Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,836 tot 2,850 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

virgil
    Donateur

Heeey Sil,

Proficiat en nog vele jaren :bier

pm me maar als je langs wil komen met je blokje.

groeten

ArvidW
      Donateur

@ Ouwe, Gefeliciteerd!

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

speedbuxy
        Bijdrager

Gefeliciteerd man:bier

Anoniem

Daar moet op gedronken worden 😀

Bartjee
            Donateur

Gefeliciteerd man! Begint al goed oud te worden he:lol

@ Tnerual, hij zegt tentamens he, geen examens;) Dus vrij normaal dat ie die nu/binnenkort heeft.

Docs
              Donateur

Hey Sil, nog gefeliciteerd :bier

.-{2F4OV}-.

Bedankt iedereen voor de felicitaties!:D

DarkNero
                  Bijdrager

Hoe heb je die vario er op gekregen? Ben zaterdag iets na gaan vragen over het simo blok, in die zei dat het niet paste. Dat de simo krukas te kort is voor de vario koppeling. Klopt dat? :O
                    En hoe ver steekt dat bakje uit bij de cilinder? of hoe noem je dat ding…

Ziet er wel nice uit hoor!

.-{2F4OV}-.

@DarkNero: Voorvario past gwoon op de simo krukas zonder aanpassingen. De koppeling zit bij variomatic achter op de naaf;) Ik denk dat het bakje ongeveer 4cm uitsteekt. Ben nu niet in Venray dus kan het niet opmeten.

de papkarre
                      Bijdrager

blaast hij alweer?

CrossVespa
                        Bijdrager

Ja verheug me op een filmpje:thumb😀

.-{2F4OV}-.

@de papkarre: ik heb het momenteel heel erg druk met school, werk, feesten en afstudeerstage zoeken! Heb er gwoon niets meer mee gedaan en ik denk dat dit ook niet gaat gebeuren t/m volgend jaar. Het weer is er niet meer naar. Echt jammer dat HPI er zo verschikkelijk lang over heeft gedaan anders had hij nog wel gelopen voor de winter:(

@CrossVespa: Dat zal nog wel even duren helaas:(

.-{2F4OV}-.

Vandaag weer een beetje aan mijn vespa kunnen sleutelen. Heb gezorgd dat de ontsteking gemonteerd kan worden en gekeken welke onderdelen ik nog moet bestellen. Zo kan ik de volgende keer de hele brommer in elkaar zetten en aan het lopen maken.

Complete blokje inclusief ontsteking

Past zonder problemen in het frame

CDI unit gemonteerd. M5 draad getapt in het 4mm plaatstaal dat ertussen gelast is.

HT-Coil gemonteerd op dezelfde plaats als de oude CDI unit. Daarvoor heb ik de steun iets moeten aanpassen.

Verder heb ik de killswitch eens doorgemeten en toen kwam ik erachter dat de knop die erin zit gewoon blijft vasthangen. Dus ik ga me een andere killswitch bestellen. Lijkt me wel zo veilig op deze brommer. Ook alvast een male-connector bij de buurman opgehaald. Die kan ik er zo aanknijpen en dan past hij direct op de female-connector van de CDI unit.
                              Ook bestel ik me nog de ontstoorde bougiekabel en dop bij JMPB. Deze komt dan op de HT-Coil.

Ook heb ik de gasnaald van de Mikuni carburateur per ongeluk verbogen dus die moet ik ook nieuw bestellen. Dan bestel ik meteen een nieuwe pakkingsset mee want die heeft zijn beste tijd ook gehad. En er moeten nieuwe schroefjes inkomen.

Bougie, v-snaar, luchtfilter etc ligt al allemaal nieuw op zolder te wachten om gemonteerd te worden.

Docs
                              Donateur

Nice 8) Er wordt weer aan het monster gewerkt 🙂 Dit jaar ook op de meeting? Misschien een raceje tegen Rickieboy? 😛

tnerual
                                Bijdrager

Heey, dit was leuk om te lezen!
                                  Ben zeer benieuwd!

Veel succes, nogmaals!

15 berichten aan het bekijken - 2,836 tot 2,850 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.