Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,491 tot 2,505 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Het is al gelukt. We hadden geen secondelijm meer liggen dus moest met bison colle. Heb ik de hele nacht laten drogen en vanochtend vliegwiel gemonteerd. Maar ik wilde hem aandraaien met bougiestop en polini voorvario. Maar die afstandsring (die vastzit aan halfpoelie) is kleiner dan de malossi afstandsbus. Toen ik m aandraaide klemde hij zichzelf in het vliegwiel vast. Ik had m nog niet heel hard aangedraaid omdat ik het niet vertrouwde en kreeg m nog wel los;) Maar de polini halfpoelie past dus niet op simoblok…

Tom ciao

Ziet er weer goed uit Sil! :thumb
        Je kunt natuurlijk wel de afstandsring van de polini halfpoele afhalen, en dan gewoon de malossi afstandsring er tussen zetten. Of gewoon een revet ring op maat zoeken, en die erbij doen.

Ik hoop dat je naar de carnavalsmeeting komt! 🙂

MHR
        Bijdrager

Kzou als ik jou was het gat van de polini pulleyhelft even ruimer maken, kheb 2 van die vario’s nieuw gekocht en geen van beide paste zonder te ruimen om de krukas.

SjoerdCiao
          Donateur

Ziet er goed uit Sil,
            Hopelijk zien we je op de carnavalsmeeting!

.-{2F4OV}-.

@speedbuxy: Wanneer ga jij n bruter vespablok make?:lol

@Tom ciao: Ja dat zou kunnen. Maar gebruik wel gewoon de malossi halfpoelie:)

@MHR: Dat komt omdat jij de malossi krukas hebt. Bij mij past hij gwoon om de krukas heen hoor…

@SjoerdCiao: Khoop t ook:thumb

MHR
              Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
                @speedbuxy: Wanneer ga jij n bruter vespablok make?:lol

@Tom ciao: Ja dat zou kunnen. Maar gebruik wel gewoon de malossi halfpoelie:)

@MHR: Dat komt omdat jij de malossi krukas hebt. Bij mij past hij gwoon om de krukas heen hoor…

@SjoerdCiao: Khoop t ook:thumb

Helaas Sil, dit was op een orginele kick-krukas.

.-{2F4OV}-.

@MHR: Hoe kan dat dan?

MHR
                  Bijdrager

Passing was 2tiende te klein, en bij 1 poelie zat de ring wel een milimeter uit het midden, dus deze ring heb ik eraf gedraaid.

Polini vario met Malossi poelie vind ik wel beter.

.-{2F4OV}-.

Joow! helemaal vergeten te posten…

Khad zaterdag mn vespa in elkaar gezet en hij loopt weer! Alleen moet ik m afstellen want er zitten te zwaren rollen in en ook de sproeiermaat 210 klopt niet helemaal;)

ciaohorst
                      Bijdrager

Hey

k hoop dat we m kunnen bewonderen op de carnavalsmeeting!
                        Ik zal er ook zijn..

Gr,Erik!

barry
                        Donateur

Die sproeier ligt er weer aan wat voor een filter je er gaat aanhangen.Je moet wel onderdruk hebben in je carburator hoor.
                          Of monteer eens een carburator met een accelerator,zols Weber bv.

ArvidW
                          Donateur

Houdt deze carburateur er maar mooi op, daarmee liep hij vorige meeting zo prachtig:)

Mooi dat hij weer loopt, geen geratel in het blok te horen van die drijfstang?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Tom ciao

Mooi dat hij weer loopt. 😀
                              Ik zou idd ook niet te veel gaan knutselen met de carburateur, als hij loopt dan loopt hij!

Trouwens, waarom zou de drijfstang gaan ratelen? Hij gaat toch in horizontale richting snel op en neer, waarom zou hij dan in een andere richting gaan ratelen?

SjoerdCiao
                              Donateur

omdat de drijfstang speling had toen Arvid ze ging monteren

ArvidW
                                Donateur

Omdat het heel krap zit en je niet kunt voorspellen hoe zoiets zich gedraagt wanneer het dynamisch belast wordt, alles buigt onder belasting.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 2,491 tot 2,505 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.