Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,656 tot 2,670 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Ik hoop volgende week vrijdag mijn ontsteking af te stellen bij JST power. Dan wordt er waarschijnlijk ook wel zeker een aantal keer gebankt. Dan hoop ik dat ik iig mijn bankresultaten van EPC sittard kan overstijgen. De hoogste daar was 10,5 pk SAE.

Moet ik het blokje tussen het frame uithalen om de ontsteking af te stellen?? Ik dacht van wel omdat ik de spoelen niet kan verdraaien als het vliegwiel er nog opzit:? Of is dit niet nodig?

hansieb
      Moderator

Ga er wel vanuit dat je blok eronder weg moet, misschien anders even overleggen met JST?

Je komt er natuurlijk niet zoals een scooter makkelijk bij -> http://www.scooter-freaks.nl/techcenter/afstelling/afstelling_rotorafstellen.php

.-{2F4OV}-.

Dat klopt inderdaad… dat wordt veel sleutelen dan;)

Maar krijg t simoblokje er inmiddels wel vrij snel onderuit natuurlijk:thumb

ArvidW
          Donateur

Hij hoeft er als jullie het goed doen maar 1x onder vandaan;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Ja ma dan moet hij de voorontsteking goed instellen…

En ik vraag me af of dat in één keer lukt omdat dit geen std scooterblokje is;) Is dit niet ook nog afhankelijk van de drijfstanglengte, krukasslag, etc?

virgil
              Donateur

heey sil,

volgens mij moet je rond de 2mm voorontsteking hebben?

succes..

gr

tnerual
                Bijdrager

je kan de voorontsteking best in graden bepalen… :pest:?

.-{2F4OV}-.

Ik heb zelf weinig verstand van de ontsteking. Ik hoop dat Jeroen van JST Power er een beetje verstand van heeft en dat het allemaal wil lukken.

@virgil: Mag ik vragen waar je die 2mm op baseerd?

virgil
                    Donateur

je hebt pm

gr

Bas94
                      Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
                        @virgil: Mag ik vragen waar je die 2mm op baseerd?

dat zou ik inderdaad ook wel eens willen weten. lijkt me voor iedereen wel interesant mocht je daar een of andere ‘forumle’ voor hebben..?

TimoO_
                        Donateur

Dan kom je uit op 55,7 graden. Ik denk dat dit te veel is. Volgens mij was normaal iets tegen de 30 graden aan. Dacht ik..

ArvidW
                          Donateur

TimoO_ :
                            Dan kom je uit op 55,7 graden. Ik denk dat dit te veel is. Volgens mij was normaal iets tegen de 30 graden aan. Dacht ik..

Niet vergeten de delen door 2 he Timo 😉

2mm (zonder deckheight) is 26.5gr voorontsteking met een 46slag blok met 90mm drijfstang, niet eens zo heel slecht.

Home made engine dyno

hansieb
                            Moderator

Vergeet niet SIL heeft geen binnenrotor ontsteking met curve.

Er zit toch iets van FS1 ontsteking op die simo blokjes?

ArvidW
                              Donateur

Ach, een origineel vespa blokje heeft al 20gr voorontsteking. Mijn NSR had er eerst 35+ maar daarmee heb ik m’n big-end kapot gereden (was ingeslagen). Nu staat die ook weer netjes op een originele 18graden, niet zo heel veel maar dat blok draait ook net 10.700tpm op top.

Die oude selectra binnenrotors hebben toch geen curve? Kan Sil mooi daar afkijken wat ongeveer goed is.

Home made engine dyno

hansieb
                                Moderator

Je hebt rotors met een curve, dit houdt in dat het onstekingstijdstip (wat je zelf instelt) tijdens je toerenverloop nog veranderd.. (wordt geregeld door de cdi) om zo op ieder toerental zo gunstig mogelijk te ontsteking.
                                  Voorbeelden zijn: selettra malossi versie, pvl digi, hpi.

Je hebt rotors met een vast ontstekingstijdstip
                                  (zoals wij hier op het voorbeeld gebruiken),
                                  dit houdt in dat je ontstekingstijdstip (wat je zelf instelt) vast is en dus niet veranderd,
                                  op ieder toerental blijft je ontstekingstijdstip gelijk.
                                  Dit is dus minder gunstig dan een rotor met cdi met curve en zal iets minder felle gasreactie opleveren.
                                  Voorbeelden zijn: selettra italkit versie, pvl analoog, cgc.

Dacht dat sil deze had:

op 1,7mm voor je dode punt (meen ik) moeten de punten n?t open gaan, als ze dan helemaal open staat moet er 0,3 /0,4mm tussen zitten, ik had gewoon een stuk placemat gepakt van 0,35mm en die nagemeten met de schuifmaat, en dat als voeler maat gebruikt, werkte prima.

want een stalen voellermaat trekt zichzelf naar de vliegwiel magneet dus is kut meten!

dus steek een schuifmaat door je bougie gat, meet hoe hoog je zuiger staat op het bovenste punt, tel daar 1,7mm bij op, en zet de zuiger mbv het vliegwiel op die stand, stel de puntjes z? af dat ze op dat punt n?t open gaan, zet ze vast.

draai vervolgens het vliegwiel tot zijn hoogste punt en meet de ruimte tussen de puntjes ( die nu als het goed is groter is geworden. deze waarde moet tussen 0,3 en 0,4 liggen.

loop verder ff standaard dingen na: maakt de bobine goede massa met het frame? het blok ook?

ontsteking kan je niet draaien, enkel 180graden verkeerd om monteren, maar dat zie je vanzelf aan de draden die uit je ontsteking komen: de vorm klopt dan niet.

als je geen vonk hebt start hij uiteraard ook niet als je de bougie erinstopt dus opties zoals inlaat schijf fout gemonteerd, carb verstopt enz zijn niet aan de orde.

condensator kan ook helemaal keduk zijn, of je spoel, spoel kan je doormeten met multi meter en condensator ff vervangen.

succes

Bron -> http://www.brommerforum.nl/showtopic/34275

Lees ook dat er gewoon citta contactpunten in passen :haha

15 berichten aan het bekijken - 2,656 tot 2,670 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.