Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,641 tot 2,655 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Ik denk dat ik erachter ben waarom ik mijn brommer niet meer goed krijg afgesteld. En waarom ik een pingel hoor terwijl die loopt….

De ontsteking dient te woopnieuw afgesteld rden, omdat deze is afgesteld op onbewerkte 47.6 Simo en 21mm carb. Nu met 47.6mm XSH Race cilinder en 24mm mikuni wil hij veel meer toeren maken. De bougiekleur krijg ik ook niet meer zo mooi koffiebruin.

Mijn vraag is nu dus…Waar kan ik mijn ontsteking laten afstellen? Ik heb veel op internet gelezen, maar het lijkt me beter om het te laten doen door iemand met ervaring. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen hiermee;)

Loek
      Bijdrager

Luc Foekema? 😀

.-{2F4OV}-.

Denk niet dat dat gaat werken… kzit zelf meer te denken aan EPC sittard ofzo…

Ma als iemand op t forum t gereedschap en skills heeft sta ik daar ook wel voor open.

virgil
          Donateur

epc lijkt me ook goed ja
            op internet las ik ook nog ziets volgens mij van twins die doen dat ook volgens mij.

en kom je ook naar thorn zomermeting sil?

gr

.-{2F4OV}-.

Twins doet alleen pia/mina scooters… de rest blijft ie vanaf;)

Weet ik nog niet zeker… moet ik nog ff kijken. Normaal ben ik daar wel aanwezig:)

.-{2F4OV}-.

Ik kreeg van scootershop Well n mailtje terug dat ik het beste contact kon opnemen met Twins…ma die wil toch niet helpen;)

Anoniem

Als je langs EPC gaat moet je wel de goeie jongens treffen, er lopen ook echt behoorlijke prutsers rond.
                  Ik zou dan zoiezo vragen of je er zelf bij mag zijn, het beste kun je het laten doen door die jongen met rode haren:D(ben eff zn naam kwijt) hij is geen prutser.

succes ermit

.-{2F4OV}-.

Bedankt voor de info Joris!

Ik heb nog geen reactie terug van EPC, maar ik wil er zowiezo zelf bijzijn. En zelf het blok etc eronder uit halen moet dit nodig zijn. Kweet zelf precies hoe t in en uitelkaar moet! Als hun dat gaan doen gaat er miss iets kapot of kost t me n hoop geld voor de manuren;)

.-{2F4OV}-.

Mailtje van EPC Sittard terug. Ook wel begrijpelijk zo vlak voor het sprintseizoen. Khad hier veel eerder mee moeten komen;) Denk dat ze me dan wel hadden willen helpen.

Hallo Sil,

Helaas gaan we hier niet aan werken, dit is namelijk werk waar heel veel tijd in gaat zitten en daar hebben we het nu te druk voor. Ik kan je hier nu dus helaas niet mee verder helpen.

Mvg. Thijs v/d Burgh
                      EPC Sittard

ArvidW
                      Donateur

Ik heb wel een stroboscooplamp liggen en met een gradenschijf zou je in theorie best de ontsteking af kunnen stellen op de juiste voorontsteking. Het probleem waar ik tot nu toe elke keer tegenaan loop is het bepalen van het TDC, doe je dit met een schuifmaat en hoek terugrekenen kom je weer net iets anders uit bij een vespa blokdan gewoon kei hard op de zuiger drukken dat hij op BDC komt te staan. (afwijking van 1-1.5gr heb je nog wel eens)

Ik vermoed dat dit komt omdat krukas en cilinderboring niet perfect op 1 lijn liggen maar dat heb ik nog niet na kunnen meten.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Ik snap wat je bedoeld Arvid. Maar ik vraag me af of de afwijking nu niet meer dan 1 graad is.
                          Het hoeft niet perfect afgesteld te zijn, maar bij vol gas loopt het nu gewoon niet:(

Carphunter
                          Bijdrager

Vlak onder rotterdam (als ik het niet mis heb) zit 3BR tuning, die zou je ook kunnen mailen!
                            Heb van meerdere mensen goede ervaringen gelezen/gehoord over hun, hij doet ook binnenrotors e.d afstellen, dus je zou allicht kunnen vragen of hij wat voor je kan betekenen.

En dit lees ik op z’n site :

Tunen jullie ook onderdelen van (schakel)brommers en motoren?
                            Ja, naast scooters kunnen we ook cilinders aanpassen van brommers en schakelbrommers. Ondertussen hebben wij, ook op dit vlak, veel ervaring gekregen en kunnen we met een gerust hart je onderdelen aannemen.

Enige nadeel is dat het mss wat ver weg is.

http://www.3br-tuning.nl

.-{2F4OV}-.

@Carphunter: Bedankt voor het meedenken.

Wellicht ga ik naar Joel Selder (JST). Dat ligt in Tegelen, vlak bij Venray. Hij wilde het eventueel ook wel doen en banken is ook geen probleem:D Alleen ff kijken wanneer ik tijd heb. Zie onderstaande reactie.

Hoi Sil,

Moet geen probleem zijn. Vrijdag kan ik op zijn vroegst tijd voor je vrijmaken. De bank kan je huren van 9:00 t/m 16:00. Daarna is hij in gebruik. kosten voor afhuren van de bank bedragen 40 euro het uur.

Mvg, Jeroen

Link naar site

hansieb
                              Moderator

Bedoel je niet Joel Selder? en dat is geen JST tuning -> http://www.js-tuning.nl/

Maar dan nog 40 euro voor een uurtje is niet duur 😉

.-{2F4OV}-.

Ik bedoelde idd joel… en is idd andere kerel:lol

Jeroen Scooter Tuning… my mistake:!

15 berichten aan het bekijken - 2,641 tot 2,655 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.