Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Whaha:lol

Het stuurslot blijft erop, maar er komt een ciao mix balhoofdkapje op:D

Quote Hansieb: Ben benieuwd wat die doet als die zijn broertje tegen komt:lol

@ Hansieb: da snap ik niet helemaal wat je daarmee bedoelt;)

hansieb
      Moderator

Jij doet em helemaal wit me roze

Ik doe em wit met oranje 🙂

Understand :thumb als die zijn broertje tegen komt kijke wat tegen doet.

.-{2F4OV}-.

hansieb :
          Jij doet em helemaal wit me roze

Ik doe em wit met oranje 🙂

Understand :thumb als die zijn broertje tegen komt kijke wat tegen doet.

Ow sorry:D

Khad niet door da je t over de kleur had:lol

Da is wel egt vet ja:D

Kan egt niet wachten op een meeting en mn blok!:boos

Edjuh
          Bijdrager

Jammer van simonini dat ze niet opschieten, ik zou graag zo’n blok eens bewonderen! Ik hoop voor je dat het nog snel komt, maar ik zou even rondkijken voor andere opties, straks heb je niks.

Frame ziet er goed uit, dat verlagen ga ik ook nog doen. Zadel staat voor geen meter vind ik!

Ik neem aan dat de zij-inlaat van het nieuwe blok min of meer hetzelfde zal zijn dus je zal je frame nog wel moeten bewerken ja.

Jammer dat je die ‘citta velgen’ niet hebt, zijn best uniek voor een ciao. Ik heb alleen de achtervelg uit Italie meegenomen helaas, anders werd het wat teveel.

Succes/

.-{2F4OV}-.

Kvind het owk jammer edjuh:(

Mja kan er nix aan doen.. en kwil geen ander blok dan dat..

1e Simo blok staat me owk niet aan.. Heeft niet genoeg power en de uitlaat is niet mooi. Lastiger af te stellen, te grote carb… Die eerste simo kit is gwoon niet fijn vind ik;)

En die citta velgen zouden idd egt uniek zijn voor een ciao, maar iemand stuurt ze gwoon op zonder mij te vrage of ik hoger zou bieden:boos

Maar ik denk dat Simonini nu egt hard aan het werk is aan die kit.. moet haast wel.. als ze m deze zomer weer niet afhebben lopen ze gigantisch veel geld mis denk ik!

Edjuh
              Bijdrager

Niet genoeg power? haha:D

-Uitlaat kan je veranderen of een mooie opmaat laten maken.

-Carb kan je veranderen naar welke maat je ook wil, kwestie van ander spruitstuk. En ik denk dat die 26mm van mij best af te stellen is hoor, goed filter erbij enzo.

Dus ik ben het niet echt met je eens, maar ik ben ook beretrots op mn blok:)

Hopelijk vind ik ooit nog zo’n voorvelg.

hansieb
                Moderator

Uitlaat kan ook 30mm calibrata onder die is wel lijp 🙂

Als die nieuwe neit komt dan mot je idd naar wat anders kieke

ArvidW
                  Donateur

Als ik dit plaatje zo zie is een temperatuurmeter echt een must ! 16pk uit een blok waar echt bijna geen koelribben op zitten 😮 2km volgas rijden en dan loopt mischien heel de boel vast vanwege te wenig koeling 🙁

Het 12pk blok heeft tenminste nog wat koelribben (ook niet echt veel, maar dan nog) ik zou dus echt een temperatuursensor erop mikken (liefst 2 zelfs, eentje voor de kop, en eentje voor cilinderwand op 1/2 van de slag) en dan opzoeken hoe hoog de temperatuur mag worden, en je daar dan zeer strikt aan houden. Het zou zonde zijn om 600? euro vast/warm te laten lopen:no

Heeft deze set btw 4 tapeinden? of gewoon 3 (lijkt mij niet) uitlaat is btw wel vet, maar of hij mooi onder een ciao staat 😕 over een tijdje weten we het 😀

Ik vind het iig gaaf dat je de moeilijke en lange weg neemt voor het 16pk blok :thumb(als je het 12pk blok zou nemen had je het allang ergens gekocht)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

hansieb
                    Moderator

Bij AC scooters werkt het ook gewoon via een vliegwiel kap hoor, en daar zitten nog veel meer kappen voor.

Volgens mij loopt de boel bij een vespa AC minder snel vast

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Ik heb net het blokje hier bij de brommerboer zien liggen !!! hij kost hier 1150 euro.

Grapje 😉

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

.-{2F4OV}-.

@ hansieb: Dat is idd wel vet ja:D Calibrata is gwoon mooi..

@ Edjuh: Khoop owk da je zo’n voorvelg nog vindt.. zou egt vet zijn:D

@ Arvid: Denk niet dat de boel zo snel vast loopt, want dan zouden ze zo’n blok niet verkopen. En de redenering van hans klinkt owk logisch..

@ Thomas: Whhaa:lol Da zou wat gweest zijn ja.. Niemand kan het leveren en thomas zn lokale bromboertje heeft m al liggen:lol;D

.-{2F4OV}-.

Kben vanmiddag bij Chiel (BlackCiao) geweest…

Daar heb ik een half verroeste oude vieze buis meegenomen:lol en een schuurmachine…

Toen ben ik thuis gaan schuren en nu ziet hij er redelijk uit.. Alleen is hij nog te lang;)

Maar ik ga een afspraak maken met een oom van mij. Die heel veel ervaring heeft met lassen, buigen en zagen. En die gaat dat samen met mij denk ik wel maken:thumb

Hier wat foto’s van de buis:

BlackCiao
                            Bijdrager

.-{2F4OV}-. :

Daar heb ik een half verroeste oude vieze buis meegenomen:lol en een schuurmachine…

een hele mooie buis 🙂

FonS
                              Bijdrager

afhankelijk van op welke plek je wilt lassen, is die buis heel gemakkelik op maat gemaakt.

ik heb mijne zo gemaakt dat hij in de knik van zadelhouder/spatbord-frame-deel komt, en ongeveer 3 cm onder het balhoofd op de tank.
                                (millen heeft hem op precies dezelfde manier)

dit is het gemakkelijkste te maken en hopelijk ook goed te lassen.

succes :thumb wordt leuk

.-{2F4OV}-.

Hardstikke bedankt:D

Dat geeft mij weer moed.. want pap zit de hele tijd te zegge da t niet te lasse is op spatbord/tank;)

Mja.. kzie da meer mense da hebbe gedaan dus moet gwoon lukke:thumb

De buisdiameter is trouwens ong 4,2 mm..

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.