Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 2,041 tot 2,055 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Ziet er nog prachtig uit Sil, je hebt zo te zien goed voor je blok gezorgd 🙂

Frame zou ik idd gewoon spuiten, geheel stralen zou ik niet doen aangezien je met stralen juist spanningen die zich in het materiaal bevinden weg laat vloeien wat tot vervormingen leid (en dus misschien een blok wat niet meer past) Gewoon mooi laagje moptip-roze eroverheen 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

frf
      Bijdrager

cilinder ziet er idd nog netjes uit :thumb

heb jij miss ook een paar foto’s van de binnenkant van uitlaatpoort… vraag me af of het bij jou ook zo ziek vol zit met bramen 😛

diac
        Bijdrager

de cilinder is afgewerkt, dus dacht het niet frf:P

.-{2F4OV}-.

Ziet er echt nog goed uit ja:D

En er zitten idd geen bramen meer in, omdat ik m XSH Light heb laten afwerken;)

Ik zou nie eens willen rijden zonder af te werken! 1 fluiterpoort zat gwoon bijna helemaal dicht… beetje dom als je dan t blok monteert en aanrijdt of nie dan:lol

Denk vandaag mn malossi vertanding eens demonteren en bekijken. Eventueel std vertanding monteren, maar kdenk dat ik gwoon malossi erin houd. Ligt eraan hoe het eruit ziet:thumb

.-{2F4OV}-.

Ben ik weer!

Kheb net mn naaf uit elkaar gehaald. Khad er 2 pakkingen tussen zitten, omdat de as anders klemde. Nu alles schoongemaakt, van binnen en van buiten. En alles gemonteerd, zonder olie en met maar 1 pakking. As loept soepel, speling is minimaal! Ook de vrijloopstand werkt:D

Ik ga vrijdag naar school en dan verstuur ik de 3-D tekeningen, gemaakt in Autodesk Inventor, op naar sven (redbullcitta op het forum) Hij komt zo nu en dan langs met Nick (NvdV op t forum, heeft de simo engine van Michel gekocht) Toen hebbe we het eens besproken en op msn zei hij dat ie ermee bezig ging! Dus als het goed is wordt dat ook geregeld:thumb

Mn tentamens heb ik allemaal gehaald dus ben ik ook weer ff vanaf, ma blijft druk;)

Kheb een mailtje van Marco terug waarin hij zegt dat je zowiezo vermogenswinst boekt door te tunen! Alleen geen optimale vermogenswinst met dezelfde uitlaat natuurlijk. Ik heb dus vandaag XSH Race Cilinder tuning besteld en mn cilinder ingepakt. Dus wel zullen wel zien hoe t gaat lopen!

Ook heb ik de karbonit membraanplaatjes eraf gehaald. En es wat rondgesurft op scooterfora naar deze dingen. Blijkt dat carbon sterker/beter is. Maar ben er nog niet uit of ik de 0.30/0.35mm carbon plaatjes ga monteren;) Ik denk zelf de 0.35mm omdat die sterker zijn en er zitten nu 0.35mm karbonit-plaatjes in. Maar misschien dat je juist wel lichtere (0.30mm) erin moet omdat de toeren zo hoog zijn:? Miss weet iemand dit?

Hieronder een aantal foto’s…

Varioklok @ MHR 1:9 vertanding met nieuwe pakking, zonder olie.

Blijft steeds minder over;)

Pakketje staat klaar om naar Marco gestuurd te worden:)

M-6 draadeind (blokbout) vs 47,6 Simo + 24mm carb:o (thx Tonni:lol)

Kapotte karbonit membraanplaatjes van dichtbij

__* Nog aan te schaffen; Cardan olie, Malossi VL8 Membraanset (Carbon), NGK Bougiekabel Race.

frf
              Bijdrager

Dat je xsh light had gedaan dat wist ik ,, maar wist niet dat ze dan ook de binnenkant uitlaatpoort deden , ik dacht alleen bevels aanbrengen.
                was bij de simo van kameraad van mij ook zo dat de fluiters helemaal volzaten met bramen 😛 is nu inmiddels allemaal eruit en hele poort gepolijst..

vraag me af hoe die straks gaat blazen na die xsh race beurt =)

ArvidW
                Donateur

Bij XSH hebben ze vast met open mond van verbazing naar het gietwerk zitten kijken:

Ben benieuwd wat Marco ervan maakt, kun je tegen de tijd dat je hem terug hebt er eens een poortmap van kunnen maken?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

Wouz-LwB
                  Donateur

dikke lol die tapeinden 😛

Voor je kleur zou ik even met je kleurcode naar een verfzaak gaan.

deze maken dan zo even een spuitbusje met de juiste kleur voor je.
                    lijkt het tenminste nog ergens op 😉

frf
                    Bijdrager

bij xsh sturen ze volgens mij altijd wel een poortmapje mee als ze met de cilinder zijn bezig geweest..

.-{2F4OV}-.

Kzal hem eens mailen en dan horen jullie t wel:thumb

.-{2F4OV}-.

Bestelling JMPB binnen. Carbon membraanplaatjes moet ik nog bestellen…

M-stuur (smal), vario startsegmentset en een 6-12V acculader.

Khad nog n kleine 12V accu liggen. Maar die is al heel oud. Dus kheb m aan de oplader gehangen.
                          Ben benieuwd of ie t nog doet:)

Ook is mn cilinder al op de post gegaan!:thumb

Altijd fijn als je n paar dage thuis bent, dan boek ik tenminste vooruitgang!:lol

.-{2F4OV}-.

Kheb n mailtje terug van Marco betreft t poortmapje. Hij zegt dat ie het via een computerprogramma uitrekent en dus geen poortmapje maakt. Dat zou ik dan zelf moeten doen. Kheb het nog nooit gedaan, ff kijke of da lukt:lol

Bartjee
                            Donateur

Ik ben benieuwd hoe bruut die dalijk gaat rijden! Eigenlijk zou je daarna ook nog een opmaat uitlaatje moeten laten maken, dan wordt ie helemaal een beeeeeeest=)

.-{2F4OV}-.

Kapotte startsegmentset uit Heuvel achterkoppeling gehaald en nieuwe ingezet…
                                Zoals je ziet is het rubber van 1 segment af;)

En kheb mn inventor tekeningen naar Sven gestuurd. Khoop dat hij t mooi kan fixxe:thumb

hansieb
                                Moderator

Geweldig die tapeinden 😀

15 berichten aan het bekijken - 2,041 tot 2,055 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.