- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 juli 2010 om 22:14 #278079
virgil :
@speedbuxy ik ben toch benieuwd hoe het gaat passen als je ook nog een ophoogplaat gebruikt maar ja ik weet
niet hoe dik die is.Je bedoeld de grondplaat neem ik aan? die is 2 max 3mm dik.
@sil
Geen idee wat dat spul vandaag de dag kost.
Ik weet alleen de prijs van m,n eerste rotor nog en die was toen 350 gulden.7 juli 2010 om 22:01 #278080Mijn grondplaat is inderdaad bijna 5mm dik van mijn HPI.
Stationair is geen probleem lijkt me. Mijn Zip loopt ook heel netjes stationair. Het is natuurlijk niet de 1000 toeren die je met een gewone ontsteking hebt, maar het is goed te doen hoor. Ook lange tijd stationair moet geen probleem zijn. Het enige probleem dat ik me kan bedenken is dat je bougie vet slaat door de dikke olie en de hoge hittegraad bougie.
Mocht je een probleem gaan krijgen met stationair draaien dan kun je er voor kiezen om je binnenrotor iets te verzwaren met een plaat die je op de rotor kan schroeven. Je kunt het gewicht van deze plaat natuurlijk nog naar wensen aanpassen.7 juli 2010 om 23:18 #278081Dan meet jij vast op de zijkant waar dat uitstekende randje ook zit?
Want een halve cm dik waren mij grondplaten nooit en ik heb hpi, selectra en mvt binnenrotors.8 juli 2010 om 09:43 #278083
.-{2F4OV}-.@kapot: Zou er wellicht ook n andere bougie inmoeten als de ontsteking veranderd dan?? De verzwaringsplaat zou opzich mooi zijn, maar die past er bij mij wellicht niet op, omdat mijn blok tussen mijn frame zit. Er is dus gewoon geen plaats voor;)
@speedbuxy: Ik denk dat hij dat idd heeft gemeten.
14 juli 2010 om 18:23 #278098
.-{2F4OV}-.Ik heb een mailtje terug van HPI Belgie. Ik stuur mijn blok op en hun maken het erop.
Er komt een analoge HPI binnenrotor met CDI (curve 2006) voor Peugeot Fox/Honda Wallaroo op. Met een op maat gemaakte grondplaat. Totale kostenplaatje: 242 euro incl. verzk. Vind ik zelf wel redelijk omdat de onsteking (nieuw) al 210 euro kost;)
Ik ben vanaf zaterdag op vakantie en kom niet meer in Venray. Dus pap doet het voor me op de post:)
Kben heel benieuwd of het wat gaat worden
14 juli 2010 om 18:41 #278099waarom maak je het niet zelf is toch veel leuker dan alles laten doen ?
maarja word wel een leuk blokje nu maar kijke of het een beetje wil lopen.
, en kom je nu ook goed uit met de koppling kwa draad en het vlakke gedeelte ?14 juli 2010 om 18:52 #278100
.-{2F4OV}-.@vespa-racer: Jup dat is zeker waar! Maar ik heb het gewoon te druk om het zelf te doen. En bovendien wil ik ook zeker weten dat het goed gebeurd. Het is nooit mijn bedoeling geweest binnenrotor erop te bouwen, maar de huidige ontsteking laat me geen keus;)
14 juli 2010 om 19:52 #278101Mooie prijs, aangezien ze dan ook op hun website kunnen zetten dat ze een ontsteking hebben voor het simonini 2007 blok.
14 juli 2010 om 20:01 #278102Vertel je er wel even bij dat een Vespa blok ‘achteruit’ draait? Anders krijg je hem straks mooi afgesteld terug, maar wel verkeerd om :haha
14 juli 2010 om 21:59 #278104242 voor een gloednieuwe ontsteking, grondplaat en professionals die de boel opbouwen en afstellen lijkt mij wel een koopje 🙂
Ik ben zeer benieuwd wat je hiermee gaat slopen:lol. Mijn ervaring is dat trekkracht vanaf stilstand meer dan verdubbelde met hetzelfde blok alleen dan zonder vliegwiel. Dat blok had niet eens problemen met stotterende ontsteking dus jouwe zal wel helemaal bizar veel winst behalen met die nieuwe ontsteking8)
10pk hebben jij en je brommer overleeft, ben zeer benieuwd hoe het afloopt met nog eens ff de power van een DR70evo erbij !
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno15 juli 2010 om 15:59 #278105
.-{2F4OV}-.@hansieb: Jup dat dacht ik ook:)
@FonS: Denk niet dat ze m afstellen, maar heb er een mailtje achteraan gestuurd. Bedankt voor het meedenken!
@ArvidW: Ik vind het zelf ook een mooi prijsje. Pap dacht daar natuurlijk weer anders over:lol Maar mijn ciao zal iig een mooie vermogenswinst boeken op zowel lage als hoge toeren
15 juli 2010 om 17:06 #278106Dat is zeker een mooi prijsje en meteen mooi plug and play

En het gaat je geld qua upgrade MEER als waard zijn
15 juli 2010 om 18:09 #278107
.-{2F4OV}-.@speedbuxy: Jup dat is zeker waar
Ik hoop gewoon egt dat het straks allemaal goed past. Anders dan bewerk ik het frame zodat de rotor ertussen past. Diameter is 62mm. En dan denk ik dat ik als afstandsbus de RVS verzwaringsplaat monteer. Maar ik hoop dat het zo past en dat ik alleen een afstandsbusje ertussen moet plaatsen:) Verder zal ik mijn gele drukveer moeten verwisselen voor de rode. Want nu gaat ie door en stopt ie niet met toeren maken… dus de gele zal met 3.3gr functioneren als n std drukveer:lol16 juli 2010 om 15:31 #278113
.-{2F4OV}-.Blok op de post. Geld is overgemaakt. Afstellen wordt meteen gedaan! En er wordt rekening gehouden met de draairichting van t blok. Ik ga morgenavond met mn vriendin een week naar Tunesie. Lekker chillen en nergens aan denken!
Dan hoop ik dat het blok snel weer binnen heb na die week vakantie:) Foto’s zullen uiteraard volgen
16 juli 2010 om 16:54 #278110Nice ben erg benieuwd en prettige vakantie alvast

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.