Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,866 tot 2,880 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

whaha:p, als je dat uit eigen ervaring kunt vertellen zal het wel kloppen:D

Ben benieuwt hoe het gaat lopen sil, succes met het afstelwerk!

.-{2F4OV}-.

@andree: Whaha idd! Dan zal je het niet lang trekken:lol

@Joris: Bedankt… ik kan wel wat geluk gebruiken wil het in deze korte tijd gaan lukken;)

Zoek de verschillen..

Nieuw pakkingssetje voor de Mikuni 24 TM

Stop engine button gemonteerd

Leonelli killswitch gemonteerd

Stuur compleet

Ook heb ik nog het elektrische circuit getest met een accu en n kort filmpje van mn ciao in het algemeen:)

Hopelijk kan ik zondag met een lopende brommer op de meeting in Thorn aankomen:thumb

virgil
        Donateur

Ziet er goed uit die HPI onder de Simo!

Blij dat je je best doet in Thorn te komen!

Bedankt nogmaals :thumb

Frank80cc
          Donateur

Ziet er goed uit hoor.. .elke x als ik jou weer boven aan zie staan op het forum hoop ik op een rijdend filmpje 😀

barry
            Donateur

Héy Sil;

Meen je dat nou , dat je na al die jaren nog steeds met dat kreng bezig bent????

Heb hem nog nooit goed weten gaan , word het niet eens tijd voor een ander blokje??

Frank80cc
              Donateur

Probleem is niet zo zeer dat hij dat blok niet goed krijgt.. Maar druk met ze studie en FEEESTUUH 😛 En volgens mij ben je wel een jaar bezig geweest om hpi onsteking te krijgen 😀

.-{2F4OV}-.

@iedereen: Hij loopt stationair maar de ontsteking staat volgens mij te vroeg! Hij wilde niet fatsoenlijk lopen. Heb m nu op 2,5mm staan. Dus dan moet ie naar 2 ofzo?

hansieb
                  Moderator

Meestal is het bij HPI zo, dat hij nog veel vroeger moet staan om hem perfect te laten lopen. Je de ontsteking afstellen door met de klok mee of (vroeger)
                    of tegen de klok in (later). Dit komt omdat de streepjes, op het vliegwiel en op de ontsteking een beetje te laat staan. Maar met veel proberen en testen, zal je hem zelf bijna perfect kunnen afstellen

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/129

Edjuh
                    Bijdrager

Alleen is het bij onze brommers omgekeerd, met de klok mee= later en vice versa, maar dat weet sil vast wel.

En barry, dat blokje heeft best leuk gelopen hoor, een pluim voor sil dat hij er nog steeds tijd en geld in steekt want er zijn weinig mensen die dat zo lang blijven doen.

AC RACING
                      Moderator

zou mooi wezen als hij binnenkort weer gaat rijden.
                        ga je je frame nog een keertje een nieuw lakje geven?

.-{2F4OV}-.

@barry: Hij heeft opzich wel goed gelopen hoor maar ik wil altijd sneller en dan blijf je er gewoon mee kloten:lol

@frank80cc: Zometeen een filmpje stationair. Maar hij loopt nu al beter, want dat was met 2,5-3mm voorontsteking.

@hansieb: thx voor de info:)

@Edjuh: Zo is dat maar net:) Voor mij is het gewoon hobby en ik vind het leuk zo nu en dan eraan te werken. Vooral als het mooier weer begint te worden zoals vandaag dan begint het gewoon te kriebelen.

@AA-T-Racing: Hij rijdt al!! 1.9mmm voorontsteking ofzo:) Wellicht ga ik m van de zomer nog een lakje geven:)

Ik heb nog mn spatbord aangedraaid, want dat was losgetrild. Jammer dat ik erachter kwam nadat ik alles had gemonteerd. Dus weer de hele overbrenging los, wiel eruit, aangedraaid en alles weer gemonteerd.

De variobus die ik 0,5mm had laten afdraaien bij JST in Tegelen was nog niet genoeg afgedraaid, want de snaar slipte gwoon. Ik kon hem hier ook niet mee starten. Dus maar weer de vario met de extreem afgedraaide bus erop:lol

Het hele elektrische gebeuren werkt netjes. Dus kan hem netjes uitzetten nu.

Kappen aangepast zodat de bedrading erdoorheen past. Ook de nieuwe bougiekabel geinstalleerd.

Vespa stationair op HPI binnenrotor ontsteking (2.5-3.0mm) Is veel te vroeg…

Tooltje om mn rotor los te krijgen van mn krukas

Nog enkele foto’s van hoe hij er nu bij staat:)

Jamai
                          Bijdrager

=) Zeker nice Sil.

Frank80cc
                            Donateur

Sop sop sop

ritze
                              Bijdrager

klinkt belovend.

ik hoop echt dat je morgen even met de brom naar de meeting komt.
                                is al lang geleden dat ik die gezien heb

:thumb

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

.-{2F4OV}-.

@Jamai: Thx man!

@Frank80cc: jup zo klinkt ie:lol

@ritze: kom morgen maar ff naar me toe… ken vaak alleen de forum naam:D Maar jij zult wel nie te missen zijn met je wheelies…

15 berichten aan het bekijken - 2,866 tot 2,880 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.