Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Donateur

Natuurlijk kan je al wat doen,op elk plekje in huis foto’s trekken,uitlaataansluiting monteren,gaskabel & benzineslang aan de carburator monteren.

erwinko
      Bijdrager

maar nu moet je ook weer een hoop vinnen gaan slijpen..
        wel zonde!

G-no
        Donateur

vet blokje:D wel als je m binne hebt ff de cil eraf trekken en de voetpakking bijsnijden!

Jelle
          Moderator

uber keil sil…

zie ik het nou goed geen decompresseur?

.-{2F4OV}-.

@erwinko: Als het goed is hoeven er geen vinnen afgeslepen te worden;)

@G-no: Had ik owk al gezien ja:thumb

VespaAvanti
              Donateur

Zeer zeer zeeeeeeeeeeer mooi spul.=)
                Pas maar op voor de blauwe vrienden dat ze je niet pakken met dat ding, al zou dat lastig zat voor ze worden met de snelhied die er uit dat blok te halen is:D

.-{2F4OV}-.

Whah:lol

Je denkt tog niet dat ik met dat blok eronder ga rondrijden:o Levensgevaarlijk en zonde van t blok.. Gwoon rijden op meetings en miss soms achteraf:)

Weet iemand of ik kans maak tegen een 80cc metrakit puch? met hpi en wat zit er allemaal op..

hansieb
                  Moderator

Als dit ding 16 pk op het achterwiel heeft dan rijd je die puch helemaal ziek die heeft maybe 11-12 pk en geen variomatic.

Ben benieuwd rustig aan en zeker weten bij twins of iets dergelijks banke wil je er een beetje veilig mee spelen.

erwinko
                    Bijdrager

ik zou in ieder geval uitkijken voor je vario koppelingshuis..

als je dat ding vol open trekt op de testbank, zou je niet graag mee willen maken dat hij uit elkaar spat

TimoO_
                      Donateur

misschien een dikkere laten draaien van sterker materiaal.

.-{2F4OV}-.

@hansieb: Ten eerste… Dat blokt levert krukas gemeten volgens simonini 16 pk. Dus 16 pk op t achterwiel krijg ik nooit voor elkaar, al heet ik David Copperfield;) Ten tweede, ik heb ff gezocht naar bankresultaten van puchjes. En er was een puch met 21mm carb en 75cc airsal die al 12,3 pk op t achterwiel kreeg weliswaar bij 60 km/u. Toen heb ik ff gezocht naar overbrengingsrendementen. En het blijkt dat kettingoverbrengingen, zoals puch, een rendement hebben van ongeveer 84% – 88%;) Dit wil zeggen dat er tussen de 12% en 16% verloren gaat bij de overbrenging. Dat zou betekenen dat de puch die ik net noemde krukasgemeten rond de 14 pk produceert;)
                          Nu heb ik ook op een forum gelezen dat t rendement van een variomatic overbrenging maar rond de 80% ligt;) Maar zit, mits goed afgesteld, wel “continu” in de “powerband’, maximale vermogen, van de cilinder. Dit heeft natuurlijk ook zn voordelen. Maar al met al zou t dus betekenen dat ik met een 16pk blok dat krukasgemeten is, maar (16 * 0,8= )12,8 pk op t achterwiel krijg. Erg veel is dit dus niet… Dus kheb zo mn twijfels over puchjes eruit blazen;) Maar ik denk dat variomatic tog wel een voordeel is.

@erwinko: Koppelingshuis is tegen zeer grote toerentallen bestendig, mits goed behandeld! Wanneer hij een keer is gevallen o.i.d. dan kan het zijn dat hij haarscheurtjes heeft. Zeer kleine scheurtjes die met t blote oog niet te zien zijn. Dit kan ervoor zorgen dat hij knapt. Maar dit zou zo niet mogen gebeuren hoor. Zelfs niet met 13.000 toeren per minuut. Gewone koppeling voor bromoverbrenging kan dit ook aan hoor.

.-{2F4OV}-.

jelle :
                            uber keil sil…

zie ik het nou goed geen decompresseur?

Zit idd geen decompresseur op;)

barend f
                            Bijdrager

dat word berg afwaards drukken:P

.-{2F4OV}-.

Ja idd;)

Khoop dat ie wel een beetje te starten is, maar kheb helaas zo mn twijfels. Iedereen kent t sprocatti verhaal;)

barend f
                                Bijdrager

tja …

ik hoop voor je dat je niet moet boren:P
                                  vink nie zo cool en lijkt me gevaarlijk…

15 berichten aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.