Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › 27mm pinasco46
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 7 maanden geleden door bramFK.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 augustus 2007 om 22:03 #203365
maak je deze cilinder echt super bruut als je een 27mm flens eropzet? of doe je dan zoveel moeite dat je net zo goed het dubbele aan een deps uit kan geven en eventueel betere prestaties krijgt?
29 augustus 2007 om 22:26 #206723ik heb deze cillinder ook en ik heb die blinde spoelpoorten doorgeboord.. en nu is hij al zeer snel. ik was er zelf ook aan het denken om er een 27mm poort op te maken alleen is dat bijna onmogelijk.
lassen kan niet omdat je cilinder dan vervormt en met schroefdraad gaat ook neit omdat je te weinig vlees hebt naast de poort.
maar waat ik nu aan zat te denken was sneedbaar staal, maarja ik weet niet of dat los laat ofzo door trillingen.
Gr Tim29 augustus 2007 om 22:37 #206724volgens mij zou kneedbaarstaal door de warmte wisselingen op en andere manier vervormen dan de cilinder. en daardoor steeds meer loslaten en uiteindelijk kost trillen…
29 augustus 2007 om 22:41 #206725ja vertelde crullie met net ook al dus das ook al geen optie… nou dan zou ik het niet weten hoe je die 27mm flens erop moet krijgen..
1 september 2007 om 13:15 #206726bij twins scooterservice beweren ze dat ze met aluminium kunnen lassen…
die hebben denk ik wel de juiste apperatuur daarvoor, ik ga het in ieder geval niet zelf doen, kan niet lassen=)1 september 2007 om 23:55 #206727er zijn van die staafjes te koop daarmee kan je heel gemakkelijk aluminium lassen blijkbaar. G-no die had me dat eerst ergens laten zien op internet, ook niet duur.
2 september 2007 om 00:51 #206728aluminiummoet je lassen met wisselspanning.
een normaal lassapparaat geeft gelijkspanning dus je hebt er een ander lasapparaat voor nodig.2 september 2007 om 02:05 #206729
Anoniemja een tig las apparaat.
moet je wel naar een bedrijf toe,
deze mag je namelijk alleen hebben als je gecertificeert bent (de gasfles dan)
en het is best lastig, en duur als je niet weet wat je doet:P2 september 2007 om 03:11 #206730De uitlaat poort is tog afschroefbaar!
2 september 2007 om 07:46 #206731Niet bij de 46mm(zwart).
En pinasco heeft naar mijn weten geen 47mm deps nagemaakt.
Ik moet mijn pinasco nog steeds testen! Misschien dat ik hem als schoolcilinder ga gebruiken:P
Voor foto’s check mn perso, ik heb de boosters flink doorgeprikt en nog wat veranderingen gedaan.
Uitlaatpoortje is inderdaad wat klein voor een 72cc, ik denk dat wat verbreding geen kwaad kan.
2 september 2007 om 07:57 #206732voor een tig lis apparaat heb je geen certificaten nodig!een goede vriend van me heeft er zelf een namelijk!
de flessen ervoor kun je gewoon bij een bouwmarkt laten vullen(atthans men ouders in het dorp)ook kun je alu co2 lassen..doen we bij mij op de zaak ook!
je hebt namelijk ook las apparaten die le van gelijk naar wisselspanning om kan zetten!2 september 2007 om 07:59 #206733ohw..
maar ik denk als je dit wilt gaan lassen dat je cilinder onder zware vervorming doorgaat!
alu moet namelijk goed warmt gestookt worden!en ik weet niet of je cilen nicasil(hardchrome)wand dat aan kan na het lassen..
aangezien een vespa cilinder erg klein en dun is!
maarja je kunt het eens op een oude cil proberen!
2 september 2007 om 11:06 #206734bij ons op het bedrijf kunnen ze ook alu lassen.. maar zij willen dat niet doen omdat die cillinder voor 100% zeker onrond zal worden.. ook al maak je een bus voor erin hij zal evengoed krom trekken..
2 september 2007 om 11:09 #206735Wat dacht je ervan om de cilinder in een bak met water te zetten met de flens er net iets bovenuit stekend? Uitstekende warmteafgifte en kromtrekken van de cilinder heb je waarschijnlijk geen last van. Het last dan mischien wel wat lastiger, maar je moet er iets voor over hebben.
Koop liever gewoon een 46.5mallossi gietijzer, daar kun je zo een flens aan lassen! (met een beetje werk:P)
Ik heb aan mijn DR70evo nu ook een 26mm flens vastgelast en heb geen last gehad van vastlopende zuigers ofzo vanwege kromtrekken van cilinder. Mischien is hij wel kromgetrokken, maar heb ik er geen last van 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno2 september 2007 om 11:13 #206736ik heb eergisteren nog mijn 46mm polini laten lassen.. het hemd wat in het carter komt was 1 tot 2 honderste krom… maar daar komen de zuigerveren niet dus dat is niet z`n probleem en bovenaan was er helemaal niks krom getrokken maar bij een aluminium cilinder vrees ik toch het ergste hoor:p..
en dat van die bak met water zij mijn vader ook al.. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.