Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,371 tot 2,385 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Gister is Sven van t forum langsgeweest en we ff t ff onder genot van een hasjjointje over mn adapterplaatje gehad. Deze moet redelijk makkelijk te maken zijn. Ik wil zsm bestellen bij XSH en als ik mn membraan en spruitstuk heb kan ik ermee bezig. Als ik optijd ben snijd Sven m op school uit op de watersnijmachine:D

Ik heb ff gemaild met josdijkman en nu blijkt dat de Mikuni 24 TM niet in dit spruitstuk past. De spruitstukkant heeft een diameter van 31mm en heeft dus een 30mm spruitstuk nodig. Dus ik ga voor een Stage 6 Teflon spruitstuk (30mm). Kost nog geen tientje en ook verkrijgbaar bij XSH. Ik moet daar namelijk nog n nieuw 60mm luchtfilter bestellen en ik denk dat ook mn Stage 6 V-force 3 membraan voor Piaggio daar ga bestellen aangezien de mensen van marktplaats niet reageren. Nieuw betaal je 15 euro meer.. dus ga je ook niet van dood. Hieronder n foto van t spruitstuk.

Haal ik ook meteen ff vertandingsolie bij XSH. Doe ik ff nieuwe olie in mn achterklok en alles netjes maken. Lijkt me wel handig als de koppeling niet onder de 10.000 rpm aangrijpt:lol

Ik heb nog een pakketje binnengekregen:D

Krukas, krukaslagers, naaldlager en keerring. Helaas zijn ze de pakkingen voor cilinder vergeten erbij te doen, maar die regel ik wel bij jmpb:thumb

Nu de krukas naar Arvid toe en dan kan het beest weer stukje bij beetje in elkaar=)

RiPe
      Bijdrager

Vet hoor :thumb
        Echt mooi geregeld die krukas 😉

Dat membraan zal ook niet verkeerd lopen 🙂

Rickieboy
        Donateur

Hey sil ziet erallemaal zeer goed uit.
          Hey als jij nog contact zoekt met xsh ,zal je hun ook eens willen vragen of ze mijn cilinder willen nalopen met jouw poort erbij ?
          ikhoor het graag greetz rick en doe de groetjes ook aan heuvel van mij

G-no
          Donateur

Nice! Theoretisch zou je het membraan het beste functioneren als de kleppen verticaal opengaan. De onderdruk is namelijk het grootst richting je zuiger, en zouden de kleppen horizontaal opengaan dan openen de kleppen die naar de zuiger gericht staan meer dan je andere kleppen. Monteer je het membraan zo dat de kleppen verticaal openen staat geen enkele klep naar de zuiger gericht en zouden ze ongeveer evenveel moeten openen.

hansieb
            Moderator

Netjes sil, heeft simonini weer mooi gefixt.

speedbuxy
              Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
                Gister is Sven van t forum langsgeweest en we ff t ff onder genot van een hasjjointje over mn adapterplaatje gehad. Deze moet redelijk makkelijk te maken zijn.

Dat is altijd een goed middel om even ergens over te willen filosoferen:D
                Maar mooi dat je weer een krukje hebt:thumb en ook het v-force idee is geen raar plan want een v-force geeft idd wat meer koppel in het algemeen.
                Denk alleen wel dat je een andere bestelshop moet vinden, want las op het scooterforum dat marco gestopt is en dat xsh is over genomen door scooter power.
                Maar bij deze zaak kan je vast ook al je genoemde spulletjes bestellen.

Tom ciao

Ziet er allemaal weer goed uit Sil!
                  Nu maar hopen dat hij voor de carnaval loopt, zodat je naar de meeting kumt komen. 🙂

En wanneer komen die binnenrotor en opmaatje nou? 😀

ArvidW
                  Donateur

Er is een behoorlijk goeie basis om de grondplaat van een binnenrotor op te schroeven. Het is een leuke upgrade maar toch wel vrij prijzig. Zou eerder geld investeren in je inlaattraject of uitlaat (al is het beide niet echt nodig, brommer is nu al dodenlijk :P)

Wees niet bang sil, je ontsteking staat weer precies zoals hij stond;)

Helaas is het gietwerk op sommige plaatsen een beetje rommelig. Het is geen ramp maar het verdient ook geen schoonheidsprijs:

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

TimoO_
                    Donateur

Uitlaat lijkt me eigelijk niet eens zo nodig. De Simonini uitlaat wat je erbij krijgt lijkt mij genoeg, de vermogenswinst wat je uit een opmaat zou krijgen zou minimaal zijn. Overbrenging is en blijft een probleem, alhoewel dat met de heuvel-clutch al ver opgelost is.

Bas94
                      Bijdrager

uitlaat lijkt me, net zoals timo Zegt niet nodig, maar is wel wat Strakker Kwa looks vind ik.
                        zit je met een binnerotor niet met het koelingsprobleem ? lijkt niet dat je op een Simonini zo maar 1.2.3 een LC kitje voor hebt,en dat dan voldoende koelt

TimoO_
                        Donateur

De cilinder wat er nu op zit wordt ook niet geforceerd gekoeld hoor. Is alleen rijwind gekoeld. Maarja het is natuurlijk wel zo, hoe meer je opvoert hoe warmer de cilinder ook wordt. Maar toch houdt hij het wel denk ik.

speedbuxy
                          Bijdrager

TimoO_ :
                            de vermogenswinst wat je uit een opmaat zou krijgen zou minimaal zijn.

Daar verkijk je je even vies op ik durf haast wel te wedden dat de grootste vermogen winst daar nu juist inzit.
                            Simo heeft orgineel al geen top pijpen en nu sil hem ook nog hoogtoerig heeft laten tunen is deze pijp helemaal niks meer.
                            Simo probeerd ook al eeuwen pijpjes te maken voor de speed en evo setups voor de scooter scene en die worden ook iedere keer wel weer getest maar er is nog nooit 1 goed uit de bus gekomen.

@arvid
                            Das nog wat extra zout in de wond om te zien dat een binnen rotor ook met kleine aanpassing wel had gepast:(
                            Komt er dus op neer dat ik een plug and play 2fast blok voor vespa heb liggen alleen geen carters:(:(

RiPe
                            Bijdrager

@speedbuxy, kun je de carterset hier niet bestellen?
                              http://www.protuning.biz/contents/nl/d1748.html#

Martijnvanheerde
                              Donateur

Dat vind hij nog te duur;) Ik ga er denk ik ook maar een halen;) Vet man!

Tonni
                                Moderator

Martijnvanheerde :
                                  Dat vind hij nog te duur;)

Waar baseer jij dat op?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                                15 berichten aan het bekijken - 2,371 tot 2,385 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.