Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,906 tot 1,920 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Dit zijn wel goede usd vorkjes volgens mij, die gaan meestal voor een paar 100 weg, dus ik denk aan een prijs van ong. 200-300. Hoewel een compleet rs-je meestal rond de 1200 opbrengt…

Makkelijk zal het niet zijn om pas te maken, maar het is vast te doen, zeker als wtbouwkundige.

frf
      Bijdrager

zoals edjuh al zegt is 200-300 euro redelijke prijs voor die vorken,,,

maar aanpassen zal niet nodig zijn zoals die italianen zeiden…

Het moet perfect passen…

G-no
        Donateur

het zal wel stevig zijn, maar persoonlijk vond ik het ding wel echt veeeel te groot voor in een ciao. in de kart-si is het ding al huge dus stel je voor in een ciaotje. andere voorvork zou ik doen, maar dit is teveel van het goede. kijk eens naar een pitbike voorvorkje zoals lvdoni in zijn puch heeft. zij goedkoper, kleiner van formaat en echt wel stevig genoeg lijkt mij. en als het in een maxi past past het ook in een ciao.

sombrero
          Bijdrager

ook moet je kijken in deze voorvorken gaan conische lagers. ook hebben deze motoren conische balhoofden

Tim
            Bijdrager

ja ze hebben inderdaad conische balhoofdlagers.. is ook een klein probleempje bij de voorvork van mijn crossertje.. maar daar valt wel wat op te maken hoor.

TimoO_
              Donateur

het is ook wel effe verschil, een wiel van een RS125 en een vespatje…

.-{2F4OV}-.

Is tog wel erg veel geld. En mij lijkt zo’n voorvork ook egt niet mooi staan.

Maar wat ik nu heb ik eigenlijk ook nix! Waarom wordt er niet gewoon een fatsoenlijke voorvork met schijfremmontage gefabriceerd! Ik kijk t nog even aan;)

heuvel85
                  Bijdrager

hey sil!!

ik vroeg me af of je het pakketje al binnen hebt gekregen van me?

zo ja…werkt het??:P

PoliniCitta
                    Bijdrager

heeft zo’n voorvork geen invloed op de prestaties?

Neem aan dat dat vorkje van die rs wel wat zwaarder is dan een ebr vorkje.
                      En zet je zadel vast man :P:P, lijkt my niet echt veilig 🙂

Tonni
                      Moderator

heuvel85 :
                        hey sil!!

ik vroeg me af of je het pakketje al binnen hebt gekregen van me?

zo ja…werkt het??:P

Ben ik ook erg benieuwd naar! Verslag graag?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

TimoO_
                        Donateur

PoliniCitta :
                          heeft zo’n voorvork geen invloed op de prestaties?

Neem aan dat dat vorkje van die rs wel wat zwaarder is dan een ebr vorkje.
                          En zet je zadel vast man :P:P, lijkt my niet echt veilig 🙂

hij heeft met een RS voorvork waarschijnlijk sneller 400 meter afgelegt dan met een ebr, omdat hij nu meteen het gas open kan draaien.

.-{2F4OV}-.

@heuvel: Kheb het pakketje binnen en ziet er zeer bruut uit! Kheb de koppeling nog niet opgehad, maar kweet ook niet of da nodig is. De drukveer is iig suuuuuper strak:D Dit weekend geen tijd gehad. Surprise, werken etc. Kheb ook geen idee wanneer ik er wel tijd voor heb. Als ik op de rollerbank ga dat ik het dan erop wil zetten. Lijkt me zowiezo al beter werken. Maar da moet op n zondag en denk dat xsh geen tijd meer heeft dit jaar. Als ik tijd heb dan gebeurt het:thumb

Zit er trouwens std vertanding in die klok? Kan het zijn dat de schijven een beetje krom zijn? Kheb er nog niet egt goed naar gekeke, maar leek beetje zo.

@Tonni: Als ik het heb getest dan komt er cker verslag. Ik wilde eigenlijk bij xsh banken met de overbrenging zoals ie nu is. En dan daarna met die van heuvel. Krijg je ook meteen resultaten te zien!

@Timo: Daar heb je gelijk in! Als de overbrenging egt goed zou zijn dan zou die niet aan de grond te houden zijn. Met een rs125 vork zou je denk ik wel stabieler en sneller van start gaan. Meer gewicht voorin is wel fijn denk ik.

heuvel85
                            Bijdrager

hey hey kerol..mooi dat hij er is…

ik zou het niet weten of de schijven krom zijn..hij komt zo van fred naar jou toe..kan best weze ndat hij hem eens heeft laten vallen..maar dat denk ik toch haast niet
                              je moet gewoon ff kijken of hij ook vast zit..dat heb ik namm niet gecheckt..

jaja..die kast heeft wel standaard vertanding…….1op7 vetanding:P:P

die mag je ook ff testen…kijken of dat als en mongool rijd en of de as het ook houd..

laat maar ff weten mate!

Greetz

.-{2F4OV}-.

Na drukke periode en hoop slecht weer heb ik dan deze zondag eindelijk tijd gehad. Ik heb de koppeling van heuvel erop gelegd! Alles ging eigenlijk perfect behalve dat hij niet aangrijpt als ik gas gaf. Dat wil zeggen bij ong 13.000 rpm. Dus ik hem eruit gehaald en ik wilde std veertjes erin doen, maar was er 1 van kapot:( Dus moest ik malossi zwarte erin doen. Nu grijpt hij bij vol gas net aan. Kdenk dat ik dit jaar geen tijd meer heb op de zondagen. Maar ik moet dus std veertjes hebben voor erin. Simonini 2007 blok met std trekveren:? Mja als t werkt, dan werkt t!!

Klinkt nu hij pas op t laatst aangrijpt wel echt als n 2F4R sprinter ofzo.. tering wat n herrie!
                                Kwil ook graag nog n keer gaan banken bij XSH Hengelo.

Hier nog n aantal foto’s:D

Vooruit nog een foto van de brute kant van de brommer=)

TimoO_
                                Donateur

hoezo grijpt ie zo laat aan? zijn dat zo’n lichte segementen ofwat?

15 berichten aan het bekijken - 1,906 tot 1,920 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.