Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,311 tot 2,325 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

RiPe
    Bijdrager

Wel vreemd dat er verschillende lagers in zitten ja, door de overbrenging komt er wel een grotere kracht op de linker maar toch.
      Kun je niet meteen het kleine carterdeel uitdraaien voor een ‘groot lager’? 😛

ArvidW
      Donateur

Niet nodig, dat lager wordt het minst belast (daarom zit daar bij origineel blok ook een C2 lager en aan de ontstekingskant een C3)

En als Sils krukassen blijven breken om de 300km dan worden de lagers regelmatig genoeg vervangen :haha

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Rickieboy
        Donateur

wel super raar dat die daar is afgeknapt.
          Maar ja ik hoop dat je hem weer klaar krijgt zo.
          groeten rick

ArvidW
          Donateur

Rick, zie je dat bij Sil ook zijn blok aangepast is bij de main spoelers? Dat zijn ze blijkbaar bij jouw blok vergeten want mijne had een gelijke aanpassing fabrieksaf

Home made engine dyno

hansieb
            Moderator

Wat is precies de werkwijze nu dan arvid? de pen wordt eruit geperst en er wordt een nieuwe pen ingeperst?

ArvidW
              Donateur

Nope, helemaal een nieuwe krukas. Ik laat de lagers voor Sil monteren op de krukas door een zundappfreak bij ons in de buurt die daar het juiste gereedschap voor heeft. (echt zo’n oude man die al 50jaar krukassen uitperst en uitklokt)

Daarna monteer ik krukas in carter, niet veel byzonders dus 😉 Maar als ik de kans krijg om weer ff een simo blok te aaien…

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Als jij zorgt dat de lagers er netjes opgeperst worden en de krukas netjes in het blok wordt gemonteerd dan is de drijfstang voor jou:) Lijkt me redelijk aangezien zo’n drijfstang normaal best prijzig is…

ArvidW
                  Donateur

Prima, ik moet eerst nog ff wat meer nameten of het gaat passen want dat blijft natuurlijk de vraag in een huwelijk tussen een Japanner en een Italiaan :p

De krukas van het simo07 blok zit trouwens ook in het Sprocatti blok, dus hij zou best 25pk aan moeten kunnen (mits het sprocatti blok dat uberhaupt levert)

Home made engine dyno

Daan777
                    Moderator

Ga daar maar niet vanuit. De inhoud wordt ook altijd overdreven, waarom de prestatie niet?
                      En 25 lijkt me echt, echt HEEL veel. Ik geloof er niets van.

TimoO_
                      Donateur

Tja maar als zo’n Sprocatti blok eenmaal goed loopt zal het misschien wel wat meer vermogen hebben als de Simonini engine..

.-{2F4OV}-.

Sprocatti blok levert mits het goed loopt zowiezo meer vermogen. Maar 25 pk is egt veel idd.

Mooi arvid! Dan hebben we een deal. Ik zorg dat het simonini carter jou kant uitkomt. Daar hoor je nog wat over.

.-{2F4OV}-.

Wie kan mij helpen. Ik heb een goede simo krukas gevonden op ebay.it. Maar nu heb ik zelf helemaal geen verstand van ebay. Is er iemand die dat voor mij zou kunnen regelen? Hieronder de link.

Nieuwe 46mm krukas, met nieuwe lagers! 115 euro!!
                            http://cgi.ebay.it/ws/eBayISAPI.dll?MfcISAPICommand=ViewItem&item=130346432217

Loek
                            Bijdrager

De verkoper accepteert paypal > handigste methode om geld naar buitenland over te maken als je geen creditcard hebt.
                              Ebay account aanmaken, paypal account aanmaken. Verkoper vragen wat verz.kosten naar Hollandia zijn. Veiling winnen. Geld overmaken naar paypal account (in omschrijving bij de overdrachtsformulier het nummer van je paypal-rekening). Dan afhandelen met de knopjes die volgen door het ebay menu.

ArvidW
                              Donateur

Sil, de veiling van deze krukas is op 2december afgelopen zonder winnaar. Je zult even moeten wachten totdat hij weer een nieuwe veiling opent want deze kun je nu niet kopen.

Home made engine dyno

hansieb
                                Moderator

:! Let op paypal account koppelen aan je rekeningnummer kost 5 dagen! paypal schrijf een bedrag op je rekening die je moet invoeren…

15 berichten aan het bekijken - 2,311 tot 2,325 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.