- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 5 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 april 2008 om 16:28 #264421
.-{2F4OV}-.Ja dat zou idd moeten kunnen. Heb er daar nog niet naar gevraagd. Maar de leraren op fontys zijn zeer slecht en willen ook niet graag meer doen dan waarvoor ze betaald krijgen…
14 april 2008 om 16:29 #264422TimoO_ :
speedbuxy :
Dat rijd zeker niet verkeerd
En ik mag dat zonder helm wel ik had het niet anders gedaan een goede rijder weet een beest namelijk wel in toom te houden;)oh, bij motoGP hebben ze dan ook alleen maar slechte rijders π
Die lui rijden de hele tijd op de top van hun kunnen en dat kan er zo wat mis gaan maar dit is een fun ritje zonder haast dat je de race moet winnen;)
@2f4ov
Is het misshien niet een idee om eens te gaan mailen naar simonini dat het blok top is maar dat je vet problemen hebt om de pk,s mooi op straat te krijgen vanwege de slechte vario/koppeling en of het(aangezien simo nog best bezig is voor vespa)niet eens tijd word om daar iets moois voor te gaan maken;)
Want das het einige minne aan vespa als het op high tuning aankomt dus zit ook wel markt in voor ze denk ik helemaal met hun nieuwe blok op markt die volgens mij niet slecht verkoopt.14 april 2008 om 16:34 #264423
.-{2F4OV}-.Denk niet dat Simonini hier aan wilt beginnen. Al willen ze t wel.. dan ben ik waarschijnlijk al in de fut voordat t af is;) Je kent die italianen he…
Ik krijg denk ik deze week mn 2mm afgedraaide malossi variobus weer binnen van heuvel. Dan kan ik daar nog wat mee kloten
14 april 2008 om 17:08 #264424.-{2F4OV}-. :
Denk niet dat Simonini hier aan wilt beginnen. Al willen ze t wel.. dan ben ik waarschijnlijk al in de fut voordat t af is;) Je kent die italianen he…Ik krijg denk ik deze week mn 2mm afgedraaide malossi variobus weer binnen van heuvel. Dan kan ik daar nog wat mee kloten
Ja das idd wel waar, ze hebben leuk spul maar het komt alleen in een wat traag tempo:(
Maarja daarin tegen beter iets dan niets;)
En er idd met wat huisvlijt ook een heel eind te komen.14 april 2008 om 17:13 #264425Rijdt lekker Sil! Moet binnenkort toch echt een keertje langskomen. Maar jonge jonge jonge toch, helmpie op! Ik weet inderdaad hoe het gaat:P
Toen Arvid hier langskwam met zijn simo ciao, wij netjes helm meenemen, maar dan ga je ff stukje rijden en trek je hem open en voor je het weet rij je al 90 en vergeet je die helm gewoon helemaal:P14 april 2008 om 17:18 #264426
.-{2F4OV}-.Ja zo is het eig owk precies gegaan… Eerst ff carb verwisselt en kletsen .. proberen te starten.. En dan ineens rijd je met 80 op 1 wiel zonder helm;)
14 april 2008 om 17:26 #264427als simonini fatsoenlijke vertanding + koppeling + voorvario zouden maken zouden ze daar véél meer geld mee verdienen dan met het Simo blok (als het bij een christelijke prijs blijft).
met een prijs van ca. 250 euro zouden veel mensen het denk ik wel overwegen hoor.
14 april 2008 om 17:42 #264428Als we nu met zen allen π 50 setjes laten maken dan zou het ook wel voor een mooi prijsje moeten.
Ik begrijp het niet ARVID en SILLETje allebei WTB … dan moet zoiets als mina koppeling op ciao toch goed te realiseren zijn? Arvid heeft al fox variomatic ofcourse erop π
14 april 2008 om 18:47 #264430
.-{2F4OV}-.Ik denk dat zeker dat Timo daar gelijk in heeft! Wanneer er voor een nette prijs betere voorvario, achterkoppeling, vertanding en evt drukveer zouden komen. Dan zouden ze daar veel geld mee kunnen verdienen! Want nu is er eigenlijk niets verkrijgbaar! Er zijn wel andere trekveren etc voor std achterkoppeling maar kan allemaal stukken beter!
Natuurlijk is dat goed te doen hans! Maar ik moet mn studie ook nog halen en ik heb ook nog andere kosten dan mn brommer!
Ik snap alleen niet waarom arvid n fox koppeling heeft gepakt ipv minarelli. Miss owk de prijs;)
14 april 2008 om 18:57 #264431Moet je er wel schuine spiebanen invijlen;), anders heb je zoals ik op lage snelheid een lager toerental dan op hoge snelheid:(
(ga ik ook nog eens verbeteren eraan)
Ik weet alleen niet waarom je er een mina koppeling op zou zetten, die krengen zijn gemaakt voor 17mm snaar en da gaat niet lekker werken met 13mm π (en verschil tussen Fox en Mina koppeling zijn alleen het formaat van de schijven)
Past ook niet zo lekker:
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno14 april 2008 om 19:04 #264432Jammer voor ons dat simonini stopt met de productie van al hun producten.
ze hebben genoeg verdient, dus al het simonini spul is straks nog meer zeldzaam..een andere achtervario is leuk, mits het werkt en “voor mij” ook tussen een ciao frame kan (max 100mm poelies dus)
dat van arvid (natuurlijk werkt het super, hebben we allemaal gezien) maar is niet passend op ciao)
ook kun je hem niet meer aanrennen met zo’n achterkoppgling.
ArvidW: Zeker wel, ik doe voortaan niet anders meer. Je moet alleen wel een M6 bout altijd bij je hebben!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel14 april 2008 om 19:15 #264433
.-{2F4OV}-.Ik vind dat zo jammer he. Waarom is er geen bedrijf die nog toffe dingen voor vespa maakt:(
En het is ook zeer lastig dat er geen bredere snaren zijn etc…
14 april 2008 om 19:18 #264434Jammer voor ons dat simonini stopt met de productie van al hun producten.
ze hebben genoeg verdient, dus al het simonini spul is straks nog meer zeldzaam..Gezwans 1e klas eerst zien dan geloven… je gaat niet stoppen omdat je teveel winst maakt das gewoon weg dom.
Ze hebben ook net een nieuwe simo blok op de site gezet dat zal vast niet zijn als afscheidskadootje :pest
14 april 2008 om 19:32 #264435alles past Thomas, zolang je maar creatief genoeg bent om je frame aan te passen. zoals m’n opa altijd zegt (andere opa) alles kan zolang je het maar wilt.
ik heb toch liever zo’n dikke veeel betere snellere vario met afstelbare koppeling en dan een beetje aanpaswerk ana m’n frame dan zo’n k*t zielig variotje wat ik nu heb π met de juiste vertanding moet met mijn setup dan zΓ©ker de 100 te halen zijn en nog steeds fatsoenlijk optrekken. (uh ps., mijn fatsoenlijke setup, dus niet die links)
14 april 2008 om 20:27 #264436
.-{2F4OV}-.Ja klopt.. ze moeten iets nieuws fixxe man!

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.