- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 januari 2010 om 12:41 #276125
Tussen die uitlaten zit idd niet zo heel veel verschil… Heeft iemand “toevallig” thuis een vermogensbank staan:lol, zoiets zou ook een mooie aanvulling zijn op onze uitlaten test 🙂
Die krengen hebben dus nog geen 5pk @ 8000tpm…:o
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno14 januari 2010 om 13:54 #276127hansieb :
@timoIk wou er ook nog even op reageren. Ik dacht dat een uitlaat juist ontzettend veel zou doen op een high end setup, maar dit valt best mee.
Jij vergelijkt nu echte merk pijpen met een dpr pijp, terwijl dat natuurlijk logisch is dat die verschillen klein zijn want malossi, polini, metrakit maken voor die prijzen natuurlijk ook gewoon goed spul wat bijna niet te verbeteren is.
Maar dit gaat niet op voor de schijt pijpen die simo maakt.
Iets wat er op het oog leuk uitziet(simo pijp)is echt niet meteen goed hoor.
Simo heeft in de sprint wereld altijd bekend gestaan als mid range pijpen, of te wel leuk voor op je straat scoot.@arvid
Ja onderin doet het niet zoveel, maar das logisch want een pijp kan niet een gebied van 1.000 tot 14.000 toeren compleet goed invullen.
En het zijn als basis hoogtoerige pijpen;)
Maar door de vario merk je er niks van hoor dingen hoppen als de tering
alleen met geblokkeerde vario is het net een puchje onderin:DMaar denk dat we haast beter een uitlaat discussie topic kunnen openen:D of sil moet deze info in z,n project page niet erg vinden?
14 januari 2010 om 14:18 #276128Nouja, dat zou omgerekend betekenen dat wij op 6000tpm (+/- 2/3 van’t toerental waarop max vermogen geleverd wordt) nog geen 1pk zouden hebben met een polini 80. Gelukkig blijken dat er dus 3pk te zijn. Ik had wel verwacht dat powerband van een sprint scooter krap zou zijn maar zo krap had ik niet verwacht.
Home made engine dyno14 januari 2010 om 14:51 #276129Toch boekt het als een beest zowel op top als onderin
14 januari 2010 om 15:53 #276130Zet maar eens dezelfde onderdelen op een automatische of geschakelde brommer, dan trekt het ineens niet meer zo goed. Dat komt gewoon omdat het een vario is. In princiepe zou je de powerband zo krap kunnen maken (bv 100 RPM breed) dat je topvermogen gigantisch hoog is, alleen je vario moet dan ook zorgen dat hij in deze powerband blijven zitten, anders haal je er niets uit.
En dat is ook wat ik bedoel, bij vario’s (redelijk goede dan) is een uitlaat niet zo belangrijk omdat het topvermogen niet zo snel op te krikken valt met een uitlaat. Bij schakels is de uitlaat wel heeel belangrijk, omdat dit je rijstijl bepaald. Als jij de skills hebt om iedere keer precies binnen de powerband te schakelen en dat heel snel, kan je uitlaat dus ook gemaakt worden voor een smalle powerband. Heb je deze skills niet, heb je vrijwel niets aan zo’n uitlaat, omdat je iedere keer een lekkere dip krijgt als je opschakelt.
En Speedbuxy, ik heb de Simonini uitlaten nog nooit heeel goed geobserveert, maar ik heb er wel al een in mn handen gehad en bekeken. En ik vond de uitlaat toch zeker goed geproduceert, misschien niet zo goed als een echte custom pijp door DRP, maar goed genoeg in ieder geval.
14 januari 2010 om 16:16 #276131speedbuxy :
Toch boekt het als een beest zowel op top als onderin
Ja duh, dan is het toerental van de krukas constant hoog :pest
Home made engine dyno14 januari 2010 om 19:07 #276138Dat is gewoon een voordeel van een scooter, dat die powerband zo smal kan zijn,
maar op een gegeven moment loop je ook tegen de maximale zuigersnelheid aan, ga je hoger, dan smelt je zuiger.Overigens heb ik de nieuwe stage6 r/t cilinder even in mijn handen gehad, erg goed ding. Levert dus gewoon al 25PK op 12500 toeren, dat is echt absurd. Weer een hele andere categorie als speed cilindertjes, zeker als je dat ding ook nog gaat tunen.
Overigens heb ik mijn speed cilinder ook getuned, moet alleen nog ff afstellen, maar dat doe ik wel als het weer warm is haha.
14 januari 2010 om 19:11 #276139Overigens, wat vind je er van dat XSH niet meer bestaat?
14 januari 2010 om 19:14 #276140Ik snap het hele punt niet, ik weet niet hoeveel Pk je hebt maar 100 km/h+ op een Ciao is voor mij opzich snel genoeg 😀
14 januari 2010 om 19:18 #276141Opvoeren blijft gewoon een van de leukste dingen die je aan een brommer kunt doen 😉
14 januari 2010 om 19:23 #276142kapot :
Dat is gewoon een voordeel van een scooter, dat die powerband zo smal kan zijn,
maar op een gegeven moment loop je ook tegen de maximale zuigersnelheid aan, ga je hoger, dan smelt je zuiger.Ik dacht dat de maximale zuigersnelheid gewoon ja, de maximale zuigersnelheid was 😛 Want zoals je het nu zegt zou dus een lichte zuiger eerder zijn maximale zuigersnelheid bereiken, omdat die zuigers eerder smelten. Maar een zware zuiger daarintegen kan dus een hogere zuigersnelheid hebben omdat deze minder snel smelten. Lijkt mij een beetje onlogisch?
14 januari 2010 om 19:30 #276143TimoO_ :
En Speedbuxy, ik heb de Simonini uitlaten nog nooit heeel goed geobserveert, maar ik heb er wel al een in mn handen gehad en bekeken. En ik vond de uitlaat toch zeker goed geproduceert, misschien niet zo goed als een echte custom pijp door DRP, maar goed genoeg in ieder geval.Kwaliteit qua afwerking is idd niks mis mee zelfs wel erg goed te noemen

Maar 1 die mooi is is niet meteen goed, ik vind een yasuni R er ook wel mooi en vet uitzien maar toch is het heel iets anders dan een yasuni c20.@arvid
Die snap ik niet:?@Kapot
Xsh blijkt nog wel aan thuis tuning te doen maar denk dat dit niet meer voor het grote publiek is.
Sowieso zit banken voor sil er niet meer in of scooterpower moet de bank ook gehouden hebben dat weet ik niet.14 januari 2010 om 20:16 #276144
.-{2F4OV}-.@hansieb: Leuke post:D Dat vind ik nu leuk om te zien… vermogensverschillen. Maar ik vind 3 pk verschil tussen allemaal merkuitlaten toch nog redelijk wat hoor!
@kapot: Ik vind het wel heel jammer dat XSH niet meer bestaat. Het zijn immers de enige die me toendertijd goed hebben geholpen. Marco heeft me netjes gemaild en gedaan wat ik vroeg. Weet iemand trouwens waarom hij ermee is gestopt? Lijkt me niet dat ie failliet is gegaan;
14 januari 2010 om 21:10 #276145speedbuxy :
Kwaliteit qua afwerking is idd niks mis mee zelfs wel erg goed te noemen
Maar 1 die mooi is is niet meteen goed, ik vind een yasuni R er ook wel mooi en vet uitzien maar toch is het heel iets anders dan een yasuni c20.Ja, een Yasuni R is gebouwd voor andere cilinders als de C20. Dat is ook de reden waarom ik een Yasuni R gekozen heb, een C20 is (nog) te veel van het goede voor mijn cilindertje. Ben wel misschien van plan deze toch te kopen en te testen, maarja dat is lange termijn natuurlijk 😛
14 januari 2010 om 21:54 #276146Die simo pijpen zijn mooi gelast ja! Wij hadden hem toch in de handen van stephan op de meeting timo? Proma lasjes bij de voorbocht en simo lassen bij het expansie gedeelte

Ben benieuwd hoe het loopt sil:D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.