Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,971 tot 2,985 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Een citta zadel is anders als een ciao zadel! Zadelveer van een citta is ook langer als een ciao veer.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

.-{2F4OV}-.

@iedereen: Zit nog eens goed te kijken en de veer is idd dezelfde! Alleen 2 centimeter korter omdat ie zo oud is. Ik meende zeker te weten dat het ook van dikke verenstaal was gemaakt;)

@Vertigo: Goede tip kerel. Denk dat ik het zo ga proberen. Maar mijn veer zit echt achter onder het zadel en niet aan mn frame.

@DR-flenny: Hij is idd flink ingezakt! Krijg deze alleen met een bankschroef bij elkaar maar als ik m daarna vastzet met ijzerdraad zoals vertigo zegt, dan monteer en de ijzerdraadjes doorknip moet het wel lukken denk ik:)

@Herr Flick: Is dezelfde zadelveer hoor;) Kijk ma op JMPB.

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Ik weet zeker dat een zadel van een ciao en citta totaal anders zijn, ook de veer.
          Maar ik ben blij dat jij er anders over denkt, dan zal het nooit passen hehehehe..

Ik heb 1 van mijn sterkere frameveren gemonteerd met ongeveer 10 dikke tie-wraps.

Gele Racefrikandel

Tonni
          Moderator

Ik haal gewoon het zadeldekje los, haal de scharnierpen los (even losslijpen), vervang de veer, scharnierpen er weer in (even vastpikken), en het zadeldekje er weer op.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Leovince
            Bijdrager

@Herr Flick
              De zadels van een Citta en een Ciao zijn echt precies hetzelfde op de aansluiting bij die 4 bouten na dan. De pan is hetzelfde dekje ook alleen het logo op de achterkant is anders. Hoe kan dan die veer anders zijn?

Ik heb dit zelfde probleem ook een keer gehad. Stopte hem in de bankschroef en toen heel rustig aandraaien. We waren echt bang dat hij eruit kon schieten en dan zo’n veer tegen je kop aan:P Maar toen was hij inderdaad een stukje meer ingeveerd en kon hij er iets makkelijker in 😉

speedbuxy
              Bijdrager

Zo op het oog leek de veer van mijn citta zadel ook niet echt langer als die van de ciao.
                Maar als je nu een citta zadel erop hebt dan komen de bouten om hem mee vast te maken ook niet overeen zeker?
                Want ik heb nu het ciao zadel op m,n citta, maar moest hem daarvoor wel inkorten en dan nog kan je maar 1 van de 2 bevestigingen vast draaien omdat hierbij ciao en citta verschil inzit.

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

Citta zadel in Ciao..

Ciao zadel in Ciao..

@Speedbuxy, idd er zit verschil tussen.

Gele Racefrikandel

.-{2F4OV}-.

@Herr Flick: Wilde ik ook doen alleen hadden alleen kleine. Knapten zo door. Dun ijzerdraad knapte ook. En uiteindelijk dik ijzerdraad gebruikt en toen lukte t. Alleen zit er nu nog wa ijzerdraad tussengeklemd wat ik nie weg krijg. Mja da zie je toch niet.

@Tonni: Da zou idd de volgende optie zijn geweest;)

@Leovince: Was ook bang dat ie eruit zou schieten:lol

@speedbuxy: Dat zou ik zo niet weten;)

Net ff gereden op de brommer. Loopt lekker alleen varieert hij totaal niet. Lijkt gwoon poelie. Nu blijkt dat zelfs met de nieuwe variogeleiders de malossi gradenschijf gewoon in het variohuis vreet. Precies op de uitsparingen tussen de geleiders in. Dit komt omdat de krukas met zo’n geweld aan de gradenschijf trekt:con

Nu heb ik de Polini voorvario gemonteerd want die heeft die uitsparingen niet en de gradenschijf kan dus ook nergens anders tegenaan lopen. Ik keek naar de vario en hij varieerde nu wel:) Liep ook meteen een stuk harder en schiet niet meteen naar zn toptoeren:thumb

peter139
                    Bijdrager

mooi dat het gelukt is me je veer! De polini is ook niet alles hoor, er breekt zo een stuk uit de bus die je om je krukas schuift. Deze is te hard en daardoor te bros, ben benieuwd of ie het bij jou wel houdt:)

MHR
                      Bijdrager

Een Malossi bus past daar ook in ja.

.-{2F4OV}-.

@peter139: Ik heb de aangepaste malossi bus gebruikt met de Polini vario:)

@MHR: Idd, heb ik ook gedaan:thumb

El Citta
                          Donateur

Je zal toch moeten accepteren dat het allemaal gewoon KAPOT MOET haha 😉 Wel super kicken man:thumb .-{2F4OV}-. komt nu goed tot zijn recht kun je wel zeggen:)

.-{2F4OV}-.

@citta89: Dat kun je wel zeggen:lol

Hier nog wat foto’s van het varioprobleem…

Hier is te zien dat de gradenplaat tegen het variohuis komt

De variogeleiders worden gewoon kapot gedruk;)

Links kun je zien dat de gradenplaat tegen het variohuis aan schuurt:(

Nu maar hopen dat het met de polini vario met malossibus en halfpoelie wel goed gaat…

El Citta
                              Donateur

Als dit niet werkt kun je misschien zelf variogeleiders maken (bijvoorbeeld van messing). Slijten zal het blijven doen maar dan worden ze in ieder geval niet in elkaar gedrukt.

cittajuul
                                Bijdrager

is een scooter (minarelli) vario niet passend te maken?
                                  ze zijn toch maar iets groter?
                                  denk dat dat het probleem ook wel zou op moeten lossen
                                  gr

15 berichten aan het bekijken - 2,971 tot 2,985 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.