- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 december 2009 om 18:47 #275780
.-{2F4OV}-.Mmm.. das best wat werk nog;) En het is ook nog n italiaan… dus engels zal ook niet fijn gaan.
Ik heb edo n mailtje gestuurd aangezien hij connecties heeft in italie. Kzal t wel van m horen. Maar ik moet dus nog zowiezo wachten totdat de veiling open gaat…12 december 2009 om 15:52 #275786Ik heb anders wel paypal, kan die kruk ook gelijk naar mijn adress worden verzonden want daar moet hij toch heen.
Alle risico’s zijn dan natuurlijk wel voor jouw rekening maar met paypall heb je kopersbescherming wat inhoud dat je je geld terug kunt claimen wanneer je opgelicht wordt (gaat niet 100% van de keren goed maar meestal wel, maar ik ga dat risico natuurlijk niet voor jou lopen ;))
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno12 december 2009 om 16:36 #275789
.-{2F4OV}-.Nee dat snap ik:) Ik ben bezig met iemand op ciaocrossclub voor de krukas. Maar prijs moet nog iets van af…
Khou jullie op de hoogte! Mocht ik perse met paypall moeten betalen dan neem ik contact met je op Arvid:) Bedankt voor t aanbieden..
12 december 2009 om 23:33 #275809Sil hoe staat het met simo zelf? al een mail gestuurd om een losse kruk te laten versturen naar bijv jmpb?
Ook niks van jmpb terug dan?
13 december 2009 om 11:48 #275814
.-{2F4OV}-.JMPB zei dat de krukas nieuw rond de 150 euro zou kosten. Hieronder een link naar PDF van Simonini Racing.
http://www.simonini-racing.com/listino.pdf
Maar volgens mij komt hier nog btw boven op of niet?
JMPB besteld pas weer in februari bij simonini;)Die kerel uit italie wil 130 voor krukas hebben en dan komt er nog 20 euro aan verzendkosten bij. Dus 150 euro totaal. Lagers zitten er al op en krukas is al eens gemonteerd geweest. Is dit slim om die te kopen??
13 december 2009 om 11:53 #275813Jup, hij komt op 175 incl. btw(vat).
Als hij inderdaad 150 bij jmpb is lijkt me dat erg netjes. En als je niet zeker bent van dat 2e handsje en geen haast hebt zou ik gewoon wachten.
13 december 2009 om 11:53 #275816Misschien even aan Edjuh vragen of die gast bekend staat als beunhaas of als een perfectionist ? Edjuh kent toch iedereen in Italië:D
Home made engine dyno13 december 2009 om 11:54 #275817Ik zou het gewoon bij jmpb halen. Ook gewoon garantie voor zover dat kan 😉
13 december 2009 om 17:38 #275819Heb je Simo überhaupt al gemaild en een garantieclaim bij ze neergelegd. Dat zou ik sowieso proberen.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 december 2009 om 17:43 #275820Ben benieuwd of je t een beetje geregeld krijgt voor een mooi prijsje !
Zal nog ff voor je vragen morgen, wat je me in de pm vroeg!
13 december 2009 om 22:45 #275834ArvidW :
Misschien even aan Edjuh vragen of die gast bekend staat als beunhaas of als een perfectionist ? Edjuh kent toch iedereen in Italië:DHij heeft een werkend roterende inlaat carter gemaakt, weliswaar met veel hulp enzo. Daarentegen was het malossi spruitstuk niet echt perfect. Verder kan ik er natuurlijk niks nuttigs over zeggen, het blijft een gok en ik zou zelf liever een nieuwe kopen.
14 december 2009 om 10:53 #275836
.-{2F4OV}-.@ Hansieb: Dat is wel een stuk duurder. Maar ik wacht nog ff de mail van JMPB af.
@ Tonni: Als hij op de vliegwielspie is gebroken dan weet je tog dat er krachten zijn geweest vanuit de krukas naar het vliegwiel en dus dat het vliegwiel is aangelopen… ik weet zowiezo dat mn moer iets is losgegaan, dus om het dan op hun te verhalen vind ik niet netjes.
@ Wouter: Sgoed kerel! Ik hoor t wel:)
@ Edjuh: Nieuw doe ik eig ook liever. Dus ik wacht nog ff…
14 december 2009 om 12:17 #275837.-{2F4OV}-. :
ik weet zowiezo dat mn moer iets is losgegaan, dus om het dan op hun te verhalen vind ik niet netjes.Das wel netjes
ik hoop dat Arvind je Kruk gefixt krijgt, maar dat zal heus wel. 😉14 december 2009 om 12:29 #275838.-{2F4OV}-. :
@ Tonni: Als hij op de vliegwielspie is gebroken dan weet je tog dat er krachten zijn geweest vanuit de krukas naar het vliegwiel en dus dat het vliegwiel is aangelopen… ik weet zowiezo dat mn moer iets is losgegaan, dus om het dan op hun te verhalen vind ik niet netjes.Dat hoeft helemaal niet, op de plek van die spie heb je gewoon een zwak punt. Aangezien de spiebaan haakse hoeken heeft stimuleert dat zelfs nog kerfwerking waardoor hij het sneller begeeft door vermoeiding. Als ze er een spie met ronde bovenkant en onderkant in hadden gezet was de kerfwerking grotendeels weggevallen en had je krukas misschien nog geleefd.
Ook laat deze foto duidenlijk zien dat de breuk langzamerhand is gegroeid, en dat er dus vermoeiing is opgetreden en dat de as niet plotseling is gebroken door een te grote kracht.

Het zou kunnen zijn dat je vliegwiel de druppel was die de emmer deed overlopen maar waarschijnlijk was hij zonder dat uiteindelijk toch ook wel gesneuveld.
Ik denk dat garantie vragen helemaal nog niet zo’n slecht idee is, je hebt genoeg voor het blok betaald dus dan mag het ook wel heelblijven. JMPB verhaalt dat ook weer bij Simonini dus je geweten hoeft er niet onder te lijden 😛 Proberen kan altijd voor 150euro 🙂
Home made engine dyno14 december 2009 om 17:05 #275082
.-{2F4OV}-.@ Bas: Arvid gaat mn krukas niet fixxen Alleen lagers erop en ik carter monteren;)
@ Arvid: Nja volgens JMPB heeft simonini ook beetje leveringsproblemen. Er is in november bij hun besteld en dat is nog steeds niet binnen;) Krukas kost volgens jmpb 145 euro en hier zal geen btw meer overheen komen. Beetje lastig allemaal…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.