- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 juli 2011 om 09:51 #281333
Ey,
Ben hier nieuw op et forum
Maar heb genoeg ervaring met (peugeot) scooters.Ten Eerste: GEWELDIGE CIAO!!! respect
Ten Tweede: las hier precies boven mij een post van het aanpassen van een scooter vario op de ciao.
Is misschien nog reeel te doen is ook.
de MHR2000 vario’s van malossi zijn erg goede vario’s voor in snelle scooters. malossi heeft ze de afgelopen jaren telkens verbetert, je hebt nu ook de 2005,2006 & 2008 modellen. van deze vario’s weet ik niets vanaf om eerlijk te zijn.Heb de MHR2000 vario van minarelli passend moeten maken voor mijn speedfight met peugeot vertikaal blok. voor mij was de oplossing vrij simpel. pak de peugeot malossi multivar onderdelen en kijk tot hoever ik die kon gebruiken. Zo heb ik de gradenplaat incl geleiders en variobus van de multivar in de MHR2000 vario gestoken en het zat 100% goed. (misschien is dat bij de ciao vario’s ook wel zo?)
Alleen loopt de gradenplaat nu ook aan op de binnenkant vd vario. geen ramp maar moet gewoon om de paar tientallen kilometers gereden de geleiders weer verversen.
Als je iemand kent in het scooter circuit die zo’n vario heeft liggen, is zeker het proberen waard, want ik merkte nog meer trekkracht in et begin en de toerentallen werden stabieler opgebouwdnog een idee: passen de overrange poulies van mina of pia niet op een caio? die heeft 128mm schijven en rechte spiebanen zodat je weer kunt afstellen…
7 juli 2011 om 20:16 #281377
.-{2F4OV}-.@citta89: Ik weet niet of het werkt om messing geleiders over aluminium te laten lopen;)
@cittajuul: Is passend te maken. Denk zelfs dat een Peugeot Fox/Honda Wallaroo zo bijna past aangezien ik ook HPI daarvan erop heb.
@Rundervink: Bedankt kerel:) Alles is aan te passen alleen het aanrennen lukt niet met torquedriver;)Dit idee is al grondig doordacht en doorgesproken op de site. Maar bedankt voor het meedenken!16 juli 2011 om 17:07 #28146516 juli 2011 om 17:11 #281467Gasmic=Sil
Kijk ook maar op youtube enz.
16 juli 2011 om 17:11 #281468Dat is hij zelf geloof ik als ik die naam zo zie.
Die naam heeft hij nl. ook op Youtube-edit- Ik ben weer eens te langzaam.
16 juli 2011 om 18:48 #281464Ik vind het allemaal prachtig..
Maar al het geld dat erin gestoken is geweest, had ik veel liever ergens anders aan besteed in de brommerwereld..
Nu is het haast een onrijdbaar ding, en er scheelt wel steeds iets met de vario, en dat valt alleen maar te betreuren vind ik persoonlijk!ook het feit dat er geen achtervering is enzo..
Toch heb ik er zeer veel respect voor, voor alle werken die eraan gebeurd zijn en dat het tot een monster Ciao is gekomen vind ik fantastisch.. Alleen, ik zou nooit een Ciao als basis genomen hebben
17 juli 2011 om 02:39 #281430Achja, hij had het bijvoorbeeld in een scooter kunnen steken, maar wat zit daar nou voor uitdaging in? Met standaard te kopen cilinder kits en uitlaat haal je gemakkelijk de 15 PK’s, met een Vespa is het toch echt een grote uitdaging om er zoveel power uit te halen.
Bovendien zijn er al zoveel andere snelle scooters/ schakels/ crossers, dan is dit toch wat unieks denk ik zo…17 juli 2011 om 10:11 #281477CittaKlaas :
Met standaard te kopen cilinder kits en uitlaat haal je gemakkelijk de 15 PK’s,Dan is dit natuurlijk wel ongeveer gelijk want het simo 4taps blok is ook gewoon plug and play.
Dus veel wijkt dit niet af van het reguliere plug and play scooterspul.
Wil je echt uniek zijn dan zou je een 3taps blokje moeten pakken en deze zo ver mogelijk uitbouwen als mogelijk is.
Maar dat word natuurlijk nooit zo pittig als deze is
17 juli 2011 om 11:54 #281478nou volgens mij is het alles behalve een standaard simoblok. lees de pagina’s een door en kijk wat sil er aan veranderd heeft.
Ik vind het wel mooi om te zien, want het is een ciao die echt tot de max is opgefokt. Dit heeft haast niemand. Het is ook een hobbybrommer en geen brommer om van a naar b te komen.
Scooters zijn leuk maar ik vind perssonlijk een damesbrommertje met zoveel pk veel leuker. Je hebt veel meer gevoel over het brommetje en je hoort en voelt wat je blok doet. Bij een scooter is dit veel moeilijker te horen/voelen
17 juli 2011 om 12:05 #281479Ik ken sil z,n page wel hoor:lol
Maar naast xsh tuning, een hpi, en 24mm tm carb is er niet veel meer aan veranderd, en dit is in de scooter wereld(waar de vergelijking mee werd gedaan)ook wel een vrij standaard handeling.
Dus ik bedoel dat dit niet veel meer afwijkt dan een reguliere snellere plug and play scooter setup.
Dat dit veel vetter en unieker is is zeker een feit
19 juli 2011 om 09:37 #278117peter139 :
nou volgens mij is het alles behalve een standaard simoblok. lees de pagina’s een door en kijk wat sil er aan veranderd heeft.Ik vind het wel mooi om te zien, want het is een ciao die echt tot de max is opgefokt. Dit heeft haast niemand. Het is ook een hobbybrommer en geen brommer om van a naar b te komen.
Scooters zijn leuk maar ik vind perssonlijk een damesbrommertje met zoveel pk veel leuker. Je hebt veel meer gevoel over het brommetje en je hoort en voelt wat je blok doet. Bij een scooter is dit veel moeilijker te horen/voelen
Je vindt een haast onrijdbaar ding leuker?
Ik bedoel maar; dat Simo blok is zo al ubervet. De basis is toch ook een plug play blokje? Maar ja, ik heb er veel bewondering voor, dat is wel duidelijk, alleen, ik zou een andere basis genomen hebben! Daarom niet een scooter ofzo, maar bvb een Camino..
Zo al membraaninlaat via carter, veel cilinders voor te vinden, zelfs LC kits (Malo,Polini, zelfs Airsal, en Bidalot cilinders)
Ook leuke uitlaten, ook HPI
Achtervering
Best goede voorvork
Geen Malo/Polini Vario, maar wel een zeer bolle variateurplaat, waardoor je er zeer veel uithaalt. En een scootervario is er zeer makkelijk op pas te maken;)
DIT IS PUUR PERSOONLIJK, afkraken is wel mijn allerlaatste bedoeling!!!
En staan echt nice, nicer dan Ciao vind ik persoonlijk, want had zelf een Camino naast mijn Ciao staan vorig jaar, en de twijfel was groot! Nu heb ik de Ciao nog!19 juli 2011 om 09:55 #275212Vespa ciao.nl
Denk niet dat er een betere basis is voor dit blok. 😉 😀
19 juli 2011 om 10:09 #281532Jarco :
Vespa ciao.nlDenk niet dat er een betere basis is voor dit blok. 😉 😀
Mooi gezegd! 😉
Daarom heb ik ook de Ciao gehouden, ik begin het forum meer en meer te liken!
Misschien een idee om er een page van aan te maken op FB? 😛
19 juli 2011 om 10:09 #281533Nee iedere eigenaar zal het liefst de brom die hij lief heeft opvoeren.
Zo ben ik ooit voor peugeot scooters gegaan terwijl heel tunend nl riep dat zoiets niet snel was en dat ik beter een pia of mina blok had kunnen pakken.
En misshien was dit ook wel zo, maar mijn liefde zat/zit bij peugeot dus dan ga ik niet in 1x piaggio of minarelli scooter kopen offcourse;)
En dit is bij sil hetzelfde wat moet hij met een camino als hij vespa liefhebber is.19 juli 2011 om 10:19 #281534speedbuxy :
Nee iedere eigenaar zal het liefst de brom die hij lief heeft opvoeren.
Zo ben ik ooit voor peugeot scooters gegaan terwijl heel tunend nl riep dat zoiets niet snel was en dat ik beter een pia of mina blok had kunnen pakken.
En misshien was dit ook wel zo, maar mijn liefde zat/zit bij peugeot dus dan ga ik niet in 1x piaggio of minarelli scooter kopen offcourse;)
En dit is bij sil hetzelfde wat moet hij met een camino als hij vespa liefhebber is.Heb je me horen zeggen dat hij iets met Camino moet? Oei, zo bedoelde ik niet. ‘T was gewoon mijn mening, ben blij dat dit gerespecteerd wordt 😉
Maar, genoeg nu? 🙂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.