Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,671 tot 2,685 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

In het simo blok zit andere ontsteking:

2 spoelen, 2 kabels, 1 CDI, 1 grondplaat en een vliegwiel (waarvan de vorm veel lijkt op vliegwielen van andere brommers en crosser)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Dank je voor de foto’s Arvid!

Er zitten ook geen contactpunten in zoals je kunt zien;) Ik verheug me erg op vrijdag en hoop echt dat het lukt.

Een goede bankuitdraai zou ook mooi meegenomen zijn:thumb Ik hoop dat ik gwoon kan sleutelen daar en wat kan testen als ik wil.

kapot
        Bijdrager

Ontsteking afstellen kun je best zelf.
          Als hij nu te vroeg staat, blijf dan gewoon terugdraaien en testen totdat het gepingel weg is.
          Als je hem maar niet goed krijgt zo hoog in toeren, dan is waarschijnlijk de ontsteking niet geschikt voor dat hoge toerental. Koop dan een binnenrotor met curve. Stotteren op hoge toeren is iets wat wel vaker voorkomt op scootertjes met standaard ontsteking.

Houd er ook rekening mee, dat je brandstof ook een bepalende factor is in dit verhaal.
          Verhoog je octaangetal, door euro 100 te tanken (gulf) of door minder olie te mengen, etc. Dit gaat het probleem niet oplossen, maar zo kun je wel het meeste vermogen er uit halen.

tnerual
          Bijdrager

jammer genoeg dacht ik ook aan hetzelfde als kapot.. ( ivm ontsteking)

Edjuh
            Bijdrager

Nou dan is er geen twijfel meer mogelijk.

.-{2F4OV}-.

Ik ga aanstaande vrijdag de ontsteking stellen dus jullie horen het wel hoe het verloopt;)

.-{2F4OV}-.

Net de hele auto ingepakt! Laatste onderdelen gaan morge op de post en natuurlijk de brommer en toebehoren voor morgen bij JST-Power. Kben egt benieuwd of die kerel er n beetje verstand van heeft. Kheb er iig zin in:thumb
                  Verslag zal waarschijnlijk vrijdagavond al volgen…anders ietsje later…

tnerual
                  Bijdrager

sterkte en succes ! 😀

Ben echt beneiuwd 😀

.-{2F4OV}-.

Kben van 9 tot en met half 12 bij JST Power geweest. Echter was het na 2 runs al duidelijk dat de CDI het gewoon niet bijhoudt.
                      Waar de ontsteking stopt begint mijn blokje power te leveren;) Volgens hem zou het gestotter opgelost kunnen worden door er een binnenrotor ontsteking op te zetten. Misschien dat ik dit ga doen. Kben ff aan het kijken hoe of wat.

Ook moet er nog een sleuf in mn spruitstuk gedraaid worden zodat het rubber er niet zo gemakkelijk vanaf glijdt.
                      Verder moet ik mn segmenten nog iets verlichten, zodat de dip op het begin niet zo groot is.
                      Mijn variobus van de malossi voorvario iets laten afdraaien. De andere variobus is teveel afgedraaid.

Ik moet ff kijken welke HPI op mijn krukas kan. Weet iemand dit toevallig?
                      Die ene kerel met selletra binnenrotor had m toch van Minarelli op zn reedvalve carter of niet??

Ik hou jullie op de hoogte.

Edjuh
                      Bijdrager

Wat ik me kan herinneren, is dat piaggio het makkelijkst pas te maken is. Pin me er niet op vast, ik heb het ergens gelezen.

reiniero
                        Bijdrager

je moet even kijken op hpi daar staan de maten van de conussen van de rotor op, misschien dat je even die van je krukas moet opmeten en kun je kijken welke er het beste op past.

.-{2F4OV}-.

Ik had er 2,7gr rollen in met rode drukveer. Zodat hij snel de 12500 rpm bereikt (vanaf daar stottert ie). Zoals je ziet loopt ie met 1:10,5 vertanding maar 60-70 km/u. Met ongeveer 10pk:P We hebben ook n keer de 11pk aangetikt. Maar er moet met HPI meer dan 14+ pk op t achterwiel te halen zijn=)

speedbuxy
                            Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
                              Ik had er 2,7gr rollen in met rode drukveer. Zodat hij snel de 12500 rpm bereikt (vanaf daar stottert ie). Zoals je ziet loopt ie met 1:10,5 vertanding maar 60-70 km/u. Met ongeveer 10pk:P We hebben ook n keer de 11pk aangetikt. Maar er moet met HPI meer dan 14+ pk op t achterwiel te halen zijn=)

Wel een slechte ontsteking leverd simo dan bij hun raceblok.
                              Want orgineel scooter onsteking kan 12,500 makkelijk aan.
                              (dus wel slecht van simo)

Qua race onsteking denk ik persoonlijk dat peugeot wel mooi moet passen gezien die ook vrij dik en conisch is.
                              Pia en mina zijn volgens mij allebij vrij recht en een stuk dunner.
                              Maar dit weet ik niet zeker meer das voor mij ook alweer wat jaren terug.

ArvidW
                              Donateur

Wow, wat een verschrikkelijke grafiek:|

Tunen van je cilinder heeft dus absoluut geen zin zolang je je ontsteking niet upgrade:lol

Ik zou wel gaan voor een binnenrotor met curve zelfs al zijn die duurder, die curve zorgt onder andere voor een bredere powerband wat je zo te zien wel nodig hebt met die vario 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

tnerual
                                Bijdrager

arvid, dat had je toch beetje kunne denken dat de ontsteking best capaciteiten van de cil moet kunnen volgen he 😉

wel armzalige grafiek vind ik.. 😛

kloppen de snelheden??

En is het niet beter te banken met mono overbrenging?

15 berichten aan het bekijken - 2,671 tot 2,685 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.