- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 februari 2009 om 11:28 #267113
ontsteking nog niet zo zeer… eerder overbrenging. maarja HPI’tje is natuurlijk altijd wel geil.
1 februari 2009 om 13:09 #267114
.-{2F4OV}-.Zeer nice die foto:lol
Nieuwe ontsteking is me teveel geld en mijn ontsteking is nie egt wat mis mee. Zoals timo zegt, de overbrenging eerder. Ik heb t idee dat de segmenten van de Heuvel achterkoppeling zo licht zijn da ze nie egt aangrijpen;)
Daarom wil ik m wat hoogtoeriger maken. Middelpuntvliedende kracht is mv2/g. Graviteitsconstante staat vast en mn massa ook. Dus khoop door mn toeren omhoog te brengen een grotere centrifugale kracht te genereren, waardoor mn koppelingsschoentjes beter aangrijpen
1 februari 2009 om 13:57 #267115waarom maak je de segmenten dan niet zwaarder in plaats van de cilinder te tunen.
beetje omgedraaide wereld vind ik dit1 februari 2009 om 14:32 #267116Als je nog wat presatie winst wil zou ik niet de cilinder laten tunen maar eens een opmaat uitlaat nemen.
Want simo uitlaten behoren nooit tot de top, in de scooter wereld hebben ze dat ook wel vaak geprobeerd maar nooit met succes.
Dus de simo uitlaat is al niet top, laat staan als je de cilinder laat tunen dan valt ie helemaal buiten het gebied waar de uitlaat het nog redelijk op deed.Vraag het anders maar aan marco zelf van xsh die zal ook zeggen dat je cilinder tunen op z,on(in de tunings wereld)best wel neppe uitlaat totaal geen zin heeft, en ie zeer waarschijnlijk zelfs minder word omdat je zwaar buiten het gebied van de uitlaat treed. (ongeveer hetzelfde als een 43mm blok nemen met een city power uitlaat)
Dus als je wat wil zou ik eens aan een DPR beginnen dat verschil doet je al best staan kijken.1 februari 2009 om 14:37 #267117Ik denk dat je beter eerst de cilinder kunt laten tunen op maximaal en dan een opmaatje,,, dan heb je bahalve het carter en de ontsteking alles wel bijna optimaal 😉
1 februari 2009 om 16:36 #267119
.-{2F4OV}-.Tunen op maximaal doe ik niet. Dan heeft ie veel kortere levensduur en ik weet nie of mn blok dat wel aankan. Kweet t ook nog niet cker, ma waarschijnlijk ga ik wel race laten doen. Ik vraag t zowiezo nog ff aan marco na. Thx andree voor commentaar:)
1 februari 2009 om 16:53 #267120ik zou gewoon een fox-asje proberen te regelen. denk dat je daar het meeste uit zal halen.
1 februari 2009 om 16:59 #267121Idd ik zou meer investeren in een FOX as, des noods lap je hier 100 euro voor.
Als arvid al 91km/h met zijn citta rijd moet met jouwn ding een belachelijk hoge topspeed te halen zijn.
1 februari 2009 om 17:20 #267123
.-{2F4OV}-.Vind je 120 km/u dan niet al belachelijk hoog!:lol
Fox asje ga ik niet aan beginnen. Met heuvel koppeling loopt ie egt ziek!:)
Alleen mn cilinder moet gwoon ff schoongemaakt en getuned worden, carb schoon maken, nieuw filter, spruitstukje zonder gaatjes, opnieuw afstellen, variodelen schoonmaken, olie verversen! Komt wel goed

En natuurlijk de looks beetje aanpasse. M-stuur, toerenteller en kdenk wat nieuwe roze kabels met goede bevestiging zodat ze nie weer kapotgaan doordat t wiel ertegenaan schuurt;)
2 februari 2009 om 21:15 #267125
.-{2F4OV}-.Jow mn eerste ‘vakantiedag’ gehad! Meteen na mn werk begonne en hele avond bezig geweest tot nu:)
Mijn bedoeling is de ciao helemaal af te breken en hem weer lekker in het nieuwe seizoen neer te zetten:D
Vorderingen van vandaag:
Stuur eraf ghaald en hele overbrenging. Wielen met naaf zitten nog in frame, maar deze wordt er ook nog uitgehaald en nagekeken/gereviseerd. Inlaat gedeelte eraf en alles schoongemaakt. Uitlaat, cilinder, carter alles eraf en schoongemaakt! Ik vond dat hij niet meer goed liep en weet nu waarom denk ik, want er zat een bout van t tapeind beetje los. Is ook te zien aan voetpakking, want daar heeft het beetje gelekt. Maar alles ziet er zeer goed uit en kheb er het volste vertrouwen in dat dit ding in de zomer loopt zoals een vespa nog nooit heeft gelopen

Hieronder een aantal foto’s…
Ik houd jullie op de hoogte!
2 februari 2009 om 21:18 #267126zie de foto’s niet:(
2 februari 2009 om 21:38 #267127
.-{2F4OV}-.Ff een repost voor de nieuwe pagina;)
Jow mn eerste ‘vakantiedag’ gehad! Meteen na mn werk begonne en hele avond bezig geweest tot nu:)
Mijn bedoeling is de ciao helemaal af te breken en hem weer lekker in het nieuwe seizoen neer te zetten:D
Vorderingen van vandaag:
Stuur eraf ghaald en hele overbrenging. Wielen met naaf zitten nog in frame, maar deze wordt er ook nog uitgehaald en nagekeken/gereviseerd. Inlaat gedeelte eraf en alles schoongemaakt. Uitlaat, cilinder, carter alles eraf en schoongemaakt! Ik vond dat hij niet meer goed liep en weet nu waarom denk ik, want er zat een bout van t tapeind beetje los. Is ook te zien aan voetpakking, want daar heeft het beetje gelekt. Maar alles ziet er zeer goed uit en kheb er het volste vertrouwen in dat dit ding in de zomer loopt zoals een vespa nog nooit heeft gelopen

Hieronder een aantal foto’s…
Voor de laatste keer lopend op de foto… hopelijk niet voor altijd!

Sleutelen in garage:)

Simoblok eronderuit gekregen:) Blokbouten zijn krom getrokken…

Hier kun je zien dat hij gelekt heeft bij voetpakking;)

Ziet er niet slecht uit!

Zeer goed zelfs

Ik houd jullie op de hoogte!
2 februari 2009 om 21:44 #267128ziet er allemaal nog netjes uit indd. maar als je toch alles bent het demonteren kun je net zo goed dat kale metaal bij spuiten of opnieuw laten coaten 😀
2 februari 2009 om 21:47 #267129
.-{2F4OV}-.Dat is al heel vaak geopperd… Maar wanneer ik dat doe kost het mij weer n hoop geld en tijd. Want alles past op tienden van millimeters. Dus alle coating moet ik dan weer bijslijpen/frezen totdat het weer allemaal past en dan ziet t er iets netter uit als nu;) Niet de moeite/geld waard in mijn ogen.
Is het trouwens normaal dat de bovenkant van de membraanplaatjes van mn Malossi VL8 membraan kapotgaan?

Dit zijn andere dan de plaatjes die op jmpb.nl te koop zijn, maar op mopshop staan ze wel.
Wat is het verschil? De carbon zijn duurder en lijken me beter.
Momenteel zitten er bij mij de carbonit plaatjes in!
Alvast bedankt!
3 februari 2009 om 00:15 #267130carbonit is zeg maar weer een legering van carbon en nog andere middelen om het goedkoper te maken en het slijt super snel had ik ook op mijn scooter die zitte in en std mal membraam
ik heb nu ook de carbon en het heeft nog geen slijtage! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.