Vespa-Ciao.NL
:: 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,756 tot 1,770 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Natuurlijk gaat hij niet in een keer klinken als een scooter. Maar qua constant toerental gaat het meer richting scooter.

Denk ook dat witte trekveren wel wat hebben geholpen. Die waren ook splinternieuw:)

.-{2F4OV}-.

Gisteravond nog een stukje gereden met mn brommer met 3.3gr rollen. Egt levensgevaarlijk… Hij maakte zoveel toeren dat ik niet volgas durfde te rijden, dat heb ik niet eerder meegemaakt. Ik had ook de nieuwe v-snaar erop gelegd en dat is ook zeer goed merkbaar. Je voelt de kracht nu direct aangrijpe! Autowheely t/m 80km/u schat ik zo:o

Echt superwazig hoeveel toeren die nu maakte en hij trilde ook ongekend hard.

ArvidW
        Donateur

Hahaha, the way to go 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Piet30
          Donateur

:rules(y)

you need to change your signature now :baby

cu,Ralf

TimoO_
            Donateur

voor zoveel PK’s zijn ciao’s ook helemaal niet gemaakt 😛

Michel
              Bijdrager

Bij mij werd de top zoveel minder met lichtere rollertjes 🙁 Met 4 gram zakte de top al met ruim 20 km/u!

Wel tof dat die nu lekker loopt :thumb

G-no
                Donateur

Filmpje!:)

.-{2F4OV}-.

@ArvidW: Nu snap ik pas wat je bedoelt met: “Superlichte rolletjes en het feest begint pas echt!” Om de 100meter alles weer aandraaien:o

@Ralf: Signature changed:thumb

@TimoO: Die van mij wel:lol

@Michel: Dat is wel wazig hoor. Alhoewel jij wel zwaardere rolletjes als mij erin zult moeten hebben in verband met kleinere wielen;)

@G-no: Komt er binnenkort aan…

barry
                    Donateur

Kijken voor schijfremmen,hydraulische voorvork & goede verlichting.En dan proberen om er een motorplaat voor te krijgen.
                      Dan kan je zonder schrik knallen zonder bang te zijn voor politie.

Svennoow
                      Bijdrager

Dat gaat nooit lukken om er een motorplaat voor te krijgen….

Maar wel dikke respect voor dit project, vind het super leuk om te volgen 😀

.-{2F4OV}-.

@Barry: Motorplaat gaat nooooooooit lukken. Loopt egt te gevaarlijk. Zelfs al is het versterkt met 4mm plaatstaal, nog trilt het bijna uit elkaar. Mn voorvork kan de kracht voor te remmen bij hoge snelheden niet egt aan lijkt het en de herrie is abnormaal;)

@Svennoow: Thx voor de positieve reactie! Vind ik altijd fijn en geeft mij ook motivatie om het door te zetten:thumb

Svennoow
                          Bijdrager

Je hebt nu de 10,5pk gehaald maar wat is je streve eigenlijk? hoop je op die 16pk die simo die kit geeft?

Frits
                            Bijdrager

Dat geeft het blok
                              maar de overbrenging verlies je pk’s

VespaAvanti
                              Donateur

En toen hij 10,5pk haalde was het blok nog lang niet fatsoenlijk afgesteld;)
                                Zal dus wel een stukje meer zijn nu8)

.-{2F4OV}-.

Nou dat zal wel meevallen. 16pk is idd aan de krukas. Ik reken op zo’n 20-30% vermogensverlies. Dus iets meer dan 12pk op t achterwiel zou mooi zijn. Die 10.5pk is gehaald met zeer slechte afstelling, maar er zat wel een 28mm carb op. Dit geeft natuurlijk ook al een groter vermogen dan met 21mm carb.

15 berichten aan het bekijken - 1,756 tot 1,770 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.