- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 juli 2010 om 13:34 #267927
.-{2F4OV}-.Aha… Dus 30 minuten en 0 seconden zou precies 5.5 graden zijn? Denk je zelf dat 5.5 graden goed past??
Alvast bedankt Prodriver
1 juli 2010 om 15:44 #278031Wat ik meet:
Diameter 1 = 12.0mm
Diameter 2 = 14.4mm
Lengte conisch vlak (schuin gemeten) = 11.85mmMet de sinus kom ik uit op 5.8gr en volgens simo is het ong 5.7gr
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno2 juli 2010 om 06:19 #278033
.-{2F4OV}-.Dank je wel Arvid voor het nameten!
Ik heb al n minutes/seconds to decimal degrees calculator gevonden. En het is idd 5.7 graden. Nu is mijn vraag of een 5.5 graden rotor hierop past?? Waarschijnlijk dus niet of is het verschil zo klein dat het wel gaat???
Ik heb iig weer 2 bedrijven gemaild…
2 juli 2010 om 08:24 #278034Ik weet niet hoe simonini rekent maar ik kom met hun waardes op een andere hoek uit:
ArcTan (14.3-12)/(12*2) = 5.47graden
Ofwel, 5.5gr. Mijne 5.8gr zal wel komen omdat ik een gebruikte ingesleten krukas heb gemeten.
Ik heb overigens nog wel een malossi vario in CAD mocht je van plan zijn het boeltje uit te gaan tekenen om de juiste afmetingen te bepalen:
Home made engine dyno4 juli 2010 om 20:10 #278049
.-{2F4OV}-.Kheb n mailtje terug van HPI Belgie. Ik heb hun de maten gemaild en volgens hun past de Peugeot Fox/Honda Wallaroo rotor op mijn krukas:) Dat is dus mooi dan hoef ik er geen op maat te laten draaien. Ook boden ze aan om de grondplaat te maken. Ik heb een offerte opgevraagd. En vanavond krijg ik nog de maten van het simo carter om te kijken of ik een 94mm of 110mm grondplaat erop moet zetten. Dit zijn 2 universele maten.
Middelste gat is d46mm en steek montagegaten is 65mm. En volgens mij M3 toch?? Correct me if im wrong.
@ArvidW: Thanks voor je hulp! En als ik die malo vario CAD tekening nodig heb stuur ik wel n pm
6 juli 2010 om 06:58 #267496
.-{2F4OV}-.Nog een mailtje gekregen van Simonini gekregen… Ze hebben dus blijkbaar wel nagedacht over binnenrotor ontsteking op het blok. Maar volgens hun gaat het niet werken;)
We think that the innerrotor of a CIAO is too light to have a good running.
Verder moet ik M5 in mn carter zien te tappen. Omdat M3 te klein is volgens HPI Belgie.
6 juli 2010 om 09:58 #278066ik denk dat de weerstand op de krukas te weinig is om nog stationair te lopen en als het niet anders is een verzwaarplaatje erop maar ik denk dat je het doet omdat je orginele ontsteking het niet aan kan maar misschien ook wel omdat je nog
harder wil optrekken als het daar om gaat {optrekken} dan kan je beter iets anders verzinnen dacht ikmaar ik zou het toch zeker proberen.
6 juli 2010 om 10:47 #278067.-{2F4OV}-. :
Nog een mailtje gekregen van Simonini gekregen… Ze hebben dus blijkbaar wel nagedacht over binnenrotor ontsteking op het blok. Maar volgens hun gaat het niet werken;)We think that the innerrotor of a CIAO is too light to have a good running.
Verder moet ik M5 in mn carter zien te tappen. Omdat M3 te klein is volgens HPI Belgie.
Das wel een rare reactie ik zou me niet in kunnen denken waarom jou simo blok geen binnenrotor zou waarderen:?
Een scooter blok is niks anders en die vinden dat toch echt wel fijn
okay stationair wil met een binnenrotor nog wel eens wat moelijk doen, maar nam ook niet aan dat je dat nog echt moet.
(langdurig voor het stoplicht staan te wachten ofzo doe je op deze brommer toch niet meer lijkt me)
En ook dan M draad zie ik niet als een must het zou wel wat beter en degelijker zijn, maar is niet echt nodig.
Heb een beetje het idee dat je 1 of andere zweef kees bij hpi te pakken hebt:D6 juli 2010 om 11:29 #278069speedbuxy :
Een scooter blok is niks andersJawel, het rotatietraagheidsmoment van scooter krukassen ligt hoger dan dat van een simo krukas met z’n dunne wangetjes. Dan houdt je met binnenrotor helemaal geen roterende massa meer over en zal stationair idd wat minder zijn.
Maar waarschijnlijk is dat allemaal wat overdreven, een binnenrotor op een peugeot 103 blokje gaat ook goed en die krukasjes zijn nog kleiner en lichter dan die van de simo.
Home made engine dyno6 juli 2010 om 12:33 #278070Ja daarom ik vind het wat sweef teef praat van hpi:D
Simo 4taps moet echt wel leuk willen lopen met een binnen rotor.
(ivano blaast er ook lekker mee)6 juli 2010 om 16:46 #274437
.-{2F4OV}-.@speedbuxy: Die zweefpraat komt niet van HPI, ma van Simonini Racing he!;) Ma da neemt niet weg dat het wel moet kunnen. Stationair hoeft ie niet super te lopen… maar op 13000+ RPM wel

Ma kmoet ff kijken hoe of wat met da M5 erin. Mocht HPI niet werken ofzo dan kan ik in principe de oude onsteking ook niet meer terug zetten;)
@ArvidW: Jup dat denk ik ook:) Zou het blokje nog wel gewoon tussen het frame geplaatst kunnen worden met de binnenrotor gemonteerd?? Lijkt me wel… ma miss dat ik iets over het hoofd zie…
6 juli 2010 om 17:10 #278046@sil toen ik aan mijn zelfontwerp tekening begon werdt het moeilijk om de onsteking tussen het
frame te krijgen en ik had me gebaseerd op 07 carter toen had ik ook nog zo getekend dat de onsteking
direct op het carter gemonteerdt werdt en geen ophoogplaat.dus dat wordt wel heel krap maar misschien toch mogelijk als dat niet lukt zou je nog altijd
kunnen klommelen met de varioring als je die wat inkort maar eerst wat meten zou ik zeggen
succes ermee.6 juli 2010 om 17:13 #278073Een binnen rotor is normaal dunner dan een orginele onsteking met vliegwiel.
Schilt wel tot een 1cm, dus tussen je frame gaat dat fluitend passen
Ik zal als het vandaag of morgen weer eens een 20 a 21 graden is 1 van de hokken beginnen met opruimen dus waarschijnlijk heb ik binnenkort wel een binnenrotortje bij elkaar gespeurd voor je
6 juli 2010 om 18:12 #278076@speedbuxy ik ben toch benieuwd hoe het gaat passen als je ook nog een ophoogplaat gebruikt maar ja ik weet
niet hoe dik die is.6 juli 2010 om 21:54 #278078
.-{2F4OV}-.@speedbuxy: Dat zou super zijn. Heb je trouwens enig idee wat de binnenrotor voor walleroo nieuw kost bij hpi.be??
@virgil: Denk dat het wel moet passen hoor… Grondplaat is volgens mij ma paar millimeter dik;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.