Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,791 tot 2,805 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar zo af en toe kom ik ook deze binnenrotor tegen EbayKlik

Ik ben zeer benieuwd wat de hpi gaat doen tov je oude onsteking. Ik neem aan dat je hem ook op de bank gaat afstellen nu?

.-{2F4OV}-.

@floor-ciao: Kvind het zelf ook jammer. Maar kan niet want ik heb een feest zaterdags en blijf in den bosch. Ik ben benieuwd of het uberhaupt allemaal past. En het moet nog afgesteld worden. Heb het zeer druk met school en heb er niet veel tijd voor;)

@Martino: Die lijkt ook wel op de simo engine te kunnen passen! Da heb ik nog nooit te koop gezien. Mja heb eigenlijk toch liever een hpi dan pvl;) Denk dat het echt een wereld van verschil is. Is zowel gasreactie en als toptoerental. Het is wel de bedoeling om op de bank af te gaan stellen ja:D

pepko
        Donateur

wat heeft dit alles nou gekost als ik vragen mag?

.-{2F4OV}-.

@pepko: Nieuwe complete HPI en aangepaste grondplaat: 250 euro

speedbuxy
            Bijdrager

Das niet duur zeker niet voor het extra werk wat erin heeft gezeten:thumb
              Erg netje bedrijf dus wel dat hpi:thumb

Florian
              Moderator

Ziet er vet uit allemaal, ben echt benieuwd hoe dit gaat lopen. ik blijf hem zeker volgen:thumb

.-{2F4OV}-.

Nu moet ik straks de HPI onsteking gaan afstellen op mijn blokje. Nu vroeg ik me af of ik het blok in een testopstelling kan monteren zodat ik alleen de variateur eraf hoef te halen om zo de ontsteking bij te stellen. Wanneer ik het gemonteerd ga testen zal ik elke keer het blok eronder vandaan moeten halen wil ik de stator kunnen verdraaien. Of is dit niet zo’n slim idee? Wellicht zou ik sleuven kunnen frezen in mijn frame om zo de ontsteking toch te kunnen verdraaien als ie gemonteerd is…

Ik hoor graag jullie mening hierover.

Heeft er iemand zo’n testopstelling btw? Uitlaat/zij-inlaat moet ook gemonteerd kunnen worden natuurlijk.

Ik hoop zondag naar mijn blok te kunnen kijken en dan zal ik ook meteen nieuwe foto’s uploaden:thumb

http://www.hpi.be/universalignitioninstall.htm

Jarco
                  Bijdrager

Tonni heeft toch een testopstelling?
                    Wel voor de simpelere blokjes, maar lijkt me niet geheel onmogelijk.

( Ik weet natuurijk niet in hoeverre een simo zich gedraagd in de bankschroef. :p )

virgil
                    Donateur

heey,

ik heb ook een testopstelling dus als je tijd hebt kan je langskomen dan help ik je ook wel?

daar past ook zij inlaat op en uitlaat.

mvg,

virgil

.-{2F4OV}-.

@Jarco: Bedankt voor de reactie! Virgil woont een stuk dichter bij dus dat lijkt me al makkelijker.

@Virgil: Wellicht dat ik daar gebruik van maak! Heb jij ook ervaring met het afstellen van binnenrotor ontstekingen? Heb je toevallig ook een micrometer liggen??

virgil
                        Donateur

Heey,

ja ik heb een micro meter en heb ook ervaring met het afstellen van binnerotors ja vooral hpi
                          aangezien heel veel vrienden deze rotor ook gebruiken en ik hier ook mee heb geholpen afstellen.

pm me maar als je gebruik wil maken ik wil je graag helpen voor niets.

Betaal ik ook nog wel wat benzine :thumb

mvg,

virgil

.-{2F4OV}-.

Foto update!

Alleen moet ik kijken welke voorontsteking ik moet instellen;) Meer richting 2, 3 of 4mm?
                            Misschien heeft iemand hier iets nuttigs over te zeggen…

CrossVespa
                            Bijdrager

Shit man, dat ziet der echt goed uit!!
                              Ik wacht met smart om hem te zien blazen;d

Martijnvanheerde
                              Donateur

Op dikke schakelblokken, die te vergelijken zijn met die van jouw hebben ze 3mm 😉

tnerual
                                Bijdrager

een tiende van de slag als hoofdrichtlijn.. MAAR, dan heb je wel deze voorontsteking zowel op stationair als rond 3k toeren als rond 6k toeren en hoger..

dus mss ietsje minder ivm de kruk/drijfstang op lagere toeren niet te erg te belasten, zou ik doen wat Martijn zegt 😉

mooie update !

15 berichten aan het bekijken - 2,791 tot 2,805 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.