredzzz
      Moderator

Jouw uitlaat is inderdaad erg veel als de Sproctti, maar dan het oude type Sprocatti uitlaattje wat bij het oude type Sprocatti blokje hoort met die Simonini cilinder. Een mix van de nieuwe en de oude eigenlijk, vooraal hoe de demper omhoog loopt en alles bij de flens is erg veel gelijk;

Behalve dat jouw uitlaat conussen geen lasranden hebben, toch?

Ik kan niet wachten tot je blok loopt, wil graag zien en horen hoe het draait.

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

dat is een simonini uitllaat fred, lol..

Gele Racefrikandel

Tonni
          Moderator

Herr FlicK :
            wat vreemd ??
            als je het blok via de onderkant erin doet, past hij dan niet gewoon ?

want die kerel van CCC die had er juist busjes tussen zitten ?

meet anders eens de afstand van carter punt tot carterpunt graag 😉

Breedte van het blok is wel goed (denk ik) maar de rechter spoelpoort steekt zeker buiten het blok. Dat is bij Si/Bravo e.d. al lastig, maar daar steekt de cilinder veel meer voor de brug. En dan heb je ook nog een losse brug.

Bij Ciao zit het blok meer tussen de frameplaten, en de tank er meteen boven. Eigenlijk moet er een stuk uit het frame voor de spoelpoort en ook voor dat gedeelte v.d. cilinder, maar dat is nog niet makkelijk.

Check deze foto maar:

http://aycu12.webshots.com/image/30691/2003098412419457029_rs.jpg

Is eigenlijk net zoiets als bij het Sprocatti blok, dat past ook eigenlijk niet onder een Ciao zonder verbouwing.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

maar als je dit ziet : http://www.ciaocrossclub.it/root/elaborazioni/nome%20prince/9.jpg

heeft hij zelfs busjes er tussen.
              http://www.ciaocrossclub.it/root/elaborazioni/nome%20prince/1.jpg

hier ziet het er ook normaal uit

Gele Racefrikandel

KennyVespa
              Bijdrager

probeer dat vliewiel eraf te trekken sil :P, als er een gewoon vliegwiel opkan dan gaf ik wel wat gasreactie af voor extra koeling,

kwa gasreactie kan je nog altijd je vliegwiel afdraaien

moet het wel passen he natuurlijk hahaha 😛

maar ziet er allemaal dik uit, aleen nog altijd jammer dat er geen vlinderpoort inzit, maarjah, ik kom binnekort eens langs bij jou sil om eens te kijken, als jij dat goed vind

ArvidW
                Donateur

Waarom zou je persee een vlinderpoort willen hebben?:P

Uitlaatpoort met fluitpoorten heeft netzoveel voordelen als vlinderpoort, de reden dat vlinderpoort vaker voorkomt is omdat het goedkoper en gemakkenlijker te maken is:( Ook is een vlinderpoort gemakkenlijker te tunen.

Ik vind het juist een hele pré dat er geen vlinderpoort in zit, kan de zuiger tenminste niet warmlopen op de spijl 🙂

Sil, moet je bij de montage trouwens ook stukken uit je tank slijpen? (vanwege hoge koelribben op de kop?)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

KennyVespa
                  Bijdrager

jah oke daar heb je gelijk, want heb al genoeg 47mm depsjes gezien met een veegje op die spijl, heeft cittadriver ook

sieger
                    Bijdrager

echt cker mooi blokje;)

ben benieuwd hoe dat gaat lopen

PoliniCitta
                      Bijdrager

De cilinder lijkt wel op een puch cilinder..

Maar tis echt een mooi blokje!
                        Zal wel hard lopen denk ik..

moet j ook ff filmpjes maken he:P

.-{2F4OV}-.

@thomas: Ik bent aant pm via CCC met prince. Hij heeft mij verteld dat hij zijn frame heeft verbreed! Daarom zitten er busjes tussen bij hem;)

@Kennyvepsa: Dat is mij goed hoor:thumb Laat ma wa hore als je langs wil komen.. Kmoet idd es kijke naar da ‘vliegwiel’ maar kheb nog zoveel te doen.

@Arvid: Ik zal de rechter ‘brug’ eruit moeten slijpen. Dan een verhoging links op de ‘brug’ en bij mn benzineknop moeten maken en dan er terug oplassen. Ook zal ik op school mn koelvinnen eraf moeten draaien. Aan de rechterkant moet er heel wat af. Van voor tot achter (cilinderkop) van de cilinder. Ook zullen de koelvinnen aan de bovenkant op de cilinderkop ook deels eraf moeten;)

@mattiee: thx.. zal ik doen:lol

PS: Ik ben geupgrade van level ‘betaler’ naar level ‘Simonini Racer!!’

Kga vandaag rustig al wat dingetjes proberen te doen;)

Ik heb de malossi racevertanding al in de naaf zitten:thumb
                          Nu ga ik de rode drukveer erin zetten;)

Dan Denk ik kijken naar mn remhendeltje.. die moet verlast worden i.v.m. de EBR Racing voorvork;)

Dan moet ik nog voetkapje uitfrezen voor koeling, dan nog zijkap uitfrezen voor zij-inlaat. Ook t frame moet nog uitgefreesd worden voor de zij-inlaat.

Tank moet nog doorgespoelt worden met ethanol.. vanwege de roest;) Benzinekraantje moet nog nagekeke worden (lekte na de meeting).

Ook moet mn cilinder/cilinderkop nog gefreesd worden;) En t frame verbreed worden.
                          Misschien moet bij de nieuwe malossi racevario ook de busafstand weer aangepast worden.

Nieuwe (langere) remkabel naar achteren. En nog remkabel naar voorwiel leggen.

Nog zat te doen dus!

Hier wat foto’s van mn klusruimte;)

Fredzzz
                          Moderator

Herr FlicK :
                            dat is een simonini uitllaat fred, lol..

Raar, op CCC stond titel ‘Sprocatti uitlaat’ bij.

.-{2F4OV}-.

Weet je cker dat dat een Simonini uitlaat is Thomas;)

Simonini uitlaat heeft andere uitlaatmond, uitlaatklem en 1 veertje;) Deze heeft geen uitlaatklem en wordt bevestigd met 2 veren en losse flens lijkt me…

Sprocatti kan ook niet zomaar een simo uitlaat erop zetten en zeggen dat t een sprocatti is;) Dus kdenk tog dat dit een sprocatti is.. oftewel een simo met kleine aanpassingen;)

Fredzzz
                              Moderator

Jah ik weet nog dat de oude type Sprocatti uitlaatjes het tuutje juist niet conisch hadden maar ook op deze manier geboden, en de demper liep bij de oude ook niet recht omhoog mar schuin omhoog zoals deze.

Boeien…

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

100% cker weten een simonini uitlaat, de 30mm versie word altijd met veren bevestigd. heb er zelf ook een gehad
                                  http://vespa-ciao.nl/datas/users/201-~simonini%20auspuff%20001.jpg

deze is van edjuh.

maar boeie, @ sil. moet echt sirieus de boel weggefreest worden 🙁 ?

meet alles eerst goed op hé, en heb je al de maten gekeken van blokpunt links naar rechts ?

Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.