- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 maart 2010 om 23:00 #276903
Ik denk dat het meest rechtse model koppeling op onderstaande foto wel wat voor jouw setup kan zijn.
Waarom?Er zitten asbest voeringen op die vrijwel over de gehele segmenten lopen.
Er passen Scooter trekveertjes in (weet zo ff niet meer welke)
De segmenten bewegen zich volledig naar buiten, scharnieren dus niet over één pen/hoek.Er zijn maar twee nadelen. De koppeling is minder in omloop dus misschien wat lastiger te vinden en het vervangen van de veertjes is wat lastiger..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...18 maart 2010 om 07:55 #276904Bij mij werkt die koppeling ook beter dan de linker, die mag graag slippen.
18 maart 2010 om 08:30 #276905Dat is zo gek ook niet, als je ziet hoe klein het raakoppervlak is t.o.v de rechter.
18 maart 2010 om 14:37 #276906Er passen Scooter trekveertjes in (weet zo ff niet meer welke)
In ieder geval passen hier de Minarelli trekveertjes in.
Voordeel is ook dat je gelijk wat meer keuze hebt qua sterktes. Voor jou blokje niet onbelangrijk.18 maart 2010 om 15:32 #276907😉
I came, I saw, and I forgot what I was doing...18 maart 2010 om 16:06 #276909Sil kan haast beter eens na gaan denken om een asje te laten draaien want zo duur is dat niet.
Maar dan kan ie tenmiste wel een mooie minarelli of piaggio koppeling monteren
Anders is het einde nu wel berijkt want een opmaat pijpje of een binnen rotor erbij is nu sowieso overkill.18 maart 2010 om 18:44 #276917Ja kan je gelijk een polini 3g koppeling zetten ofzo?
18 maart 2010 om 18:56 #276918Dat heeft geen nut, de koppeling draait de ‘verkeerde’ kant op.
Dus hoe lichter je de koppeling maakt des te meer hij gaat slippen.Ik had deze ervaring op met mijn foxkoppeling + Delta clutch.
Gas geven tot je een ons weegt maar niet vooruit komen.
(iets strakkere veertjes)46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel18 maart 2010 om 19:32 #276919Volgens mij is een polini 3g wel om te draaien, net als de stage6 koppelingen.
18 maart 2010 om 19:45 #276921hoe heb je dat uiteindelijk opgelost Flick? andere koppeling genomen?
19 maart 2010 om 07:48 #274488
.-{2F4OV}-.Heeft er iemand op het forum de rechter achterkoppeling liggen of te koop? Of ken je iemand? Stuur mij ff een PM aub
@Tonni: Bedankt voor het toevoegen van de foto. Die koppeling heb ik nog nooit gezien. Weet je ook waar ik de meeste kans heb zo’n koppeling te vinden? Of waar die origineel vanaf komt?
@MHR: Heb jij die rechtse achterkoppeling erop liggen dan? Passen scootertrekveren erin en heb je de segmenten verlicht? Waar heb jij die koppeling vanaf?
19 maart 2010 om 08:08 #276928Sil,
Ik heb idd de rechter erin.
De segmenten heb ik nog nooit lichter gemaakt, hij grijpt nu goed aan en vind het nog niet nodig.
Hoe ik eraan gekomen ben, kheb hem ooit eens los gekocht hier op het forum, ik geloof zelfs dat ik er 2 heb.
Qwa veertjes is er idd veel meer voor te krijgen, ik heb zelfs een setje dat zo strak is dat de brommer net niet blijft staan.Ik meende ook dat er veertjes in zitten voor de orginele Minarelli koppeling, als het niet zeker is rij ik even weer langs bromskieboer om te vragen welke het waren. (kheb toen meteen 6 of 7 setjes gekocht, meer had ie niet.)
19 maart 2010 om 18:51 #276933
.-{2F4OV}-.@MHR: Zou je kunnen controleren of het minarelli trekveren zijn en dat mij laten weten. Daar zou ik al mee geholpen zijn. Wil je je 2e koppeling verkopen? Wat moet je ervoor hebben?
20 maart 2010 om 00:03 #276938.-{2F4OV}-. :
Heeft er iemand op het forum de rechter achterkoppeling liggen of te koop? Of ken je iemand? Stuur mij ff een PM aub@Tonni: Bedankt voor het toevoegen van de foto. Die koppeling heb ik nog nooit gezien. Weet je ook waar ik de meeste kans heb zo’n koppeling te vinden? Of waar die origineel vanaf komt?
Ik heb hem van een Italiaanse Ciao die ik ooit op MP had gekocht, volgens mij komt dit model redelijk vaak voor in Italië.
Misschien zou je Ebay.it kunnen checken.nog een plaatje, kun je de voeringen en het systeem van een andere hoek op zien:
I came, I saw, and I forgot what I was doing...20 maart 2010 om 10:35 #276717
.-{2F4OV}-.@speedbuxy: Ik wil graag een normale vespa overbrenging behouden. Ik probeer mij zo’n koppeling te bemachtigen en dan probeer ik wel weer verder. Overbrenging is idd bottleneck;)
@Tonni: Ik had al gezocht op ebay.it maar zonder succes. Maar het lukt mij wel om er een via dit forum te krijgen:) Wel raar dat er nog nooit iemand aan heeft gedacht dat deze koppeling wellicht goed is voor mijn setup. Ik heb er wel vertrouwen in dat die koppeling beter is. Aleen de voering lijkt me slechter maar die zou ik nog kunnen laten vervangen als het niet goed is.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.