- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 april 2009 om 07:26 #267708
Ik weetniet Sil maar als ik het zo eens zie ben ik het roerend eens met daan777.
Dit ding word je dood nog man.
Kijk uit a.u.b. en blijf regelmatig je frame controleren op haarscheurtjes.
4 april 2009 om 07:53 #267709waarom koop je niet gewoon a747 kun je bij een beetje grote autohandel zo op halen
4 april 2009 om 23:23 #267714sil ik heb nog meschien een leuk uitlaatje ligge v/d scooter een samba racing dies ook 30 mm kun je altijd eens proberen het kan nooit kwaad want toen ik mijn 70 cc stage 6 vlinderpoorter derop had kreeg ie de uitlaat nog niet goed volgeduuwd dus met en 82 cctje moet dat zeker lukken
😕6 april 2009 om 16:06 #267733
.-{2F4OV}-.@ Michel: Mijn frame is wel dik verstevigd maar kheb het nog gecontroleerd voordat ik het blok erop heb gemonteerd. Plaatstaal van 4mm is wel redelijk stevig.
@ frf: a747 is ook wel goed. Maar die Silkolene Pro Racing 2 olie is speciaal ontwikkeld voor hoge toeren

@ theike: Bedankt voor t aanbod. Ik kan hier in de buurt ook nog wel enkele scooteruitlaten ophalen voor te testen. Maar ik denk dat dit niet nodig is. Ik wacht mooi tot ik sproeier 210 binnenheb en dan ga ik weer eens testen
6 april 2009 om 17:20 #267736vraagje he, bij die ebr voorvork, ik heb er heletijd speling in. ookal draai ik hem aan, dan over een tijdje toch wat speling. en ik kan hem niet te strak aandraaien want dan kan ik nauwelijks sturen.
er zat meende ik ooit een spiraal vormig stuk metaal bij. maar die heb ik nooit gebruikt. is dat het misschien?6 april 2009 om 17:34 #267738
.-{2F4OV}-.Bij mij is t precies t zelfde;) Maar kweet alleen niet welk spiraalvormig stuk metaal je bedoelt:?
Ik controleer volgende week meteen ff of er al speling op zit. Kheb er nu denk ik ongeveer 10-15 kilometer mee gereden dus ik denk van niet.
6 april 2009 om 17:42 #267741.-{2F4OV}-. :
@ Michel: Mijn frame is wel dik verstevigd maar kheb het nog gecontroleerd voordat ik het blok erop heb gemonteerd. Plaatstaal van 4mm is wel redelijk stevig.@ frf: a747 is ook wel goed. Maar die Silkolene Pro Racing 2 olie is speciaal ontwikkeld voor hoge toeren

@ theike: Bedankt voor t aanbod. Ik kan hier in de buurt ook nog wel enkele scooteruitlaten ophalen voor te testen. Maar ik denk dat dit niet nodig is. Ik wacht mooi tot ik sproeier 210 binnenheb en dan ga ik weer eens testen
hoeveel toeren denk je dan te gaan halen? 15000 ofzo? Ik denk dat je misschien iets te ver gaat kwa olie(je moet het natuurlijk zelf weten en het is natuurlijk duur spul waarmee je rijdt), als je gewoon een goede olie pakt en er goed mee smeert (1op40 ofzo) dan is het toch ook goed? Ik heb op mijn crossmt-tjes en mtx-en altijd gewoon met van cranenbroek olie gereden. En zo erg zuinig was ik er ook niet op hoor. Nooit iets aan vastgelopen, warmgelopen oid. En mijn mt haalt toch ook wel 11000 toeren, luchtgekoeld in het zand met 30kmpu. (182 gr uitlaattiming, 124 graden spoeltiming, dus blowdown: 29 ofzo.
Ik denk dat een volsynthetische olie van castrol oid dan ook wel zeker jouw brommer heel moet kunnen laten. Maar het is jouw keuze, zoveel liter zal je ciao er ook niet doorheen jassen per jaar. En het is vooral niet persoonlijk bedoelt ofzo. De kreidler-gp machines haalden vroeger toch ook wel over de 14000 toeren/min en die zijn met de olie van toen (slechter dan nu)toch ook niet altijd kapotgelopen?
6 april 2009 om 17:55 #267742simonferrari :
vraagje he, bij die ebr voorvork, ik heb er heletijd speling in. ookal draai ik hem aan, dan over een tijdje toch wat speling. en ik kan hem niet te strak aandraaien want dan kan ik nauwelijks sturen.
er zat meende ik ooit een spiraal vormig stuk metaal bij. maar die heb ik nooit gebruikt. is dat het misschien?Jij bedoelt denk ik dat stukje metaal dat bij je onderste balhoofdlager om je balhoofdpen heen zit. soort van slangenklem materiaal..
als deze er niet tussen zit krijg je hem niet spelingsvrij..@ sil , ben benieuwd hoe ie rijd als ie goed afgestelt is !
op de meeting was het iig al een beest 😉
Zien elkaar vast en zeker weer op de meeting
(btw ; De Zolder is ook weer open :bier)6 april 2009 om 20:00 #267745
.-{2F4OV}-.@ tvmierlo: Kwil gwoon niet da mn dure blok kapot gaat. En als er dure olie is die gwoon beter is dan ben ik bereid da tientje meer uit te geven. Bovendien smeer ik 1:35 met 98 ongelood. Net als sprintscooters. 15000 toeren haal ik niet, maar hij wel egt veel toeren.
@ Wouz: Jow kerel! Dan moete daar ma weer es langsgaan:lol En met de ciao komt wel goed hoop ik:)
8 april 2009 om 14:40 #267751
.-{2F4OV}-.Bestelling JMPB en Jos Dijkman is op de post!
Dus kheb aankomend weekend silkolene olie, nieuwe handvaten en sproeier 210 voor de mikuni-24 TM
8 april 2009 om 14:42 #267752Maak maar een mooi paasfilmpje 😀
Ik wil dat ding echt horen 🙂8 april 2009 om 16:35 #267753
.-{2F4OV}-.Ik ook.. maar de rest van Venray niet:lol
8 april 2009 om 20:45 #267754haha
dan zullen ze in venray toch maar even op de tandjes moeten bijten :lol10 april 2009 om 15:55 #267761
.-{2F4OV}-.Kben net trug in Venray. Alle spullen zijn binnen:)
Dus maar meteen ff sproeier 210 gemonteerd. En zoals verwacht blaast ie egt ziek nu!8)
Kmoet alleen nog ff een keer goed testrijden op landweggetjes en nog ff nieuwe benzine aanmaken met silkolene olie.
10 april 2009 om 16:08 #267762
Tom ciao=)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.