Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,281 tot 2,295 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

G-no
    Donateur

Sjezus, dat komt ff onverwacht! Hopelijk word het snel opgelost.

.-{2F4OV}-.

Nja probleem… ik denk dat de moer van voorvario iets is losgetrild, terwijl er wel locktite tussen zit. Dit hoeft ma een tiende van een millimeter te zijn en dan raakt ie t frame al;)

mefke84
        Bijdrager

WTF:S damm, nou gecondoleerd

hansieb
          Moderator

Ouch…. naja de carters en cilinder zijn wel los te bestellen, het lijkt me dat de kruk ook wel los te bestellen is.

Bas94
            Bijdrager

Damn sil, das zuur. hopelijk vind je snel ’n nieuwe Simo Kruk. su6 🙁 :thumb

MHR
              Bijdrager

Wat is het verschil tussen een nieuw en oud type krukas dan?

Zo is mijn volle mazzuchelli toendertijd ook overleden, hoe dan ook zwaar K**

ArvidW
                Donateur

Sil, ik kan hier in de buurt je krukas wel laten uitpersen en laten voorzien van een pen van een originele krukas. Uiteraard wordt krukas dan daarna netjes gericht en uitgeklokt. Pm me maar als je geinterresseerd bent.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

Tonni
                  Moderator

Zo’n zelfde idee had ik ook, alleen denk ik dat de Simo as geen losse tap heeft. Kan altijd uitgedraaid worden natuurlijk en dan alsnog voorzien van een losse tap.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

GeFret
                    Bijdrager

Jezus Sil, mooi klote!
                      Wel raar om te zien dat je precies dezelfde breuk hebt als ik anderhalf jaar geleden met mijn oude Simo blok. Precies op dezelfde hoogte ook en de rest van de krukas in het vliegwiel vast. Ligt sindsdien in de schuur te wachten op een nieuwe krukas….
                      Succes ermee iig

.-{2F4OV}-.

Is idd wel egt klote ja;)

Heeft iemand enig idee wat voor lagers erin zitten of welke jullie aanraden?

JMPB besteld pas in februari weer bij simonini, dus ik zal nog even moeten wachten op n nieuwe krukas;)

@Tonni/Arvid: Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met krukas en lagers! Wat bedoelen jullie met losse tap?
                        En ik heb wel interesse Arvid, maar wordt er dan gewoon een drijfas van een std krukas gebruikt of hoe moet ik dit zien?

ArvidW
                        Donateur

Mits de wang (groen) en as/tap (rood) bij jouw krukas 2 afzonderlijke delen zijn kan de as/tap waarschijnlijk worden vervangen door eentje uit een originele krukas. Bij een 43 en 44slag “oude” krukas zitten wang en as/tap aan elkaar dus is dat niet mogelijk, ik heb de simo07 krukas nooit goed bekeken dus daarvan weet ik dit niet. dit kan ik alleen maar met zekerheid zeggen als ik de krukas gezien en nagemeten heb.

Home made engine dyno

speedbuxy
                          Bijdrager

Echte XSH power:D
                            Maar is wel mooi zuur sil want is idd niet een krukje waar je zo even de winkel voor inloopt:(
                            Maar die oplossing die arvid aanrijkt is zeker een mooie oplossing als de kruk dat toelaat tenmiste.

ArvidW
                            Donateur

Als je wil kan ik het blok ook wel uit elkaar halen en de krukas bekijken. Neem hem anders keertje mee naar Prodrive.

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Ik ben dit weekend helaas niet thuis geweest. Ik hoop dat ik dit weekend tijd heb om het blok uit elkaar te halen.
                                Dan zal ik wel ff kijken of de wangen losgemaakt kunnen worden van de tap. Kan de krukas eventueel wel meenemen naar Prodrive als ik het niet zeker weet… of ik zet foto’s online.

green_white
                                Bijdrager

waar staat 2F4OV eigenlijk voor als ik vragen mag:P

FonS: Too Fast For Other Vespa’s… (toch?) En met z’n roze racer heeft ‘ie dat zeker waar gemaakt :haha

15 berichten aan het bekijken - 2,281 tot 2,295 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.