- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 september 2007 om 23:07 #273639
.-{2F4OV}-.Dat vind ik owk helemaal niks… Je moet m wel gwoon kunnen aanlopen
20 september 2007 om 10:02 #273642
.-{2F4OV}-.Mij lijkt t eigenlijk ook onmogelijk als ik er nu over na denk;)
En met malossi racevertanding kan ik m niet in zn ‘vrij’ zetten zeg maar;) Dus moet ik een frame fixxe waarop ik mn brommer zo kan zette dat t achterwiel van de grond is. Dan kan ik m aan de krukas starten;)
Maar is er echt nix anders op te vinden dat je m kan aanlopen met vario?
Heeft er iemand varionaaf met malossi vertanding die m in zn vrij kan zetten?
20 september 2007 om 10:05 #273643ik heb gewoon loopstand op mijne gefixt, wil gewoon.
moet je het tandwiel iig wel goed zetten, met de malossi letters (dacht ik naar onderen) zodat het palletje er wel opvalt.voordat je dingen gaat bedenken eerst op het blok wachten, daarna kijken hoe het zit.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel20 september 2007 om 10:09 #273644
.-{2F4OV}-.Dat is eigenlijk ook wel zo ja;) Maar je kunt er bijna cker van zijn dat ik met dit probleem kom te zitten. Dus kan er nu beter al wat voor bedenken tog?
Maar kheb bij mijn naaf ook de vertanding op die manier erin gedaan.. (met de malo letters naar onderen) En toen deed de loopstand t nog niet bij mij… Als je da ding in probeert te drukken gaat t gwoon nie.
Zou dat aan de naaf liggen?
20 september 2007 om 11:41 #273645in deze kop is wel een decompresseur te maken…
je hebt niet het zelfde probleem als fredzzz met zijn watergekoelde kop…
20 september 2007 om 12:25 #273646vergeet niet dat je ook het kanaal van de decompressie naar de uitlaatpoort moet vrezen
ook achter de verbrandingsruimte dus
20 september 2007 om 13:06 #273647Dat hoeft niet persé natuurlijk. Als de lucht maar ontsnappen kan, daar gaat het om. Als je de gang gewoon ergens anders laat uitkomen werkt het ook, maakt alleen meer lawaai dan.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...20 september 2007 om 14:55 #273648Sil, wat Tonni zegt wou ik ook zien te doen. Geen standard decompresseur die bij de uitlaatpoort zijn compressie kwijt raakt maar eene of andere ‘valve’ waar de lucht kan ontsnappen… Toch wordt dit ook niets bij mijn LC gedoe denk ik zo.
Jij zou er gemakkelijker een decompresseur in kunnen zetten. Dit kan, en wil Heuvel, waarschijnelijk wel voor je doen. Dan ben je ook direct (een van?) de eerste die dat heeft in zn nieuwe type Simonini blok…
En wat dat starten via de krukas(moer) betreft… nix mis mee hoor, Puch Maxi’tjes op die meetings en sprints hebben dat ook. Gewoon een autostartmotor regelen, welke rechtsom draait, 12V accu erbij + even eene maat dop-sleutel 13/17 of welke je ook gebruikt erop bouwen en klaar is kees.
Zo starten ze ook de karts bij kart races… op de pitkar voor de kart, en dan via het vliegwiel van de racekart starten met dat autostartmotor systeem…
20 september 2007 om 18:38 #273649Zolang het systeem wat je gaat gebruiken geen terugslag heeft zoals veel boormachines dat hebben, dan kan er niets gebeuren met je krukasdraad/moer/krukas etc…
Je moet zo een moer regelen die Tonni ook heeft, M8 draad voor je krukas; deze gaat IN je vario als het ware, raar en moeilijk om uit te leggen… Als Tonni hier een foto van zou posten begrijp je het direct.
Deze dan vast zetten met locktite en eventueel een lockring of een borgring erachter, zit het lekker vast.20 september 2007 om 18:47 #273650Kwafo :
JA dat starten vind ik eignelijk wel een goed idee 😛 zat ik eigenlijk ook wel aan te denken bij mijn showbrommertje straks XD moet ik onthouden, n aangezien een simoninni toch niet echt voor dagelijks gebruik is 2FO…denk ik is dat geen super probleem 😀ik denk niet dat jij daaraan moet denken, jij hebt toch decompressie in je kop, en starten met decompressie gaat perfect. tenminste bij mij maar ik denk niet dat jou cilinder veel meer compressie heeft dan mijne.
20 september 2007 om 18:56 #273651denk je dat je met mijne gewoon kan lopen? ik denk dat iedereen met vario en een hoge drukkop dat probleem heeft hoor. maarja ik heb dan ook een how-to voor je klaar hoe wij het doen:
http://www.youtube.com/watch?v=yvWh5zpoNZA
ik durf te wedden dat jou brommertje perfect valt te starten met decompressie, met decompressie heeft hij namelijk nouwelijks compressie dus hoezo zou het dan niet gaan? je moet gewoon de decompressie induwen (en zeker weten dat hij ook ingeduwt is), lopen en de deco loslaten dan start hij.
20 september 2007 om 19:18 #273652Jij hebt ook geen startveertjes in je achtervario….
Ik zal morgen even testen met mijn hok of ik hem zonder de decompresseur aankrijg, ben bang van niet want de snaar slipt.
Startveertjes erin dan pakt die hem bij 10-11km/h dus dan mazzel hebben en 2 slagen en aan.
P.s de decompresseur zit er dus niet op he op het simo blok!
20 september 2007 om 20:17 #273653
.-{2F4OV}-.Dus jullie denken dat hij met compresseur wel te starten is?
Kan heuvel dat egt erin maken? Is da makkelijk te doen? De cilinder mag namelijk egt niet verneukt worden;)
20 september 2007 om 20:25 #273654Mijn Simonini blok krijg je echt niet aan de praat,zonder de decompresseur te gebruiken.
20 september 2007 om 20:25 #273655Kwafo :
ehm mijn cilindertje met Vario is praktisch onmogelijk te starte met een man, vraag maar aan tom Zwaans hahahaaha, met zijn tweeen is het opzich wel te doenzodner vario is ie wel goed te starten met decompressie, maar zonder decompressie is hij ook praktisch niet te starten, dat ding heeft meer compresie dan je denkt, hij moet ook op loopstand wil ik er mee lopen XD (zodner vario)
dan loopt jou vario dik tegen het frame aan
hat ik ook met de deps, wilde starten lukte niet met 2 man net wel, aleen helemaal niet ik ga kijken liep de achtervario een milimeter tegen het frame aan ik dit weggeslepen en nu kan ik hem met een beetje kracht starten
en neej me cilinder is niet versleten deze heeft pas 400 km erop zitten
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.