Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,761 tot 2,775 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Donateur

Donders, dit had ik nog niet gelezen. Zoals hans zegt zouden ze best kunnen doen. Dat is namelijk wel een goeie upgrade voor de kit. Dit blokje zal straks mooi gaan lopen 8)

speedbuxy
      Bijdrager

hansieb :

speedbuxy :
        Wel netjes dat ze die service leveren:thumb
        Tenmiste als het straks niet over de top duur is.

Als hpi een beetje slim is, stoppen ze er nu wat werk in. Zo kunnen ze straks mooi HPI’s voor simonini 4p op de markt brengen 😉

Dat zullen ze ook vast doen:thumb maar dan nog blijft het wel service van hpi, want een normaal bedrijf die op cijfers en scores draaid had hier nooit aan begonnen gezien de markt sowieso klein ervoor is.
        Komt bv nooit in de buurt van scooter verkoop.

@sil
        Als je al betaald hebt is er wel redelijk hoop dat het bedrag hetzelfde blijft:thumb anders hadden ze het opzich moeten overleggen.
        En bedrijf mag namelijk niet op eigen houtje meer kosten gaan maken voor de klant zonder dit eerst te overleggen.

.-{2F4OV}-.

@de papkarre: Ik heb geen idee:? Ze zouden de onderdelen deze week ontvangen, maar nog niets gehoord;) Ik wil er ook niet teveel druk op zetten aangezien het voor hun al gruwelijk tegenvalt…

@hansieb: En wellicht ook voor andere vespa blokjes. Alleen zul je dan wel een bevestigingspunt voor de grondplaat moeten fixxen;) Want in principe zijn de krukasconussen hetzelfde als die van simo 4p.

@docs911: Dat is nog maar de vraag;) Simonini Racing heeft mij gemaild dat ze het wel overwogen hebben, maar dat de krukas eigenlijk te licht was waardoor het blok niet goed stationair loopt;)

@speedbuxy: Is idd wel service ja! En om die reden die jij noemt denk ik dat het bedrag hetzelfde blijft idd:)

hansieb
          Moderator

Misschien nadat jij klaar bent sil, aangeven dat er ook vraag is om een grondplaat te maken voor normale elec ontsteking.

Zit je ofcourse nog wel met de geforceerde koeling 😉

MHR
            Bijdrager

hansieb :
              Misschien nadat jij klaar bent sil, aangeven dat er ook vraag is om een grondplaat te maken voor normale elec ontsteking.

Zit je ofcourse nog wel met de geforceerde koeling 😉

Denk dat als je je cilinder inrijdt zonder de kap dat ie het wel hebben kan.

Ik heb in mijn vespa jaartjes toch een aantal goedlopende blokjes gezien waar ook geen koelkap op zat.

Alleen kan je het rollerbanken dan wel vergeten.

hansieb
              Moderator

@mhr

Zoiets als dit zou wel geniaal zijn:

Tom ciao

Dat zou idd ideaal zijn!
                  En het is ook nog wel te maken, door bijv. iemand die plastic kan gieten:? of persen. T is een kwestie van een mal van een echt vliegwiel maken.

.-{2F4OV}-.

@hansieb: Jup dat is waar! Maar om de toeren zou je t niet moeten doen bij een getuned vespa blokje:lol Puur voor meer trekkracht en gasreactie.

TimoO_
                    Donateur

@ Tom Ciao, ik denk niet dat het een kwestie is van een ‘mal’ maken van een normaal vliegwiel. Het gieten van een plastic gaat niet hetzelfde in zijn werking als het gieten van een metaal. Dit moet je met een hoge druk doen (in een spuitgietmachine). Doe je dit niet dan krijg je een vliegwielkap wat helemaal scheef is, en waarschijnlijk heel snel kapot gaat. Daarnaast is het wel heel gemakkelijk om een insert te maken voor een spuitgietmachine doormiddel van een stuk aluminium, een goede draaibank en de eerste de beste 3-assige CNC-freesmachine (programma schrijven daarvoor is kinderspel).

De mal kan je niet vaak gebruiken omdat hij van aluminium is en snel gaat oxideren etc. Maar het grotere probleem is een bedrijf vinden waaraan je een insert af kan geven voor daar producten te laten spuitgieten. Wij hebben er toevallig een op school, maar ik denk niet dat ik die mag gebruiken voor te produceren.

Tom ciao

Aha, word je niet stommer van van dit forum zeg! 😀

Maar je kunt het op school toch wel een keer proberen ofniet? En als het dan een succes is kun je verder gaan met een bedijf.

Trouwens, heb je nog iets gehoord van HPI Sil?

El Citta
                        Donateur

Als je zoiets van kunststof wilt maken kun je denken aan FDM (Fused Deposition Modeling). Hangt wel een prijskaartje aan maar dan kun je alles wel heel precies laten maken zoals je wilt.

TimoO_
                          Donateur

Lijkt mij een beetje duur… En je krijgt exact hetzelfde als met een spuitgiet product.

.-{2F4OV}-.

@Tomciao: Heb weer gemaild vorige week… nog steeds niets terug;)

virgil
                              Donateur

heey sil,

wanneer is je blokje +- af wil wel een zien wat ze er van gemaakt hebben:thumb

succes ermee he jung!

gr

.-{2F4OV}-.

@virgil: Denk dat ze m klaar hebben!! Maar wat ze er van hebben gemaakt:?

U ontvangt dit bericht op vraag van HORSE POWER IGNITION BVBA, om u te melden dat de onderstaande elektronische verzendingsgegevens aan UPS werden doorgegeven. De eigenlijke pakketten kunnen al dan niet overhandigd zijn aan UPS voor verzending. Om de huidige status van uw verzending te traceren, klikt u op de onderstaande link of neemt u rechtstreeks contact op met HORSE POWER IGNITION BVBA.

Belangrijke afleverinformatie

Aflevering volgens schema: 06-oktober-2010

Maar ik kom dit weekend niet eens thuis!! Dus kan ik m niet eens zien:(

15 berichten aan het bekijken - 2,761 tot 2,775 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.