- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 maart 2010 om 19:54 #277040
Is een uitleg in het Engels en het Nederlands voor de buitenlandse bezoekers 🙂
26 maart 2010 om 20:04 #277042ja now jongens jullie kunnen er niet om heen het is gewoon een bruut ding klaar!!
:bier
27 maart 2010 om 16:25 #277051
.-{2F4OV}-.Vandaag is kevin langsgeweest. Ik heb de CH Racing Clutch geruild voor die andere achterkoppeling met 20euro bijbetaling.
Strax gemonteerd en toen kon ik niet meer lopen zonder dat ie aangrijpt. Toen heb ik een ring tussen achterkoppeling en koppelingschaal geplaatst waardoor het wel goed functioneert. Er is dus iets anders aan waardoor bij het vastschroeven de koppelingsschaal vastzit op de koppeling;)
Loopt opzich goed met gele drukveer en witte trekveren. Alleen moeten er strakkere veren in.
2,7gr was te licht en 3.3gr te zwaar. Dus moet nog een keer afstellen. Khad wel t idee dat de schoentjes slipten met 2,7gr. Maar dat kan ook liggen aan de voering. Dus wellicht zal ik nog de voering moeten laten vervangen;)Dat was t weer… kga me klaar maken voor Knock-Out in Silverdome=)
27 maart 2010 om 16:30 #277053oooeeeh knock-out! wou er super graag heen maar niemand wou mee 🙁 veel plezier @ psyko punkz/ technoboy / alpha twins 😀 lekker! 😛
30 maart 2010 om 18:28 #277078Hoeveel toeren draait dat ding nou sil?
31 maart 2010 om 06:44 #277080
.-{2F4OV}-.@goedguus: Knock out was bruut:D
@kapot: Denk rond de 13k;) Maar ik moet nog n keer banken als t goed is afgesteld.
6 april 2010 om 20:13 #277149Ik zat vandaag naar een imitatie koppeling te kijken en die schoentjes zijn helemaal bekleed.
Omdat je de trekveren niet kan veranderen maar de drukveer wel is dat niet iets voor jou?
Want met rode drukveer en standaard trekveren reed die van jou toch goed?6 april 2010 om 20:32 #277151Wat een gelul allemaal! Zeker 40pagina’s vol. Waar blijven de foto’s/filmpjes?:lol
7 april 2010 om 08:53 #267609
.-{2F4OV}-.@goedguus: Een motor levert pas vol vermogen bij een hoog toerental. Dus wil je vanuit stilstand goed optrekken, dan zijn hoge toeren gewenst. Dus std trekveren werkt niet egt lijkt me. Vandaar dat ik nu die oostenrijkse koppeling heb aangezien daar zeer sterke scootertrekveren inkunnne! Helaas werk ik zo’n 50-60 uur per week en heb af en toe maar even tijd voor mijn brommer. Het volgende wat ik wil doen is de achterklok met 1:9 vervangen door 1:10,5 achterklok. En de witte trekveren in de koppeling vervangen door malossi race zwart!
@daan777: Ik wil pas een filmpje maken als hij het goed doet. Kwil gwoon knetterhard optrekken, want hoge top is levensgevaarlijk. Kheb vorig weekend nog wel even de 115 km/u aangetikt:lol
7 april 2010 om 14:13 #277156Gewoon filmen die handel onboard, driveby, platliggend, recht opzittend, met handen aan het stuur, zonder handen aan het stuur, met de benen in de nek, en zonder benen in de nek kortom de fullhouse willen we zien:D
14 april 2010 om 16:19 #277228
.-{2F4OV}-.Whaha andree! Ik ben gek ma zo gek nu ook weer niet:lol
Ik heb iig een nieuw xsh luchtfilter besteld en naafolie bij xsh-parts.nl
Ook heb ik JMPB gemaild over de trekveren voor de oostenrijkse achterkoppeling. En deze zullen binnenkort verkrijgbaar zijn in de JMPB shop. Dan zal ik meteen crosshandschoenen en een 3D vespa logo voor in het balhoofdkapje bestellen. En misschien ook nog een varionaaf revisiesetje;)
Kheb aankomend weekend iig geen tijd en het weekend erop ook niet veel denk ik:(
6 mei 2010 om 17:39 #277423hey sil kun je een pics laten zien van de koppeling?
ben wel benieuwd.
kom ook eerdaags met deze problemen testaan.
greetz rick6 mei 2010 om 17:54 #277426Rick, hier staat de koppeling, dit is het topic over de oostenrijkse asbest koppeling zelf 😉
2F4OV,
Ik dacht dat je deze koppeling had
omdat deze over 2 punten scharnierde ofzo?
6 mei 2010 om 18:30 #277427
.-{2F4OV}-.Ik heb m omdat ie over 2 punten scharniert…daardoor heeft ie meer wrijvingsoppervlak waardoor de kans op slippen minder is. Hier heb ik echter nog mn twijfels over omdat het frictiemateriaal (asbest) volgens mij een lagere wrijvingscoëfficiënt heeft dan het zwarte frictiemateriaal op de normale koppeling, ten opzichte van de RVS koppelingsschaal. Als dit zo is dan is dat voordeel (waarschijnlijk) al teniet gedaan.
En ten tweede heb ik m ook gekocht in de hoop dat ik m met hogere toeren kan laten aangrijpen door de omega trekveren (+40%) die erin passen. Of deze trekveren ook egt sterker zijn dan de polini grijze weet ik niet.
Hier komt nog bij kijken dat het gewicht van de koppelingsschoentjes ook nog telt. Ik heb geen idee of deze lichter/zwaarder zijn. Kben nu gemiddeld 55uur bij mn stage/werk en kom bijna niet meer in Venray. Maar zogauw ik er kom en ik heb tijd, dan kunnen jullie natuurlijk een update verwachten

De onderdelen heb ik iig klaar liggen;)
6 mei 2010 om 18:52 #277070.-{2F4OV}-. :
Ik heb m omdat ie over 2 punten scharniert…daardoor heeft ie meer wrijvingsoppervlak waardoor de kans op slippen minder is. Hier heb ik echter nog mn twijfels over omdat het frictiemateriaal (asbest) volgens mij een lagere wrijvingscoëfficiënt heeft dan het zwarte frictiemateriaal op de normale koppeling, ten opzichte van de RVS koppelingsschaal. Als dit zo is dan is dat voordeel (waarschijnlijk) al teniet gedaan.Je hebt er zowiezo geen voordeel aan dat je meer oppervlak hebt. Je wrijving hangt af van de kracht dat de onderdelen op elkaar uitoefenen (in dit geval dus de centrifugale kracht van de koppeling) en je materialen (wrijvingscoefficient en elasticiteitsmodulus). Je schijnbare wrijvingsoppervlak lijkt met deze koppeling meer, maar met hetzelfde toerental blijft de wrijving hetzelfde, omdat je werkelijke wrijvingsoppervlak hetzelfde blijft (ofja verandert wel maar enkel door een verschil in elasticiteitsmodulus, of het postief verandert weet ik dus niet).
Hopelijk heb je er wat aan, waarom ze hier een groter schijnbaar wrijvingsoppervlak hebben gebruikt is enkel voor de duurzaamheid van de koppeling denk ik. 0f je moet dit kunnen zien als rollende wrijving, dan is het zaakje wel anders, maar ik denk niet dat dit als rollende wrijving gezien moet worden.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.