Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kapot
    Bijdrager

Sil, ten eerste klopt je berekening niet, en ten tweede, het heeft geen kut zin.

Je gaat misschien wel 100 met dat blok, hoe verwacht je dan dat zon lullig fannetje je blok koel houd :S Dat gaat echt niet lukken, hoogstens als je stil staat.

Ik ben erg benieuwd naar je blok, wanneer denk je dat hij eronder zit, 2, 3 weken?

hansieb
      Moderator

Hhaha hansieb brengt je weer op een goed idee :lol

Gewoon een fan boven de cilinder hangen alleen dan niet teveel ermee rijden ofcourse maarja zoals een sprinter het is niet om mee te toeren ofcourse.

Arvid had toch al een keer de fan berekening gemaakt , een 120 mm fan houd alu best wel koel. Alleen moet het wel een beetje passen dan anders staat het ook zo dom.

Weet wel dat ik een 100mm fan volgens mij ( zalman CU cooler als CPU cooler heb @ amd 3500 op 2.5 ghz mit een 120mm fan erachter en het word ongeveer 37 graden ) ik denk dat zon 120mm fan de cilinder toch wel een 5-10 graden koeler krijgt.

Maarja eerst blok eronder en dan pas kijken wat die doet.

Fredzzz
        Moderator

Weetje wat je moet doen…

Eerst even rustig de boel aanpakken, alles opbouwen, afstellen, rijden en dan pas kijken hoe erg dat is met de koeling… nu heeft dat zorgen maken geen nut, wie weer wordt die niet eens zo supppppper heet :bier, naja dat hoop ik dan voor je.

hansieb
          Moderator

Fredzzz :
            Weetje wat je moet doen…

Eerst even rustig de boel aanpakken, alles opbouwen, afstellen, rijden en dan pas kijken hoe erg dat is met de koeling… nu heeft dat zorgen maken geen nut, wie weer wordt die niet eens zo supppppper heet :bier, naja dat hoop ik dan voor je.

Heet word die toch wel als is het nit van sil dan is het van de cilinder 😛

Als je 10 min met de deps rijd is die al GLOEIENDHEET , AC @ vespa word gewoon tyfus warm maarja alu heeft als goede eigenschap dat het snel kan afkoelen gewoon niet teveel mee rijden het is een pronkstuk die moet in de kast staan!

Crullie
            Donateur

Geen fan erop, wel een gat met mooi rose gaas.
              Warmte wil uit zichzelf al omhoog plus de rijwind erbij dan heb je deze winter warme voeten.

TICKLING BARN

joey636
              Bijdrager

ik bedoel maar.
                dat lullige fannetje heeft echt alleen maar een beetje zin bij stilstaande motor.
                want als je volgas rijde den gaat je fan harder draaien.
                want er is meer wind dan de fan zelf afzuigt:p
                ik zou doen wat crullie zegt zo ontwijkt het sneller en beter.

KennyVespa
                Bijdrager

hoezo zou die niet koelen dan, snap ik niet, dit blok is tog uitvoerig getest op circuit, anders hadden ze egt wel een vliegwiel erop gepleurt, mijn dt hat een 125cc cilinder eronder, hat ook geen geforceerde luchtkoeling, en liep ook een spatbord voor de cilinder langs, dus die simo cilinder gaat egt wel koelen hoor, daarom hebben ze zoon grote openingen tussen de cilinder ribben in

gewoon erop zetten en testen sil, maar rijd bloos deze cilinder wel in, en niet zoals als elke malloot die een oude simo engine heeft gehad dat ze na 500 km vastlopen en dan vragen waarom, omdat ze niet 400 km kunnen wachten op de de power, en gewoon 1 op 33 mengen deed het bij mijn deps ook super goed

rijd aub deze GOED in!!!!

hansieb
                  Moderator

Kenny wat is dat voor onzin het de oude simo is ook nicasyl dus je hoeft maar 50 km in te rijden , onzin dat je 500km moet inrijden.

Na 50km rustig aan te hebben gedaan mag die vol open.

Fredzzz
                    Moderator

Dat inrijden varieert ook weer van persoon tot persoon… De eene houdt het super goed bij als eene boekhouder (Thomas :con) en de andere rijdt weer totaal anders in…

Opzich hoef je nikasil niet in te rijden, aangezien nikasil vele malen sterker is als gietijzer; en als je het wel rustig aan wilt doen en nikasil cilinder wilt ‘inrijden’, ga hem dan niet 500km inrijden maar gewoon 50 of 100…

Je kan het opzich op twee manieren inrijden… voor straat gebruik om het zo te noemen, en voor korter levensduur/race gebruik…
                      Als je het voor straatgebruik gaat inrijden moet je het gewoon inderdaad zo doen als je het al ongeveer kent… Dus meer olie, rustig rijden, heel veel variatie in je toeren maar niet te veel toeren (jammer dat je geen toerenteller hebt, of wel?)…

En dan heb je weer die ‘race’ methode… Dat is dan flink opentrekken, veel toeren, maar ook variatie door hem na het rijden weer per direct te laten afkoelen… Door dit te doen rag je hem wel vers naar het maximale, en komt er zo dus minder wrijving in je blok maar zo verminder je ook de levensduur van je blokkie…

Maarjah aangezien je een totaal nieuw blok hebt, waarvan echt alles nieuw nieuw is zou ik hem toch even 100+km inrijden met wat meer olie en goeie benzine…

edit: dus jah precies wat hansieb zegt, ongeveer…

KennyVespa
                      Bijdrager

was ook maar als voorbeeld, hans ;), je snapt me wel 😛 zeikerd :pest, maar ik zou wel met een menging van 1 op 33 rijden heb ik ook met mijn deps gedaan, en jullie hebben de fotos in het foto topic gezien, geen koolaanslag en geen krasjes of wat dan ook,

maar koelen doet die cilinder wil dat is het minste waar je je druk over moet maken

en niscasil hoef je dus bijna niet in te rijde?, heb net nieuwe zuigerveren in me 42alu en heb nu 2 km gereden ofzo, dus tot 50 km en dan is het goed??

Edjuh
                        Bijdrager

Hier een stukje tekst van ‘prince’.
                          Geen geile songtekst maar betreffende het monteren van het nieuwe simo blok op een ciao:

tutti quelli che monteranno questo motore sul CIAO e ripeto CIAO devono x forza allargare il telaio , le alette non si possono tagliare tutte, bisogna che si rafreddi e poi la base del cater dove si innesta il cilindro è molto larga , quindi tocca sul telaio se si lima anche quella x non allargare il telaio si indebolisce il cater e con le vibrazzioni e sono tante si rompe . Faccio chiarezza che allargare telaio e tagliare alette mi è stato consigliato da Simonini dicendomi che se avevo un Bravo o un Si non cera bisogno di fare ciò.

En dan mijn zo goed mogelijke vertaling:

Voor iedereen die dit blok op een Ciao wil monteren, je moet het frame wijder maken(brug dus). Je kan niet alle koelvinnen weghalen, want het moet wel gekoeld worden.
                          De cartervoet waar de cilinder binnengaat is erg groot, en zal dus tegen het frame komen. Als dit niet aangepast wordt kan het blok door de vibraties, en dat zijn er nogal wat, breken.

Dit is mij door Simonini aangeraden. Ze zeiden dat dit met een SI of Bravo niet hoeft.

Ik hoop dat ik het goed heb vertaald.

Ik hoop ook dat je deze aanpassingen kan doen zonder al te veel lakschade te veroorzaken Sil!

Succes.

.-{2F4OV}-.

Het voetenplankje zal ik open moeten frezen en idd wat roze racegaas in moeten zetten. Dit zal als een stukje beter koelen;)

Ey Ed, bedankt voor de vertaling. Maar hoe wil ik mn frame wijder maken? Het frame is al helemaal gecoat enz. Ik ben eigenlijk niet van plan om mn frame in twee stukken te slijpen;)

Heeft die gast zelf ook zn frame verbreed dan?;)

http://www.ciaocrossclub.it/root/elaborazioni/nome%20prince/9.jpg

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

probeer het blok er eens tussen te zetten dan, zondner cilinder.

heb je er ook afstandsbusjes bij gekregen ? wat je bij hem ziet op het kleine carter?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

.-{2F4OV}-.

Mijn brommer staat in venray en blok in eindhoven. Maar dit weekend wordt hij naar venray gehaald als t goed is. Maar zover ik weet heb ik geen afstandsbusjes erbij gekregen;)

.-{2F4OV}-.

Kan iemand mn private message van prince vertalen?

CIAO si ti capisco, è un grosso lavoro quello che stai x fare, si scalda da fermo però ,ma quando corri è ok, x non correre pericoli io faccio la miscela al 4% cosi riesco tenerlo ben lubrificato.QUANDO LO USO LO FACCIO CORRERE BENE con delle belle tirate e vedo che va bene, faccio sempre una corsa di 30 o 50 km con salite anche .

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.