Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,506 tot 2,520 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Ik hoorde geen apart geratel. Klonk net zoals voorheen:thumb

Mja met dit weer kan ik moeilijk afstellen;)

Daan777
      Moderator

Dat is mooi.
        Snel afstellen en filmpje schieten dus :lol Gewoon even iets dikkere handschoenen aan doen :thumb

speedbuxy
        Bijdrager

Met dikke handschoenen sleuteld weer zo moeilijk:D

Maar mooi dat ie weer loopt sil:thumb
          En je mikuni TM had ik ook niet vervangen das namelijk 1 van de beste(al dan niet de beste)carbs die op de markt verkrijgbaar is:thumb

Martijnvanheerde
          Donateur

(a)

.-{2F4OV}-.

Jup ze hebben de krukas los bij JMPB.

Kzit n beetje te wachten totdat iemand hier n project begint met simo engine en scootercilinder. Dat vind ik egt bruut. Ma dan natuurlijk wel binnenrotor i.p.v. normale ontsteking=)
              Moet je wel de sprocatti 44mm slag krukas erin stoppen natuurlijk:thumb

speedbuxy
              Bijdrager

Ik heb een plug and play 2fast zet liggen met simo 44slag kruk alleen worden juiste carters ervoor mij nooit gegunt:(

Loek
                Bijdrager

Tja Sil, dat moet Timo0 doen met z’n simo carters, hij zal alleen geen tijd hebben met studie etc.

speedbuxy
                  Bijdrager

Dan kan ie dat beter aan mij verkopen ik heb alle tijd en ook nog eens het benodigde materiaal:thumb
                    Heeft sil tenmiste ook wat competitie:thumb
                    (tot de 35 a 40km:pest:D)

.-{2F4OV}-.

Ja egt klote voor je Andree! Khad graag gezien dat jij zo’n setje carters had gekocht. Het lijkt wel of er mensen zijn die het kopen om vervolgens niets mee te doen. Voor in de vitrine ofzo;) Of ze willen het heel graag kopen en hebben vervolgens helemaal geen tijd/geld ervoor…

Wanneer komt de volgende levering? Ik snap trouwens ook niet wat die mensen met de carters moeten zonder ontsteking. Of gaan ze er binnenrotor opzetten ofzo…

TimoO_
                      Donateur

Ja binnenrotor

.-{2F4OV}-.

Joooow!!

De simociao loopt weer! Ding maakt egt heeeeeel veel toeren nu… niet normaal meer! Zeker boven de 13.000 rpm. Kvind t zelf egt als een sprintscooter klinken.

Mijn overbrenging ziet er als volgt uit:

Malossi halfpoelie, ingekorte malossi variobus met Polini behuizing en gradenplaat.
                          Leovince 2,7gr rollen
                          Gates autosnaar 13×950
                          Heuvel Clutch (60gr segmenten)
                          Heuvel RVS koppelingschaal
                          Piaggio std trekveren
                          Malossi drukveer rood
                          Malossi vertanding 1:9

Hiermee loopt ie lekker, maar ik denk dat de rode drukveer to much is voor deze lichte rollen. De drukveer is helemaal geborgd en ga ik niet verwisselen. Wel neem ik morgen mn std koppeling met sterkste polini trekveren mee. Hier zit ook een RVS koppelingsschaal bij en er zit een gele drukveer in. Die zou ik ook nog kunnen testen.

De snelheid is niet max nu… kdenk dat ie de 110km/u nu nog ma net haalt;)

Bas94
                          Bijdrager

Goed dat die weer loopt Sil :thumb.. enja ‘maar’ 110km/u dat is helemaal niets natuurlijk :whistle

speedbuxy
                            Bijdrager

Ja 110 op een ciao met trommel remmen is idd niks:D
                              Maar denk idd dat dit met je zware drukveerheeft te maken.
                              Want die lichte gewichtjes hebben gewoon de kracht niet om die zware druk veer tot het eind toe in te drukken en dus haal je de kleinere ”tandwiel” verhoudingen niet.
                              Maar het beest loopt tenmiste weer afstellen kan met mooier weer altijd nog:thumb
                              (of eens gaan banken voor fijn afstelling:thumb)

Wouz-LwB
                              Donateur

Je kunt de drukveer wel vervangen ja, zit gewoon een beetje locktite tussen..

Dus ff losdraaien met een luchtsleutel en dan weer inelkaar zetten met een beetje locktite ertussen:D

TimoO_
                                Donateur

Doe er gewoon wat zwaardere rollen in?

15 berichten aan het bekijken - 2,506 tot 2,520 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.