:: 27mm/ 28mm uitlaat op 22mm cilinder.
-
Hoi.
Ik wil een prima blokje bouwen, voor dagelijks of wekelijks gebruikt. Licht eraan hoeveel benzine t gaat kosten. Ik ga toch maar voor een SE met 46mm polini, 16mm phbg en normale elec ontsteking. Ik heb mooie tweedehands uitlaatjes gezien met de diameters 27mm en 28mm. Hoe kan ik deze passend maken op de 22mm van m’n cilinder?
WimBijdrager
Je wilt speciaal voor deze omweg kiezen?
Dat is niet nodig.
Speedengine’s zijn er in 4 taps uitvoering.
Daardoor kan je een 80 cilinder plaatsen met al de grotere aansluiting voor jouw uitlaat. Dit is jouw oplossing.
Ik zou zeggen, wil je toch de 3 taps motor?
Kies gewoon een 22mm uitlaat. Simpel.
En anders de beun noodoplossing kiezen.
Een busje 22 – 27 zoeken kopen vinden en er op beunen. Die had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Hallo, dit had ik gevonden alleen kom ik dan uit op een mp-one of een zij inlaat speedengine. Dit word me alleen een beetje te duur, want als ik voor mp-one wil gaan wil gaan moet ik dan ook voor malossi krukas en deps gaan of? Zijn er geen andere carters of cilinders?
Hoi Fabian,
Een 27/28mm op een 46mm polini heeft niet heel veel meerwaarde tenzij je hem maximaal gaat bewerken.
Je kan zoals Wim zegt een verloop maken van 22 naar je uitlaat diameter, maar de inwendige maat van je cilinder blijft dan nog te klein om het normaal te laten werken.
Een andere optie wat misschien voor jou nog interessant kan zijn een malossi 3 taps deps kopen; https://www.jmpbonderdelen.nl/malossi-deps-cilinder-47mm-ciao.html
Top, was me niet opgevallen dat die bestond haha. Dan ga ik voor die cilinder.
Zou dit setje een beetje lopen?
3 taps deps cilinder
Normale speedengine
16mm phbg
27mm uitlaat
Top racing krukas
Laat de top racing krukas zitten, die staan bekend dat ze graag willen breken.
En de 80cc deps van malossi komt qua poorterij het beste overeen met de MP-One/reedvalve van malossi.
Bij een speedengine gaat dit niet lekker passen en zou je veel moeten bewerken om de potentie eruit te kunnen halen.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.