Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,611 tot 2,625 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VeldMuijz
    Bijdrager

😕
      Dude.

maaruh filmpje is wel noodzakelijk idd.

ArvidW
      Donateur

@Timo, Vergeet niet dat het wrijvingscoëfficiënt van veel materialen afneemt zodra het warmer wordt. Het frictiemateriaal van de koppelingen met grote schoenen wordt minder snel warm aangezien deze toegevoegde warmte verdeeld wordt over een groter oppervlakte. Alsnog zal dit effect in praktijk geen bergen verschil maken.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

barry
        Donateur

Asbest?????
          Asbest bestaat niet meer , word niet meer gemaakt & is verboden!!!

Aan de structuur te zien lijkt het meer op kevlar.

simonferrari
          Bijdrager

wil niet zeggen dat asbest niet meer bestaat.
            het bestaat gewoon, alleen mag je het niet meer verwerken enz.

G-no
            Donateur

30 jaar geleden wel nog barry, ik heb ook zo’n koppeling, en bij mij slipt ie al door als een dulle (deps) komt waarschijnlijk wel door mijn standaard trekveren waardoor hij zich meer gedraagt als een ‘mono’ koppeling. Zitten er bij jou ook metalen deeltjes in verwerkt? Wat je natuurlijk altijd kunt doen is het asbest eraf slopen en er normaal frictiemateriaal op laten lijmen bij een revisiebdrijf oid.

Jelle
              Moderator

barry :
                Asbest?????
                Asbest bestaat niet meer , word niet meer gemaakt & is verboden!!!

Aan de structuur te zien lijkt het meer op kevlar.

Asbest verwerken is niet in alle landen verboden! Sommige landen(India, Canada, China, mening oostblok land en 3e wereld land) beweren zelf dat het niet schadelijk is.

Dus je kan nog steeds producten vinden waar asbest in is verwerkt.

(Goed hé dat ik dat weer weet ;))

sorry voor de offtopic

TimoO_
                Donateur

G-no :
                  Zitten er bij jou ook metalen deeltjes in verwerkt?

Messing bedoel je? Dat werd vroeger bij elk rem- of koppelingssegment gedaan, is voor een betere koeling. Ook zit er vaak grafiet of zo’n andere rotzooi erin in voor smering.

.-{2F4OV}-.

Als ik binnenkort in Venray ben dan moet ik zowiezo mijn segmenten van de standaard piaggio achterkoppeling maar eens meenemen naar mn stage. Dan ga ik daar met de kolomboormachine er maar eens wat aluminium vanaf boren;)

Ik heb zo het idee dat de oostenrijkse achterkoppeling gaat slippen als een gek… en al zou ik er ander materiaal op kunnen doen dan moet ik nog kijken of de trekveren wel sterk genoeg zijn. Waarschijnlijk ook niet dus dan zou ik alsnog ook die segmenten moeten gaan verlichten….

Weet iemand of het mogelijk is om sterkere trekveren te laten maken… dat zal wel redelijk duur zijn denk ik.

Carphunter
                    Bijdrager

Je moet even op deze site kijken ; Vanel.com (NL Site)
                      Ze hebben iets van 50.000 soorten veren, en je kunt de maten e.d precies doorgeven, en dan vind ‘ie zo de goede voor je!

Misschien is het wat voor je, ziet er iig interessant uit…

Poelll13
                      Bijdrager

ok, dat is gewoon echt ziek die site 😀
                        daar kan ik me zelfs nog een paar uur mee vermaken

MHR
                        Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
                          Als ik binnenkort in Venray ben dan moet ik zowiezo mijn segmenten van de standaard piaggio achterkoppeling maar eens meenemen naar mn stage. Dan ga ik daar met de kolomboormachine er maar eens wat aluminium vanaf boren;)

Ik heb zo het idee dat de oostenrijkse achterkoppeling gaat slippen als een gek… en al zou ik er ander materiaal op kunnen doen dan moet ik nog kijken of de trekveren wel sterk genoeg zijn. Waarschijnlijk ook niet dus dan zou ik alsnog ook die segmenten moeten gaan verlichten….

Kheb nog wel een test-setje voor je. Als je ze erin krijgt 😛

PM me je postadres even, dan stuur ik ze je op.

tnerual
                          Bijdrager

ik vind het jammer dat ik je project niet kan volgen..

zou je de belangrijkste dingen niet in de allereerste post kunnen zetten?
                            ik kan wel afleiden dat je prachtib bezig bent (geweest)..
                            daarvoor alvast gefeliciteerd!

Bas94
                            Bijdrager

Hoezo kan je Sil’s project niet volgen dan ? 😕

tnerual
                              Bijdrager

Bas94 :
                                Hoezo kan je Sil’s project niet volgen dan ? 😕

ik bedoelde maar, dat ik het gisterenavond jammer vond dat ik het niet van in begin volgde 😀

maar ik heb vanaf pagina 30 tot de laatste geleze.. woow , Sil, prachtig! ..!! succes met de koppeling enzo he 🙂
                                sorry voor off topic..

Tnerual

.-{2F4OV}-.

Vandaag de hele middag gesleuteld… Helaas liep ik tegen een aantal problemen aan;)

Het lager in de lagerplaat van het achterwiel was gaar… Ben ik n nieuwe gaan halen voor 15! euro. Was dat plaatje dat erop zit gepopt niet netjes in het midden geplaatst. Ben ik weer terug gegaan en toen heb ik n nieuwe gekregen.

Echter de moeren die hierop zijn gelast lagen te ver uit elkaar:boos Dus toen moest ik mn gat in het frame 1mm opboren.

Ik heb de voor- en achterrem ff gesteld aangezien die het bijna niet meer deden. Ook het vespa logo in het balhoofd geplakt. Verder 2,7gr leovince rolletjes erin met de oostenrijkse achterkoppeling en RVS schaal. Trekveren moet ik nog vervangen door de Omega zwart (+40%). Zitten nu witte trekveren in.

Achterklok is nu 1:10,5 vertanding zonder loopstand. Naafolie ververst van de klok en ff nieuwe benzine gehaald en 1:35 gemengd met Silkolene Pro Race 2 olie.

Ook een nieuwe groene EXT 13×975 snaar gekocht voor de 100mm achterkoppeling.

Nog te doen:
                                  – Trekveren Oostenrijkse koppeling vervangen
                                  – Segmenten Oostenrijkse koppeling wegen (miss ook verlichten als dit nodig is)
                                  – Segmenten Piaggio achterkoppeling verlichten
                                  – Gele drukveer met 100mm schijven monteren in std achterkoppeling
                                  – Rolletjes (3.0gr), silkolene olie, WD40, naafolie bestellen

Ik vind 120+ toch iets teveel van het goede… Khoop strax nie veel harder als 110 te gaan en gwoon hard op te trekken. Misschien dat ik ook mn witte stuurtje monteer voor wat meer rijgemak.

15 berichten aan het bekijken - 2,611 tot 2,625 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.