Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,551 tot 2,565 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

.-{2F4OV}-. :
      Als ik m nog beter wil afstellen wordt t met de luchtschroef en miss vlotternaald. Maar hij is egt goed afgesteld! De ontsteking laat t bij 14.000 rpm afweten heb ik t idee… maar kan ook afstelling zijn. Soms gaat ie dan haperen op heel hoge toeren, net alsof ie het niet bij kan houden. Of zou ik mn ontsteking n beetje moeten aanpassen? De spoelen dan he..

Controleer het ontstekingstijdstip dan eens met een stroboscooplamp en gradenschijf. Dit heb ik bij Bart’s simo carterset ook gedaan en het is niet eens zo heel veel werk mits je natuurlijk een stroboscooplamp hebt liggen. (iemand zoeken die veel sleuteld aan oude auto’s, die heeft er gegarandeerd een!)

Maar met afstellen doelde ik ook op de rollen enz, vorige keer vloog hij ook weg wanneer de snaar was gestopt met doorslippen.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

VeldMuijz
      Bijdrager

speedbuxy :
        Probeer sowieso eens een malossie bougietje want die normale ngk dingen focken bij sprint scooter ook vaak op hogere toeren of belasting.
        Ontsteking zou opzich goed moeten zijn want een orginele scooter onsteking trekt een volle sprint setup ook eazy en die is eigelijks haast hetzelfde.

mwa hoor vaak verhalen dat ze toch gaan haperen op de ontsteking hoor..

VoNcKjE
        Bijdrager

sil als je met zoon lamp wil teste kun je altijd langs komen we hebben die namelijk;)
          pm me maar ofso?

.-{2F4OV}-.

Ik ga eerst ff testen met andere achterkoppeling denk ik. Maar ik loop nu 40u per week stage en 8u werken… dan nog vriendin, fitnesse en feesten;) Dus jullie begrijpen wel dat ik t nu heel druk heb.

Mn achterband stond wel redelijk slap… denk dat daar ook nog wel wat voor vermogen in verloren gaat:o

thei

over dat haperen op hoge toeren dat had ie ook toen ik reed
              maar toen ie begon te haperen gas los en direct weer vol gas was het haperen weg
              als je het mij vraagt licht het aan de luchtschroef
              dat had mijn ex scooter ook op hoge toeren dat probleen
              het kan al met een kwart slag verholpen zijn dat ie net iets meer lucht trekt dus meer benzine nodig heeft

.-{2F4OV}-.

Dat zou t idd goed kunnen zijn ja;) Ik heb de luchtschroef 1,5 slag open staan nu gloof ik. Toen ben ik de hoofdsproeier gaan afstellen en verder niet veel meer afgesteld. Kmoet gwoon op n mooie dag bij mn oudcollega op t platteland afstelle:thumb

En nie vergete om n keer te banke:D

kapot
                Bijdrager

Haperen op hoge toeren is meestal een te kleine sproeier. Ik heb er momenteel ook last van maar als het wat minder koud is zal dat vanzelf wel weer weg gaan.
                  Maar misschien staat je ontsteking wel te vroeg bij dat toerental, is het inderdaad waard om ff naar te kijken met een strobo.

.-{2F4OV}-.

Vandaag de heuvel clutch eraf gehaald! De mense die op de meeting waren hadden het iig al geroken.. de segmenten slipten als een gek met std piaggio veertjes! Dus de segmenten zijn in da half uurtje rijden al bijna tot op t alu weggevreten:'(

Hier de foto’s van de heuvel clutch…

Opzich niet gek… ik denk dat ie wel meer dan 16pk moet verwerken.

Net mn andere koppeling met gele drukveer en rvs koppelingsschaal erop gezet. En ik begrijp meteen weer wat doortrekken zonder slippende koppeling betekent=) Kan niet wachten op mooi weer… het is oh zo gevaarlijk, maar gwoon te vet:thumb

Filmpjes zullen zeker volgen als hij super is afgesteld!

RiPe
                    Bijdrager

Wow dat slijt snel 😮
                      Hoezo slipt deze koppeling eigenlijk zo erg met std trekveertjes?

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Als ik die filmpjes bekeek staat dat ding veels te strak afgesteld.
                        Mag echt wel wat minder.. hij grijpt dus blijkbaar niet eens goed aan.
                        Zo snel hoort het ook niet te slijten…

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

.-{2F4OV}-.

@RiPe: Segmenten wegen maar 60gr ofzo ipv 240gr. De middelpuntvliedende kracht is daardoor n factor 4 minder en dus voldoen std piaggio trekveren al.

@Thomas: Je ziet het op de foto goed dat net de helft van de segmenten aangrijpt. En dan nog te bedenken dat het oppervlak van de koppelingsschoentjes al een stuk kleiner is dan die van n vario achterkoppeling. Schoentjes komen uit n std piaggio koppeling en die is gedimensioneerd op 50cc.

thei

en dus niet op en 16pk ciaotje meet een gat onder je tank :p

Daan777
                            Moderator

.-{2F4OV}-. :
                              @Thomas: Je ziet het op de foto goed dat net de helft van de segmenten aangrijpt. En dan nog te bedenken dat het oppervlak van de koppelingsschoentjes al een stuk kleiner is dan die van n vario achterkoppeling. Schoentjes komen uit n std piaggio koppeling en die is gedimensioneerd op 50cc.

Dat viel mij ook op toen je hem net had, waarom heb je dan voor deze koppeling gekozen? Dat het oppervlak van de voering kleiner is lijkt me nou niet echt een verbetering. Je kunt ook je vario-segmenten verlichten.

speed-control
                              Bijdrager

Hello
                                I am french
                                I have the same simonini engine
                                the original Spruitstuk is 19/21
                                how you have put the carburateur 24 ?
                                do You have a photo?
                                Thank you
                                (sorry for my poor english) 😀

.-{2F4OV}-.

@Daan777: Ik heb de segmenten van mn ori koppeling al verlicht en sterkste veren erin. Helaas was dit niet genoeg. In de heuvel koppeling zitten zeer lichte segmenten en die is hoogtoerig af te stellen. Helaas komt er bij die toeren zo’n groot vermogen vrij dat de kleine schoentjes het niet kunnen overbrengen:(

@speed-control: The spruitstuk is self made. Here you’ll find some pictures.

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=3133&d=1550
                                  http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=3133&d=2100

15 berichten aan het bekijken - 2,551 tot 2,565 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.